Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 15:50

1
دی
معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ برای عکاسی

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ برای عکاسی

در این گزارش نگاهی به بهترین تلفن‌های هوشمند سال برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری در موقعیت‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم.

سال ۲۰۱۹ به سرعت روز‌های پایانی خود را طی می‌کند و زمان آن رسیده تا در مورد برترین تلفن‌های هوشمند سال صحبت کنیم. یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های شرکت‌های مختلف تولید کننده تلفن هوشمند برای ساخت محصولات جدید خود در سال ۲۰۱۹، کیفیت دوربین بود. در سال گذشته شاهد آن بودیم که مدل‌های میان‌رده و پرچمدار مختلف با سنسور‌های قدرتمند و دوربین‌های چندگانه با ویژگی‌های مختلف عرضه شدند و هر کدام از برند‌ها تمام تلاش خود را برای تولید مدلی با بهترین کیفیت دوربین به کار گرفته‌اند. حساسیت این موضوع و تاثیر آن در بازار فروش به قدری بود که شرکت نوکیا با پرچمدار PureView 9 خود اولین پرچمدار با دوربین پنج‌گانه، اپل اولین سری آیفون با دوربین سه‌گانه و سامسونگ اولین پرچمدار خود با دوربین چهارگانه را روانه بازار کردند.

دوربین با پیکسل‌های بالا، سنسور‌های فوق‌عریض، دوربین با زوم پریسکوپی و بسیاری از قابلیت‌های جدید در سال جاری به شکل برجسته‌ای در گوشی‌های معرفی شده مورد استفاده قرار گرفتند و جنگ دوربین‌های تلفن‌های هوشمند را جذاب‌تر از گذشته کردند. بر همین اساس می‌خواهیم نگاهی به برترین گوشی‌های موبایل بر اساس کیفیت و قدرت دوربین داشته باشیم. در این گزارش تلفن‌های هوشمند با بهترین کیفیت گوشی در بازه‌های قیمتی مختلف و بر اساس قابلیت‌های محبوب مانند قدرت زوم، تصویربرداری در شب، قدرت فیلم‌برداری و دوربین سلفی را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

تلفن هوشمند اپل آیفون ۱۱ پرومکس

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

اپل پیش از معرفی سری جدید آیفون ۱۱، تبلیغات گسترده‌ای بر روی دوربین سه‌گانه و با کیفیت آن انجام داد. در حالی که قدرت تصویربرداری دوربین آیفون ۱۱ پرو و پرومکس، این دو مدل را در رده بهترین‌های سال ۲۰۱۹ قرار می‌دهد، اما کیفیت فیلم‌های گرفته شده با این دو مدل به خصوص آیفون ۱۱ پرومکس، سطح متفاوتی دارد. اپل حتی برای نشان دادن قدرت فیلم‌برداری پرچمدار جدید خود، یک فیلم کوتاه و چند فیلم تبلیغاتی با گوشی آیفون ۱۱ پرومکس ضبط و منتشر کرد.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

آیفون ۱۱ پرومکس از معدود مدل‌های بازار است که قابلیت فیلم‌برداری با پشتیبانی از HDR دارد. با این ویژگی فیلم‌های گرفته شده با این پرچمدار، بازه رنگی بسیار جذاب، واقعی با کنتراست بالا در روشنایی روز، سایه و حتی تاریکی شب دارد. تعادل رنگی میان سفید و مشکی در فیلم‌های آیفون ۱۱ پرومکس به خوبی برقرار می‌شود. جزئیات بالا، نویز کم و کیفیت عالی فیلم‌برداری 4K از جمله مشخصات تاثیرگذار در کیفیت فیلم‌برداری این گوشی هستند. در هنگام ضبط ویدئو با وجود تثبیت کننده دوربین، کمترین لرزش ممکن در فیلم‌ها احساس می‌شود.

البته اپل در کنار گوشی خود، لوازم جانبی کاربردی و جذابی را نیز ارائه می‌دهد که با آن‌ها می‌توان آیفون ۱۱ پرومکس را به یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای تبدیل کرد. لوازمی مانند میکروفن جانبی، پایه‌های نگهدارنده گوشی، نور فلش اکسترنال و همچنین برنامه‌های ویرایش ویدئو حرفه‌ای در اپ‌استور، همگی کیفیت نهایی کار با دوربین فیلم‌برداری آیفون ۱۱ پرومکس را افزایش می‌دهند. از دیگر گوشی‌های ۲۰۱۹ با کیفیت فیلم‌برداری بالا می‌توان به شیائومی Mi 9 CC Pro Premium Edition و گوگل پیکسل ۴ اشاره کرد.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

تلفن هوشمند شیائومی Mi 9 CC Pro Premium Edition

بهترین گوشی برای بزرگنمایی

سنسور دوربین بزرگنمایی اپتیکال یا پریسکوپی، از جمله جدیدترین فناوری‌های به کار رفته در تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ هستند. با این سنسور می‌توان بدون برش تصویر و افت فاحش کیفیت، بر روی سوژه‌های مختلف با لنز واقعی زوم کرد. گوشی شیائومی Mi 9CC Pro Premium Edition یک نسخه خاص از سری پرچمدار می ۹ است که در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد. دوربین چهارگانه و با کیفیت این گوشی آن را به یکی از بهترین گوشی‌های سال برای عکس‌برداری تبدیل کرده است.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

سنسور دوربین بزرگنمایی اپتیکال شیائومی Mi 9 CC Pro Premium Edition با ارائه تصاویر زوم ۵ برابر با کمترین میزان کاهش کیفیت، جزئیات بالا و رنگ‌بندی طبیعی، بهترین تصاویر بزرگنمایی ثبت شده را ارائه می‌دهد. حفظ جزئیات تصویر، قابلیت زوم با کیفیت در روز و شب، و نویز کم، از دیگر شاخصه‌های سنسور زوم ۵ برابر Mi 9 CC Pro Premium Edition است. شیائومی در سال ۲۰۱۹ کمترین مدلی توانست به پای رقابت با سنسور بزرگنمایی ۵ برابر این گوشی برسد، اما برای بررسی دیگر مدل‌ها با دوربین بزرگنمایی با کیفیت، دو گوشی هوآوی P30 Pro و Mate 30 Pro را نیز در نظر داشته باشید.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G

بهترین گوشی برای تصاویر فوق‌عریض

سری سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس به ویژه نسخه 5G به طور کلی یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ برای تصویربرداری هستند. اما دوربین فوق‌عریض گران‌ترین مدل این سری یعنی نوت ۱۰ پلاس 5G با عملکردی عالی و ثبت تصاویر فوق‌عریض با دامنه رنگی پویا، امتیازات بیشتری از مدل‌های رقیب کسب کرده است. کار دوربین فوق‌عریض آن است که یک محیط گسترده را در کادر دوربین جای دهد. پرچمدار سامسونگ نیز این کار را با بهترین کیفیت انجام می‌دهد.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

تصاویر فوق عریض این گوشی با فاصله‌های کانونی مختلف (۱۲ تا ۲۰ میلی‌متر) با رنگ‌های طبیعی، نویز کم، جزئیات بالا و شفافیت قابل قبولی همراه است. البته نمی‌توان بهترین عکس‌های فوق عریض قابل تصور را با این دوربین گرفت، اما پرچمدار سامسونگ نسبت به دیگر مدل‌های ۲۰۱۹، عملکرد بهتری در این بخش دارد. تعادل میان رنگ سفید و مشکی، تصاویر در نور کم و سایه و تصویر فوق عریض با منبع نور مصنوعی، همگی در نت ۱۰ پلاس 5G با بهترین کیفیت انجام می‌گیرد و رضایت خریداران را جلب خواهد کرد. از دیگر مدل‌های ۲۰۱۹ با لنز فوق عریض عالی می‌توان به آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی S10، 5G اشاره کرد.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

تلفن هوشمند هوآوی میت ۳۰ پرو

بهترین گوشی برای عکس‌برداری در شب

تا چندی پیش، دوربین تلفن‌های هوشمند تنها توانایی ثبت تصاویر با کیفیت در روشنایی روز را داشتند و در هنگام شب به علت کاهش شدید نور محیط و وجود نور‌های مصنوعی، تصاویر به طور معمول با نویز بالا و کیفیت غیر قابل قبول ثبت می‌شدند. اما این روز‌ها با وجود فناوری‌های مختلف و استفاده از چند دوربین، وابستگی به دوربین‌های DSLR برای تصویربرداری در شب کاهش پیدا کرده و حتی گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند در هنگام تاریکی، تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت کنند.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

در سال ۲۰۱۹ پرچمدار هوآوی میت ۳۰ پرو، بهترین مدلی است که برای تصویر برداری در شب یافت می‌شود. هوآوی میت ۳۰ پرو با استفاده از سنسور اصلی بزرگ ۱.۱/۷ اینچی با نام Quad Bayer که در آن هر چهار پیکسل قادر به دریافت نور هستند، می‌تواند در تاریکی شب تصاویر خوبی را بگیرد. دوربین پرچمدار هوآوی قادر است تا در نور کم تصاویری با اشباع رنگی بالا، دامنه پویا و نیز کم ثبت کند، همچنین نور فلش در این مدل از شدت ملایمی برخوردار است، به گونه‌ای که سوژه‌ها را بیش از حد روشن و پس زمینه را تاریک نمی‌کند. از دیگر مدل‌های مناسب تصویر برداری در شب می‌توان به هوآوی P30 Pro و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس اشاره کرد.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

تلفن هوشمند هوآوی nova 6 5G

بهترین گوشی برای سلفی

اما در این روز‌ها کیفیت دوربین سلفی به اندازه دوربین اصلی، حائز اهمیت است، با محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی، گرفتن عکس سلفی و به اشتراک گذاشتن آن به کاری متداول تبدیل شده است که قطعا به یک دوربین سلفی خوب نیز وابسته است. دوربین‌های سلفی دوگانه در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شدند تا تصاویر سلفی نیز با حالت بوکه و استفاده از دو سنسور به صورت همزمان انجام گیرد. در میان تمامی مدل‌های سال، گوشی میان‌رده هوآوی nova 6، 5G که زمان زیادی از عرضه آن نمی‌گذرد، توانست نظر مثبت کارشناسان را جلب کند و به عنوان بهترین گوشی برای دوربین سلفی شناخته شود.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

دوربین اصلی سلفی این مدل با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل دارای سنسور ۱.۲/۸ اینیچی با گشودگی f/۲.۲ است که تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند. در کنار دوربین دوم عمیق، عکاسی سلفی پرتره با nova 6 5G یک کار جذاب خواهد بود. در تصاویر گرفته شده با این مدل، رنگ‌ها بسیار واقعی و کاملا شفاف هستند، فوکوس خودکار، نویز پایین و جزئیات بالا، از دیگر خصوصیات اصلی دوربین سلفی میان‌رده هوآوی هستند. البته کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی nova 6 5G با قابلیت ضبط ویدئویی 4K نیز قابل توجه است. از دیگر گوشی‌هایی که دارای کیفیت بالا دوربین سلفی هستند می‌توان به گلکسی نوت ۱۰ پلاس و ایسوس زن‌فون 6 اشاره کرد.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی A50

بهترین دوربین گوشی میان‌رده

یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ در سال‌های اخیر، در زمینه عکاسی هم جزو بهترین‌ها به شمار می‌آید. البته قطعا میان کیفیت دوربین گلکسی A50 و دیگر پرچمداران برتر سال، فاصله وجود دارد، اما در بین گوشی‌های میان‌رده، A50 بهترین کیفیت دوربین را دارد.

تصاویر ثبت شده با گلکسی A50 دارای جزئیات قابل قبول، رنگ‌بندی زنده و نویز کم است. قابلیت زوم و تصویربرداری در شب این مدل، جای تعریف زیادی ندارد، اما باز هم نسبت به مدل‌های همرده، کیفیت بهتری دارند. عملکرد فوکوس خودکار سریع و بسیار مطلوب است، همچنین تصاویر پرتره دوربین سه‌گانه این مدل نیز راضی کننده است.

معرفی بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ مناسب برای عکس‌برداری

در بخش فیلم‌برداری با ضبط ویدئو‌های ۱۰۸۰p و قابلیت تثبیت پذیری بالا و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، می‌توان ویدئو‌هایی با کیفیت و ماندگاری را گرفت. به طور کلی گلکسی A50 دارای دوربین سه‌گانه با سنسور‌های ۲۵+۸+۵ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این مدل نیز ۵ مگاپیکسلی کیفیت دارد.

برچسب ها: دوربین عکاسی، گوشی، شیائومی، کیفیت دوربین گوشی، آیفون ۱۱ پرومکس، گلکسی نوت ۱۰ پلاس، هوآوی میت ۳۰ پرو تعداد بازديد: 408 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز