Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:15

10
تیر
صریح و شفاف در جهت حفظ جان ملت تعجیل کنید

صریح و شفاف در جهت حفظ جان ملت تعجیل کنید

واکسیناسیون بر علیه کرونا یک اقدام موثر در کاهش مرگ است. امروزه این مطلب به اثبات رسیده است. در ابتدای پاندمی گفته شد که به فکر واکسن کرونا باشید ولی نظریه ایمنی گله ای که برای پایان این پاندمی بیشتر مردم باید مبتلا شوند

دکتر سید موید علویان


واکسیناسیون بر علیه کرونا یک اقدام موثر در کاهش مرگ است. امروزه این مطلب به اثبات رسیده است. در ابتدای پاندمی گفته شد که به فکر واکسن کرونا باشید ولی نظریه ایمنی گله ای که برای پایان این پاندمی بیشتر مردم باید مبتلا شوند تا بیماری کنترل شود، در کشور غالب بود و متاسفانه از اصول اخلاقی و علمی به دور بود و این یکی از دلایل تاخیر در شروع تولید واکسن داخلی بود. گفته شد که   در مطالعات واکسن های خارجی مشارکت کنید تا در صورت موفقیت واکسن ها ، کشور ما را در اولویت تحویل واکسن قرار دهند، متاسفانه گفتند اجازه نمی دهیم ملت ایران موش ازمایشگاهی شوند که یک ادعای توخالی و غیر علمی است مگر امروزه واکسن های داخلی را به درستی بر علیه داوطلبان ایرانی ازمایش نمی کنیم?و دادن اطلاعات غلط در مورد برخی واکسنها و... امروزه در چه شرایطی هستیم?

١. بیماری در حال گسترش است و ورود به پیک پنجم با مرگ عزیزان دیگری همراه خواهد شد و پایان ندارد این غم بزرگ مگر با واکسیناسیون عمومی

٢. بخش های افتخارامیزی در کشور در حال تلاش ارزشمندی برای تولید و تحقیق در باره واکسن کرونا هستند. ضمن خسته نباشید به این عزیزان و قدر دانستن تلاش انان در این شرایط تحریم ظالمانه، اما به محدودیتهای تولید و زمان امکان واکسیناسیون عمومی مردم باید توجه کرد. این توانمندی باید در داخل کشور بیش از بیش تقویت شود. اعلام ورود و موفقیت گروه دیگر در داخل برای کشور افتخارامیز است ولی برای ملتی که در حال دیدن جان دادن عزیزانش و ان هم در برابر چشمانش است، چه تعبیری می تواند داشته باشد ?

٣. در حال حاضر انحصار تولید واکسن از شرکتهای امریکایی و اروپایی خارج شده است و کشورهایی مثل روسیه و چین و هند توانسته اند با امکانات وافری که دارند واکسنهای خود را تولید انبوه کنند و مستندات علمی از اثربخشی واکسن های خود را در مجلات علمی به چاپ برسانند. امکان دسترسی به این واکسن ها اسانتر است.

راه حل پیشنهادی، باید به صورت شفاف اطلاعات درست را بررسی کرد. براورد میزان تولید واکسن در داخل کشور چه مقدار است?تاثیر این واکسنها چقدر است?اگر بخواهیم از پیک پنجم به پیک ششم نرسیم باید کاری کنیم تا اول مهر ماه حداقل ۶٠ درصد جمعیت کشورمان را واکسن زده باشیم. یعنی ٨٠ میلیون دوز. پوشش دانشجویان و دانش اموزان و فعالان خارج منزل و تمام مشاغل و.... ایا شرکتهای داخلی می توانند به طور شفاف و رسمی تولید این میزان دوز واکسن را تا قبل مهر ماه تعهد دهند یا خیر? و اگر نمی توانند ،دولت نباید منتظر تولید انبوه واکسن های داخلی شود و واکسن های خارجی را وارد کند و هم زمان از واکسن های داخلی و خارجی استفاده نماید. زمان را از دست ندهیم. این سه ماه اینده سرنوشت ساز است. سریعا با خرید انبوه واکسن از منابع مورد وثوق و استفاده از تمام ظرفیتهای داخلی مثل ارتش و سپاه و بسیج و شهرداری ها و هلال احمر و بخشهای دولتی و خصوصی بهداشت درمان واکسیناسیون عمومی را اغاز کنیم. تولید داخلی واکسن ها را جدی تر بگیریم و در صورت مازاد بودن انها، در اینده می توانیم ان را صادر کنیم. اقدام امروز ما از پشیمانی در اینده جلوگیری می کند. تضاد منافع مانع از تصمیم درست در حفظ جان مردم نباشد. بیایید عزت ایرانی را حفظ کنیم. رفتن مردم برای دریافت واکسن کرونا خلاف عزت ایرانی است. گفتیم تا فردا دینی بر گردن ما نباشد.

برچسب ها: واکسیناسیون، واکسن، دکتر سید موید علویان، ویروس کرونا تعداد بازديد: 1444 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز