Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 16:48

7
آذر
آسیب‌های آموزش مجازی بر سلامت دانش‌آموزان

آسیب‌های آموزش مجازی بر سلامت دانش‌آموزان

علیرضا رجایی، فوق تخصص روماتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه آموزش مجازی تجربه‌ای جدید برای دانش آموزان است

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رجایی، فوق تخصص روماتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه آموزش مجازی تجربه‌ای جدید برای دانش آموزان است که در سایه کرونا ایجاد شده اظهار کرد: طولانی شدن زمان استفاده از ابزارهای آموزش مجازی و عدم توجه به حالت صحیح نشستن می‌تواند مشکلات اسکلتی را در دانش آموزان ایجاد کند. هنگام کار با کامپیوتر و تلفن همراه، باید از قوز کردن و خم کردن گردن خودداری شود تا آسیب وارده به ستون فقرات کاهش یابد. احتمال ایجاد درد و کشیدگی در عضلات مختلف بدن در پی استفاده نادرست از ابزارهای الکترونیکی وجود دارد. یکی از اساسی‌ترین مسائلی که باید مورد توجه مسئولان آموزش و پروش و خانواده‌ها باشد، زمانبندی است، چرا که آموزش مجازی بیشتر از ۳۵ تا ۴۰ دقیقه و حداکثر در چهار پارت زمانی در روز عملاً کارایی و بازدهی لازم را ندارد. آموزش‌های مجازی و از راه دور طولانی مدت عوارض و بیماری‌های عضلاتی و اسکلتی فراوانی در کودکان و بالغین ایجاد می‌کند که مشخصاً این مهم اشکالاتی در نشستن ایجاد می‌کند. فرم استخوان و ستون فقرات در بالغین شکل گرفته است و بعید به نظر می‌رسد است که تغییر ماهیت دهد، ولی این اتفاق در کودکان و نوجوانان شایع است و می‌تواند منجر به عواقب دراز مدت شود.

برچسب ها: دانش آموزان، آموزش مجازی، ویروس کرونا تعداد بازديد: 273 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز