Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 13:51

21
تیر
بهترین راه مقابله با سویه‌های جدید اومیکرون چیست؟

بهترین راه مقابله با سویه‌های جدید اومیکرون چیست؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شناسایی سویه جدید امیکرون و سرعت بالای انتشار آن، تقویت سیستم ایمنی عمومی در برابر این بیماری را بسیار مهم ارزیابی نموده و تزریق دز یادآور واکسن را بهترین

ایسنا نوشت: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شناسایی سویه جدید امیکرون و سرعت بالای انتشار آن، تقویت سیستم ایمنی عمومی در برابر این بیماری را بسیار مهم ارزیابی نموده و تزریق دز یادآور واکسن را بهترین راه مقابله با آن دانستند.

دکتر محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شناسایی سویه جدید امیکرون و سرعت بالای انتشار آن، تقویت سیستم ایمنی عمومی در برابر این بیماری را بسیار مهم ارزیابی نموده و تزریق دز یادآور واکسن را بهترین راه مقابله با آن دانستند.

محبی ضمن ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر آمار ابتلاء و بستری در روزهای اخیر گفت، با توجه به وضعیت زرد کرونایی استان، و احتمال وقوع پیک جدید، لازم است کلیه افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آنها گذشته و نیز گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دارای بیماریهای زمینه ای و یا نقص سیستم ایمنی که ۴ ماه از تزریق نوبت دوم آنها گذشته است جهت دریافت دز یادآور در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه افزود: جهت تسهیل در دسترسی عمومی، علاوه بر مرکز امام موسی بن جعفر(ع) واقع در بلوار کارگر، روبروی چشم پزشکی جوادالائمه، که همه روزه حتی روزهای تعطیل از ۸ صبح تا ۸ شب فعال می باشد، ۴۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۲ پایگاه سلامت و ۶۰ خانه بهداشت روستایی آماده ارائه خدمات واکسیناسیون به همشهریان گرامی می باشند.

محبی در خصوص نوع واکسن های تزریقی با اشاره به سبد واکسیناسیون مراکز زیرمجموعه معاونت بهدشت گفت: واکسن های موجود در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شامل سینوفارم، برکت، پاستوکووک، استرازنکا، اسپایکوژن، نورا، فخرا، و رازی کووپارس و واکسن های موجود در پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت روستایی شامل: سینوفارم، برکت و پاستووک می باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان ضمن اعلام روند افزایشی مراجعات به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا و نیز افزایش تست های مثبت، گفت: باتوجه به افزایش مراجعات به مراکز منتخب کرونا، مرکز امام خمینی(ره) در بلوار کریمی، همه روزه تا ساعت ۸ شب و در روزهای تعطیل تا ساعت ۱۴ فعال می باشد و سه مرکز فرقانی در نیروگاه، امام حسن عسگری(ع) در شهرک امام حسن و پردیس واقع در منطقه پردیسان در ساعات اداری در حوزه تشخیص و درمان سرپایی کرونا در خدمت مراجعین می باشند.

برچسب ها: واکسیناسیون، ویروس کرونا، سویه جدید کرونا، سویه اومیکرون تعداد بازديد: 122 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز