Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:07

11
آذر
فوت‌و فن‌های آشپزی

فوت‌و فن‌های آشپزی

قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه آب میوه بیشتری از لیمو درآورید. ابتدا لیمو (لیمو سنگی) را به مدت 30 ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید سپس با فشار زیاد، آن را بچلانید خواهید دید که لیمو، مقدار آب بیشتری به شما می‌دهد.

مایکروویو گذاشتن لیموها

تحریریه زندگی آنلاین :  قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه آب میوه بیشتری از لیمو درآورید. ابتدا لیمو (لیمو سنگی) را به مدت 30 ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید سپس با فشار زیاد، آن را بچلانید خواهید دید که لیمو، مقدار آب بیشتری به شما می‌دهد.

 

فریز کردن زنجبیل

من همیشه موقع مصرف زنجبیل مقداری از آن را هدر می‌دهم یعنی زنجبیل تازه را بدون اینکه کامل استفاده کرده باشم مجبور می‌شوم دور بریزم فریز کردن بهترین راه برای جلوگیری از اینکار است زنجبیل را پوست بگیرید، رنده کنید و داخل مشما قرار دهید و بگذارید توی فریزر بماند.

 بیشتربخوانید:

 

پوست گرفتن سیر

من روش‌های زیادی را امتحان کردم ولی اطمینان دارم که بهترین روش همیشه ساده‌ترین راه است من از پد درواکن استفاده می‌کنم (نوعی پد که روی درپوش ظروف شیشه‌ای قرار می‌گیرد و با کمی فشار کمک می‌کند در ظرف باز شود. حبه‌های سیر را روی پد قرار دهید و آنرا از وسط یک تا بزنید با کمی فشار به پد و کمی هم حرکت چرخشی دست وقتی که فشار می‌دهید پوست حبه‌های سیر به راحتی جدا می‌شود.

 

تمیز کردن ظروف مسی

نیازی به استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی نیست. کمی سرکه و نمک هم همین کار را می‌کند. نمک را دوبرابر سرکه بریزید و با هم ترکیب کنید و محلول را روی ظرف مسی مورد نظر بمالید. سپس آن را آبکشی کنید و با پارچه‌ تمیز خشک کنید. از درخشش ظروف لذت خواهید برد.

 

این برش‌زن فقط مخصوص تخم‌‌مرغ نیست

هر چیز نرمی را می‌توانید به راحتی اسلایس (ورقه) کنید از پنیر موزارلا گرفته تا تخم‌مرغ، قارچ، کیوی و.... برش‌ دهنده تخم‌مرغ فقط مخصوص برش زدن تخم‌مرغ نیست بلکه بسیاری از میوه‌ها را نیز می‌توانید با آن برش بزنید. تصورش را کنید که چیدمان خوراکی‌ها در داخل ظرف با برش‌های زیبا و یکدست چقدر زیباتر می‌شود.

 بیشتربخوانید:

نگهداری سیب زمینی خرد شده برای مدت طولانی

 

آلبوم و عکس‌های کتاب غذاها و شیرینی‌ها

من دستور پخت شیرینی و غذاهای زیادی را جمع‌آوری کرده‌ام بیشتر آنها را از مجلات و روزنامه‌ها برداشته‌ام برای سازماندهی، چیزهایی که جمع‌آوری کرده‌ام یا نوشته‌ام از یک کلاسور با برگه‌های مشمایی استفاده کنید. صفحات مورد نظر‌تان را جداگانه داخل مشماها قرار دهید تا یک آلبوم بسیار خوب از انواع غذاها و دستور پخت‌شان داشته باشید.

 

ریختن مواد و ترکیبات مورد نیاز به صورت بخش بخش

گاهی اوقات در حین مخلوط کردن و ترکیب چند ماده مختلف برای تهیه یک شیرینی یا کیک، فراموش می‌کنید که کدام را استفاده کرده‌اید یا جا انداخته‌اید من پیشنهاد می‌کنم که هر کدام از مواد را در یک ظرف یا کاسه جداگانه بریزید تا مواد ترکیبی‌تان قابل مشاهده باشد.

 

مشمای پلاستیکی قنادی (قیف پلاستیکی)

کیسه‌های پلاستیکی خمیر شیرینی بیشتر از چیزی که فکرش را کنید به درد بخور هستند. به نظر من چیزی بدتر از یک آشپزخانه درهم و شلخته نیست ولی با برخی ایده‌های طلایی می‌توان شلختگی‌ها را کاهش داد و به حداقل رساند از این کیسه‌ها برای هرگونه وارد کردن مواد پر کردنی در هر قالب و شکلی می‌توانید استفاده کنید. مثلاً در لوله‌های قنادی یک سوراخ در مشما ایجاد کنید و بعد از آن لوله را در قسمت سوراخ شده قرار دهید سپس کیسه را پر کنید. برای شکلات لوله‌ای حتماً قبل از آن شکلات را در مایکروویو آب کنید و سوراخ کیسه را خیلی کوچک ایجاد کنید تا شکلات هم خیلی باریک بیرون بیاید.

 بیشتربخوانید:

جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی با یک روش ساده!

 

 

جنسیت بادمجان

آیا می‌دانستید که بادمجان‌ها هم نر و ماده دارند؟ بله، بادمجان‌ها با هم فرق دارند. در برخی از بادمجان‌ها، دانه‌ها بسیار تلخ‌تر و تیزتر هستند.

این بادمجان‌ها ماده هستند. بادمجان‌های نر شکل گردتری دارند، قسمت کلاهک (سر بادمجان) در آنها نرم‌تر است بادمجان‌های ماده شکل بیضی‌تری دارند. با وجود اینکه دانستن نر و یا ماده بودن بادمجان به هنگام خرید، کار ما را راحت می‌کند ولی من خودم همیشه سعی می‌کنم بادمجان‌های تازه را خریداری کنم.

 

یک روش خوب دیگر برای رفع بوی سیر از دست‌ها

یک روش عالی برای برطرف کردن بوی سیر از دست‌ها این است که به جای استفاده از نمک و لیموی تازه از آب خیلی سرد استفاده کنید. کمی جوش‌شیرین را در یک لیوان آب سرد بریزید و آن را بمالید روی دست‌ها و بگذارید 5-10 ثانیه بماند سپس آبکشی کنید.

 بیشتربخوانید:

7ترفند ساده برای تمیز کردن خانه

 

 

استفاده صحیح از سلفون

از کشیدن سلفون روی مواد غذایی و ظروف اصلاً خوشم نمی‌آید. چرا که در حین انجام اینکار سلفون به هم می‌چسبد. اما اگر سلفون را کمی در فریزر بگذارید و بعد استفاده کنید، دیگر به هم نمی‌چسبند.

 

درست کردن فریل (چین‌ها و فرهای تزئینی)

احتمالاً از این فریل‌ها روی برخی از انواع کباب‌ها دیده‌اید که کاملاً هم جنبه تزئینی دارند. برای درست کردن آنها ابتدا کاغذ را به مربع‌های 4×4 اینچی (10 در 10 سانتی متر مربع) برش بزنید. بعد از وسط تا کنید و از قسمت تاخورده با قیچی برش‌های موازی به اندازه یک و یک‌دوم اینچ (4 سانتی متر) روی آن ایجاد کنید. حالا دوسر کاغذ تاخورده را به هم وصل کنید. (با کمک چسب نواری)

بیشتر بخوانید:

4روش اصولی برای تمیز کردن تلویزیون

بایدها و نبایدهای شستشوی قهوه‌ جوش

ترفندهای تمیز کردن توری فر

روش‌های ساده برای تمیز کردن پشت قابلمه

برچسب ها: نگهداری مواد غذایی، آموزش آشپزی، مواد غذایی، نکات کاربردی، فوت و فن تعداد بازديد: 285 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز