Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:10

27
آبان
رونده صعودی بستری افراد مبتلا به کرونا در شهرهای قرمز

رونده صعودی بستری افراد مبتلا به کرونا در شهرهای قرمز

شریفی زارچی، درباره رنگ بندی‌های کرونایی شهرها، گفت: رنگ بندی تاکنون بر اساس شاخص بستری اعلام شده است و چون موج مرگ، به طور متوسط ۱۲ روز بعد از موج بستری است، بنابراین نمی‌توان برای تغییر رنگ بندی صبر کرد.

مهر نوشت: سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، روند بستری در شهرستان‌های قرمز کرونایی را صعودی دانست.

شریفی زارچی، درباره رنگ بندی‌های کرونایی شهرها، گفت: رنگ بندی تاکنون بر اساس شاخص بستری اعلام شده است و چون موج مرگ، به طور متوسط ۱۲ روز بعد از موج بستری است، بنابراین نمی‌توان برای تغییر رنگ بندی صبر کرد.

وی افزود: اینکه چرا رنگ بندی بر اساس تست‌های مثبت اعلام نمی‌شود، در بهمن سال ۹۹ که خوزستان قرمز بود این موضوع در درصد تست‌های مثبت نمایان نبود که فاکتورهای متعددی دارد؛ شهرهای مرزی ما مثل زابل، پاوه، بانه قرمز و افزایشی هستند، اکنون بیشترین دغدغه ما در نواحی از خراسان جنوبی است.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در خصوص پیش‌بینی موج ششم کرونا تصریح کرد: پیش بینی زمان شروع یک موج، پیچیده و سخت است و محتمل‌ترین شرایط در شکل گیری یک موج می‌تواند ناشی از ورود یک سویه جدید به کشور باشد.

وی افزود: با دوستان در انستیتو پاستور تماس گرفتیم و تاکید کردیم موارد ابتلاء در شهر مرزی مانند زابل را بررسی کنند تا بررسی شود که سویه جدیدی وارد کشور شده است یا خیر. هنوز شواهدی از ورود سویه جدید به کشور گزارش نشده و اکنون روند بستری در اکثر استان‌ها به جز خراسان جنوبی، نزولی و در شهرستان‌های قرمز هم روند بستری صعودی است و همچنان باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

 

برچسب ها: ویروس کرونا، مبتلایان به کرونا، شهرهای قرمز، کرونای دلتا تعداد بازديد: 229 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز