Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:34

7
مهر
چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

استفاده طولانی مدت از موبایل‌های هوشمند موجب تضعیف باتری آن‌ها می‌شود که می‌تواند مشکلاتی را برای کاربران و عملکرد دستگاه ایجاد کند.

به گزارش دیجیاتو قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که باتری به عنوان یک قطعه مصرفی در دستگاه‌های مختلف از جمله موبایل و لپ‌تاپ شناخته می‌شود و گذر زمان می‌تواند به آن آسیب وارد کند. احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید که پس از گذشت چند سال، باتری دستگاه‌های قدیمی قادر نیستند مانند گذشته شارژ نگه دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا کاربران اقدام به بررسی سلامت باتری دستگاه خود کنند و در صورت نیاز، آن را تعویض نمایند.

بررسی سلامت باتری در اندروید

اندروید به صورت پیش‌فرض اطلاعات پایه‌ای از باتری را در قسمت تنظیمات نمایش می‌دهد؛ اما به ابزاری اختصاصی و پیشرفته برای بررسی سلامت باتری مجهز نیست. برای دسترسی به داده‌های پایه ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید و سپس به قسمت Battery بروید. در ادامه روی آیکن سه نقطه در گوشه سمت راست بالا بزنید تا منوی مرتبط با آن باز شود و سپس در میان گزینه‌ها، Battery Usage را انتخاب کنید.

در صفحه نتایج، می‌توانید لیست اپلیکیشن‌هایی که بیشترین میزان مصرف باتری را دارند، به ترتیب مشاهده کنید. این داده‌ها براساس مصرف باتری از آخرین نوبت شارژ کامل محاسبه می‌شود. برای دسترسی به جزئیات بیشتر می‌توانید روی آیکن سه نقطه را لمس کنید و گزینه Show full device usage را انتخاب نمایید که شامل پردازش‌های سیستمی و مواردی مانند باتری مصرف شده توسط صفحه نمایش هم می‌شود.

بیشتربخوانید:

8 ترفند برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

اگرچه تمامی موارد گفته شده نمی‌تواند اطلاعاتی پیرامون وضعیت سلامت باتری فراهم کند، اما روش مناسبی برای شناسایی اپ‌های پرمصرف است. غیرفعال کردن چنین برنامه‌هایی می‌توانند در بلندمدت موجب افزایش طول عمر باتری دستگاه شود و در استفاده روزانه نیز شارژدهی بیشتری را برای کاربر در پی داشته باشد.

بررسی سلامت باتری با کد

وارد کردن برخی کد‌ها در صفحه تماس اندروید می‌تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. کد نوشته شده در پایین، می‌تواند جزئیات بیشتری پیرامون سلامت باتری در اندروید را به کاربر نشان دهد. برای استفاده از آن تنها کافیست تا شمارشگر تماس دستگاه خود را باز کنید و سپس کد زیر را در آن وارد نمایید.

*#*#۴۶۳۶#*#*

البته موارد نمایش داده شده در منوی مرتبط با کد گفته شده، در محصولات سازندگان مختلف، متفاوت است. برای مثال در گوشی پیکسل ۴ با اندروید ۱۱، خبری از جزئیات مرتبط با باتری نبوده است؛ اما در موبایل‌های سایر سازندگان ممکن است وضعیت سلامت باتری به صورت توصیفی نمایش داده شود.

بیشتربخوانید:

راه های افزایش سرعت شارژ آیفون 6

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

تمامی اطلاعات مرتبط با باتری که به صورت داخلی در سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌شوند، محدود به دو مورد گفته شده در بالا می‌شود. البته کاربران می‌توانند نشانه‌های فاسد شدن باتری را در استفاده روزمره با دستگاه خود نیز متوجه شوند و همیشه نیاز به ابزار‌های پایش وضعیت باتری وجود ندارد. برای مثال خالی شدن ناگهانی شارژ موبایل، یکی از نشانه‌های وارد شدن آسیب به باتری است.

معرفی اپلیکیشن AccuBattery

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در ارتباط با سلامت باتری در اندروید، می‌توان از اپلیکیشن‌ها و ابزار‌های اختصاصی بهره گرفت. AccuBattery یکی از بهترین عناوین توسعه یافته در این زمینه است که می‌تواند جزئیات باتری را رصد کند. البته بدون شک، اپ‌های نیازمند روت قادرند داده‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهند؛ اما بدون روت کردن دستگاه نیز می‌توان به اطلاعات کاربردی و مفیدی دست پیدا کرد که برای بیشتر کاربران کافی به نظر می‌رسد. پس از نصب اپ AccuBattery و ورود به آن برای اولین بار، با منوی آموزشی مواجه خواهید شد که امکانات مختلف برنامه در آن توضیح داده شده است.

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

چرخه‌های شارژ یکی از موارد تاثیرگذار در طول عمر باتری‌های دستگاه‌های هوشمند هستند. هر باتری می‌تواند تعداد محدودی چرخه شارژ را تجربه کند و پس از آن، افت عملکرد آن شروع خواهد شد. هر چرخه شارژ، شامل کاهش ظرفیت انرژی باتری از ۱۰۰ درصد به صفر درصد است. البته استفاده از ظرفیت باتری برای کامل شدن یک چرخه شارژ نباید به صورت یکباره باشد. برای مثال اگر شارژ باتری دستگاه شما از ۱۰۰ به ۵۰ درصد برسد و سپس آن را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید و دوباره به ۵۰ درصد بازگردد، یک چرخه محسوب می‌شود. گفته می‌شود که شارژ کردن باتری تا حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت آن، موجب کاهش تعداد چرخه‌های شارژ مورد استفاده می‌شود و می‌تواند به بهبود عمر باتری کمک کند.

بیشتربخوانید:

4قابلیت مهم که باعث می‌شود موبایل شما بهترین دوربین را داشته باشد

 

 

شروع کار با AccuBattery

پس از رد کردن مراحل تنظیمات اولیه، متوجه خواهید شد که تب‌های مختلفی در اپلیکیشن AccuBattery قرار دارند که اطلاعات چندان مفیدی پیرامون کاربرد آن‌ها ارائه نشده است. به دلیل ماهیت برنامه، ابتدا باید آن را نصب کنید و چندین روز از دستگاه خود به صورت عادی استفاده نمایید تا برنامه بتواند اطلاعات کاربردی را جمع‌آوری کند. این اپ دارای قابلیت ویژه‌ای است که هنگام رسیدن شارژ باتری به ۸۰ درصد در هنگام اتصال دستگاه به شارژر، هشداری را برای آگاهی کاربر صادر می‌کند. توصیه می‌شود در این مرحله، اقدام به جداسازی دستگاه خود از شارژر نمایید. با مراجعه به تب Charging می‌توانید مقدار موردنظر برای اعلام هشدار در هنگام شارژ شدن باتری را تنظیم کنید.

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

در مواقع اتصال دستگاه به شارژر، اطلاعاتی پیرامون میزان زمان باقی مانده از فرایند شارژ توسط اپلیکیشن AccuBattery نمایش داده می‌شود. به مرور زمان، عملکرد برنامه دقیق‌تر می‌شود و می‌تواند بهتر از گذشته اقدام به تخمین مدت زمان مورد نیاز برای شارژ باتری موبایل کند.

پایش مصرف برنامه‌ها با AccuBattery

کاربران می‌توانند در تب Discharging، نحوه مصرف انرژی در دستگاه اندرویدی خود را مشاهده کنند. برنامه می‌تواند الگو‌های مصرف باتری در هنگام روشن یا خاموش بودن صفحه نمایش را رصد کند و جزئیات آن‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد. در بخش App usage access باید اجازه دسترسی برنامه به اطلاعات موردنیاز، صادر کنید تا بتواند داده‌های بیشتری را ارائه دهد. اپ مذکور می‌تواند به مرور زمان میزان مصرف باتری توسط سایر برنامه‌ها را پیش‌بینی کند و مدت زمان شارژدهی با ظرفیت فعلی باتری را تخمین بزند.

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

سلامت باتری در اندروید با AccuBattery

در تب Health تمامی اطلاعات مرتبط با سلامت باتری در اندروید نمایش داده می‌شود. چنین داده‌هایی شامل مقایسه آمار بدست آمده از باتری با ظرفیت اسمی آن است که توسط سازنده مشخص می‌شود. در واقع چنین حالتی می‌تواند عملکرد فعلی باتری را با وضعیت ابتدایی آن پس از عرضه به بازار، مقایسه کند. برای مشاهده جزئیات بیشتر به جدول Battery Wear مراجعه کنید که الگو‌ها مصرف انرژی و تغییرات موردنیاز را به اطلاع می‌رساند. در تب History نیز قادر خواهید بود تا داده‌های مرتبط با روز‌های قبل را ببینید.

با مراجعه به بخش تنظیمات اپلیکیشن AccuBattery می‌توانید موارد دیگری از جمله نمایش دمای باتری، تغییر وضعیت نمایش نوتیفیکیشن‌ها در هنگام اتصال به شارژر و اطلاعات ارائه شده توسط برنامه در هنگام شارژ را تغییر دهید. اگر امکانات و قابلیت‌های برنامه مورد توجه شما قرار گرفته است، می‌توانید از نسخه پریمیوم آن نیز بهره بگیرید که به پوسته‌های تاریک در کنار آمار بیشتر از روز‌های قبل و اطلاعات جامع‌تر از باتری مجهز شده است؛ همچنین خبری از تبلیغات در نسخه پریمیوم نخواهد بود. می‌توانید نسخه پریمیوم آن را بطور رایگان از سایت‌های داخلی دانلود کنید.

برچسب ها: گوشی موبایل، گوشی اندروید تعداد بازديد: 302 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز