Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 05:24

18
مرداد
تحقق عدالت جنسیتی مستلزم جبران نابرابری‌ها

تحقق عدالت جنسیتی مستلزم جبران نابرابری‌ها

لازمه تحقق عدالت جنسیتی، توانمندسازی زنان است، این مهم مستلزم جبران نابرابری‌های موجود میان زنان و مردان و دختران و پسران بوده و علاوه بر آن تضمین حقوق و مسئولیت‌ها و ایجاد امکانات و فرصت‌های برابر برای آنها از جمله مواردی است

زهرا پناهی روا : مشاور امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش

 

تحریریه زندگی آنلاین : لازمه تحقق عدالت جنسیتی، توانمندسازی زنان است، این مهم مستلزم جبران نابرابری‌های موجود میان زنان و مردان و دختران و پسران بوده و علاوه بر آن تضمین حقوق و مسئولیت‌ها و ایجاد امکانات و فرصت‌های برابر برای آنها از جمله مواردی است که باید در تحقق عدالت جنسیتی مد نظر داشته باشیم.

ایجاد دیدگاه‌های مثبت نسبت به نقش زنان و دختران، شناخت آسیب‌ها، خلأها، تبعیض‌ها، رفع یا کاهش آنها، افزایش نرخ سواد زنان، محرومیت زدایی در زمینه دسترسی دختران به امکانات و فرصت‌های آموزشی به ویژه در مناطق محروم و دستیابی به یک نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تناسب جنسیتی از جمله عوامل تحقق عدالت آموزشی می‌باشد. در بحث عدالت جنسیتی مصر هستیم تلاش‌های عزیزان و مدیرانی که این مهم را دنبال می‌کردند تداوم بخشیم.

معلمان عزیز در سخت‌ترین شرایط تعلیم و تربیت و آموزش را تعطیل نکردند و ایثارگرانه در خدمت نظام و کشور بوده و از هیچ کوششی دریغ نورزیدند.

وجود نیم میلیون زن شاغل در وزارت آموزش و پرورش و حدود ۷ میلیون دانش‌آموز دختر، رسالت ما را خطیرتر می‌کند. توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار، افزایش پوشش تحصیلی دختران در مناطق محروم و احیاناً بازمانده از تحصیل، تقویت مهارت‌های اجتماعی و آسیب شناسی روانی، اجتماعی دختران از جمله موضوعاتی است  که با حمایت وزیر آموزش و پرورش و معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده دنبال می‌شود.

حمایت از حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری، توسعه انتصابات و مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی در سطوح مختلف آموزش و پرورش از اولویت‌ها محسوب می‌شود، هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه هنوز فاصله داریم.

ارتقاء آگاهی و مهارت‌های دختران و استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای توسعه عدالت اجتماعی با توجه به تاکیدات وزیر از جمله اقداماتی است که باید دنبال کنیم و در این مسیر از نظرات ارزشمند و تجارب همه فعالان این عرصه استقبال می‌کنیم.

 بیشتربخوانید:

مسیر پرپیچ و خم آموزش مجازی

آسیب های آموزش مجازی بر سلامت دانش‌آموزان

 

برچسب ها: آموزش مجازی، عدالت جنسیتی تعداد بازديد: 158 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز