Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:27

13
اسفند
بهبودی از کرونا ایمنی طولانی‌مدت در برابر سویه‌های جدید ایجاد می‌کند

بهبودی از کرونا ایمنی طولانی‌مدت در برابر سویه‌های جدید ایجاد می‌کند

افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ شده اند ممکن است ایمنی طولانی مدتی در برابر سویه های جدید ویروس داشته باشند، اما محققان می گویند واکسیناسیون بهترین عامل محافظتی در برابر عفونت مجدد است.

مهر به نقل از هلث دی نیوز، نوشت: افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ شده اند ممکن است ایمنی طولانی مدتی در برابر سویه های جدید ویروس داشته باشند، اما محققان می گویند واکسیناسیون بهترین عامل محافظتی در برابر عفونت مجدد است.

در این مطالعه کوچک، محققان نمونه‌های خون ۲۴ نفری را که مبتلا به کووید ۱۹ از نوع بدون علامت تا شدید شده بودند را تجزیه و تحلیل کردند. در حالی که آنهایی که علائم خفیف یا بدون علائم داشتند، همیشه آنتی بادی‌های اختصاصی کروناویروس در خون خود نداشتند، اما همه ۲۴ نفر دارای سلول‌های ایمنی موسوم به سلول‌های B حافظه بودند که هنگام قرار گرفتن در معرض ویروس، آنتی بادی کروناویروس تولید می‌کردند.

دکتر «بیل مسر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه علوم و بهداشت اورگن، گفت: «سویه های نگران کننده فعلی به احتمال زیاد از سیستم ایمنی افرادی که از عفونت بهبود یافته اند فرار نمی‌کنند.»

تا ۱۱ ماه پس از عفونت، این سلول‌های B حافظه نه تنها به نظر می‌رسید که به ویروس اصلی واکنش نشان می‌دهند، بلکه انواع به اصطلاح نگران کننده را نیز تشخیص دادند.

اما محققان می‌گویند که نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا پاسخ سلول B که آنها کشف کردند واقعاً پاسخ ایمنی مؤثری در برابر انواع سویه های ویروس ایجاد می‌کند یا خیر.

مسر تاکید کرد: «واکسیناسیون بهترین محافظت در برابر عفونت مجدد را ارائه می‌دهد و همچنین بهترین محافظت را در برابر بیماری جدی یا مرگ برای افرادی که مبتلا به کووید نیستند ایجاد می‌کند.»

برچسب ها: سیستم ایمنی بدن، واکسیناسیون، کووید ۱۹ تعداد بازديد: 120 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز