Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 18:36

23
تیر
افزایش ۴ برابری مراجعان سرپایی کرونا

افزایش ۴ برابری مراجعان سرپایی کرونا

پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و فوق تخصص بیماری‌های عفونی در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران گفت: تعصبی برای تزریق یک نوع بخصوصی از واکسن کرونا نداریم هموطنان هر نوع واکسنی که در مراکز بهداشتی

فارس نوشت: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: آمار مراجعان سرپایی به بیمارستان مسیح دانشوری ۴ برابر افزایش داشته ولی خوشبختانه بستری‌ها افزایش نداشته است.

پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و فوق تخصص بیماری‌های عفونی در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران گفت: تعصبی برای تزریق یک نوع بخصوصی از واکسن کرونا نداریم هموطنان هر نوع واکسنی که در مراکز بهداشتی موجود بود و خودشان صلاح دانستند تزریق کنند. تزریق واکسن‌ از ابتلا به بیماری جلوگیری نمی‌کند بلکه شدت ابتلا به این بیماری را کاهش و مانع مرگ‌ومیر و بستری شدن مبتلایان می‌شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید براینکه اثر واکسیناسیون را در موج جدید کرونا مشاهده می‌کنیم، گفت: پیش از اینکه تزریق واکسن در سطح وسیع صورت بگیرد، به محض شیوع سویه جدید کرونا اکثر بیمارستان‌ها مملو از بیمار می‌شد ولی هم اکنون به دلیل واکسیناسیون گسترده تعداد بیماران سرپایی زیاد و تعداد بستری‌ها بسیار کم شده است.

طبرسی در پاسخ به این پرسش که آیا کیت‌های تشخیص کرونا سویه جدید این بیماری را شناسایی می‌کند؟ تصریح کرد: بله کیت‌های موجود سویه جدید را تشخیص می‌دهد.

طبرسی متذکر شد: این سویه شبیه به اُمیکرون است و ۱۰ روز پس از شروع علائم خفیف در مبتلایان، این بیماری مسری نخواهد بود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری یادآور شد: آمار مراجعین سرپایی به بیمارستان مسیح دانشوری ۴ برابر افزایش داشته ولی خوشبختانه بستری‌ها افزایش نداشته است. اگر پروتکل‌‎های بهداشتی طی یک ماه آینده رعایت شود موج جدید را به راحتی پشت سر می‌گذاریم.

طبرسی فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: تعدادی از بیماران به دلیل خفیف بودن علائم تست کرونا نمی‌دهند در نتیجه تعداد مبتلایان بیشتر از آماری است که به صورت رسمی اعلام می‌شود. علائم این بیماری مثل سرماخوردگی است و علائم خاص دیگری ندارد. تاکید می‌کنم افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند حتما دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند ضمن اینکه هنگام حضور در مراکز عمومی حتما ماسک بزنند.

 

 

برچسب ها: واکسیناسیون، ویروس کرونا، علائم کرونا، مبتلایان به کرونا، بیمارستان مسیح دانشوری، پیام طبرسی، سویه اومیکرون تعداد بازديد: 185 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز