Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 16:46

16
شهریور
سنچوری شاسی بلند؛ تویوتا باز هم غافلگیر کرد + تصاویر

سنچوری شاسی بلند؛ تویوتا باز هم غافلگیر کرد + تصاویر

رویس ژاپنی که البته شباهت‌هایی نیز به شاهزاده کالینان انگلیسی دارد، تولیدی محدود دارد و ظاهرا قرار است که ماهانه فقط ۳۰ دستگاه از آن تولید شود. قیمت شاسی بلند سنچوری برابر با ۲۵ میلیون ین ژاپن معادل ۱۷۰ هزار دلار

این رولز-رویس ژاپنی که البته شباهت‌هایی نیز به شاهزاده کالینان انگلیسی دارد، تولیدی محدود دارد و ظاهرا قرار است که ماهانه فقط ۳۰ دستگاه از آن تولید شود. قیمت شاسی بلند سنچوری برابر با ۲۵ میلیون ین ژاپن معادل ۱۷۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است.

تویوتا برندی است که آزمون‌های موفقی را طی سال‌های فعالیت خود به عنوان یک کمپانی باکیفیت و قابل اعتماد با موفقیت پشت سر گذاشته است. هنگامی که نام تویوتا می‌آید، قطعا اولین اثر در مغز مخاطب، یادآوری و دریاف حس خوب از مفهوم اعتماد و اطمینان است.

به گزارش عصر ایران، در این میان تویوتای قابل اعتماد را کمتر به عنوان یک خودروی لوکس مورد توجه قرار می‌دهیم، زیرا وزنه کارکرد قابل اعتماد محصولات این برند به مراتب سنگین‌تر از هر توصیف دیگری بوده است. اما از سال ۱۹۶۷ تا ژانویه ۲۰۱۷ و پس از آن از ژوئن ۲۰۱۸ تا به امروز تویوتا یک محصول فوق لوکس با نام سنچوری (سنچری) دارد که البته بیشتر در بازار ژاپن عرضه شده است.

پای ثابت تمامی محصولات سنچوری تا به امروز، حفظ روح کلاسیک آن بوده است. این برند یک خودروی کاملا لوکس با توجه به سبک طراحی و فرهنگ ژاپنی با همان قواعد خشک و سخت است که آن را حتی در نوع ساخت خانه‌های سنتی سرزمین آفتاب نیز می‌توان مشاهده کرد. اولین نمونه از سنچوری در سال ۱۹۶۷ به مناسبت بزرگداشت ۱۰۰ سالگی ساکیشی تویودا رونمایی شد.

اکنون در جدیدترین و البته عجیب‌ترین رویداد پیرامون برند سنچوری، شاهد معرفی کلاس شاسی بلند آن هستیم! خودرویی که همواره در قامت سدان تولید شده بود اکنون میزبان یک شاسی بلند به شدت جذاب است. ظاهرا تویوتا از غافلگیری که سال ۲۰۲۱ با معرفی عجیب شاسی بلند کرولا به راه انداخت، خوشش آمده و این بار همان فرمول را با سنچوری دنبال می‌کند!

این رولز-رویس ژاپنی که البته شباهت‌هایی نیز به شاهزاده کالینان انگلیسی دارد، تولیدی محدود دارد و ظاهرا قرار است که ماهانه فقط ۳۰ دستگاه از آن تولید شود. قیمت شاسی بلند سنچوری برابر با ۲۵ میلیون ین ژاپن معادل ۱۷۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است.

چراغ‌های اصلی جلو و عقب تقریبا از الگوی شاسی بلند جنسیس استفاده می‌کنند و دو بخشی هستند. خط شانه و شیب سقف براساس طراحی جعبه‌ای شکل گرفته اند تا همچنان به روح سدان‌های کلاسیک سنچوری پایبند باشند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۲۰۵ میلیمتر در طول، ۱۹۰۰ میلیمتر در عرض و ۱۸۰۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌ها نیز ۲۹۵۰ میلیمتر است. وزن سنچوری شاسی بلند نیز حدود ۲۵۷۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

تویوتا برای ورود سرنشین ردیف عقب دو تریم را پیشنهاد می‌دهد یکی درب کشویی برقی که عملکردی مانند یک ون دارد و دیگری حالت ۴ درب متعارف که درب عقب با زاویه گشودگی ۷۵ درجه جهت ورود و خروج راحت سرنشین‌های عقب، عمل می‌کند.

صندلی‌های کاپیتانی ردیف عقب مجهز به آخرین فناوری تنظیم الکتریکی، تهویه و ماساژ است تا تجربه‌ای بی نظیر را وارد این خودرو لوکس کند. همانطور که در تصاویر مشاهده خواهید کرد؛ روی صندلی عقب یک نفر تقریبا به راحتی می‌تواند مانند تخت استراحت کند!

نمایشگر‌های اختصاصی، تریم چوب، نورپردازی هوشمند و آخرین دستاورد‌های ایمنی کمپانی تویوتا برای سنچوری شاسی بلند در نظر گرفته شده است.

لوگوی پرنده برند سنچوری در قسمت جلوپنجره، کاملا فلزی بوده و حاصل کار دست استادکاران است. اما این همه تجملات روی یک پلتفرم آشنا اجرا شده است. بله، TNGA معروف توویتا که البته بروزرسانی‌هایی داشته تا کیفیت رانندگی را به میزان محسوسی بهبود دهد.

مهندسان ژاپنی پروسه دقیقی را نیز برای صداگیری و حذف نویز کابین پشت سر گذاشته اند. بخش بار با یک شیشه لمینت از کابین جدا می‌شود تا میزان صدای ورودی به کمترین میزان ممکن برسد.

در رابطه با پیشرانه باید به قلب پلاگین هیبرید تویوتا اشاره کنیم که ترکیبی از یک ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر در ترکیب با تک موتور الکتریکی روی محور عقب است. بدین ترتیب سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد و با جعبه دنده سی وی تی هماهنگ شده است. مجموع خروجی پیشرانه نیز ۴۰۶ اسب بخار اعلام شده است.

 
 
 
برچسب ها: خودرو، خودروسازان، تویوتا تعداد بازديد: 53 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز