Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:06

11
تیر
برای حفظ وضع موجود ماسک و واکسن بزنید

برای حفظ وضع موجود ماسک و واکسن بزنید

اکنون که آمار مبتلایان به کرونا ویروس کاهش پیدا کرده است با زدن ماسک و واکسن این وضع را حفظ کنید

با این که در یک ماه گذشته آمار فوتی‌های کرونا به شدت کاهش یافته بود و حتی در پنج روز به آمار صفر رسیدیم اما در هفته اخیر آمار بستری‌ها و ابتلا به کرونا رو به افزایش است.

 

 همه گیری جهانی کرونا

متاسفانه تعداد مبتلایان و افراد بستری افزایش یافته است. همچنین موج سنگینی را در اروپا و حتی کشورهای همسایه شاهد هستیم. بنابراین موارد بیماری در جهان رو به افزایش است اما بیشتر موارد مشاهده شده، نسبتا خفیف است.برخی مبتلایان با علایم تب و سرفه  و برخی دیگر با علایم گوارشی مثل اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه می‌کنند.

 از ماسک غافل نشوید

دکتر گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، هشدار داد نکات بهداشتی را جدی بگیرید و حتما در فضاهای سربسته از ماسک استفاده کنید.زیرا همچنان بهترین راه پیشگیری ، زدن ماسک است .

 تزریق واکسن را فراموش نکنید

 این بیماری ممکن است در جامعه و به خصوص کسانی که واکسن تزریق نکردند، دردسر آفرین شود. لطفا تمام افرادی که واکسن تزریق نکرده اند یا نوبت یادآور را فراموش کردند به ویژه کودکان ۵ تا ١١ سال، حتما واکسن را تزریق کنند.

 شایع ترین نوع ویروس چیست؟

نوع شایع ویروس امیکرون است. چندی پیش  زیرسویه‌های BA1 و BA2 همه‌گیر بود اما اکنون سویه امیکرون با زیرسویه BA5 به این زیر سویه‌ها اضافه شده است. البته این سویه جدید شدت بیماری زایی بالایی ندارد.

برچسب ها: ماسک، ویروس کرونا، ماسک زدن، سویه جدید کرونا تعداد بازديد: 119 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز