Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 17:45

27
آبان
موفقیت واکسن کرونا به ۹۴.۵ درصد رسید

موفقیت واکسن کرونا به ۹۴.۵ درصد رسید

شرکت آمریکایی «مدرنا» امروز (دوشنبه) اعلام کرد، واکسنی ساخته که موفقیت قابل توجهی در مبارزه با ویروس کرونا از خود نشان داده است

شرکت آمریکایی «مدرنا»: موفقیت واکسن کرونا به ۹۴.۵درصد رسید

به گزارش تسنیم : بنابر اعلام این شرکت که مقر آن در ماساچوست آمریکا قرار دارد، واکسن ساخته شده 94.5 درصد در مبارزه با ویروس کرونا موفق بوده است.

واکسن بالقوه شرکت مدرنا نیز مانند فایزر با استفاده از فناوریmRNA توسعه یافته و پیش بینی می شود تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

هفته گذشته شرکت فایزر و بیوان تک اعلام کردند واکسن بالقوه که با همکاری یکدیگر توسعه داده اند برای مقابله با ویروس کرونا ۹۰ درصد کارآمد است.

مدرنا اخیرا اعلام کرده بود اطلاعات اولیه از مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن مذکور برای ارائه به هیات نظارت آمده است. همین امر امیدها برای انتشار نتایج اصلی واکسن در آینده نزدیک را افزایش داد. نخستین تحلیل اولیه از اطلاعات مذکور احتمالا شامل ۵۳ مورد است. تحلیل اولیه از اطلاعات آزمایش بالینی واکسن فایزر و بیوان تک شامل ۹۴ مورد بود.

هرچند مدرنا و فایزر در یک روز مرحله سوم آزمایش بالینی را آغاز کردند اما نتایج واکسن مدرنا کمی با تاخیر ارائه می شود زیرا ۲ دوز این واکسن با فاصله ۴ هفته تزریق می شوند. اما واکسن فایزر با فاصله زمانی ۳ هفته به داوطلبان تزریق شده بود.

برچسب ها: آمریکا، ویروس کرونا، واکسن کرونا، شرکت مدرنا تعداد بازديد: 205 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز