Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 04:37

20
مهر
تعمیرکار همراه‌تان باشید- بخش دوم

تعمیرکار همراه‌تان باشید- بخش دوم

بدنه گوشی جزو قطعاتی است كه می‌تواند پس از مدتی جایگزینی جدید با طرح و رنگ متفاوت‌تری داشته باشد.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

كارت حافظه را جا بزنید

گوشی‌هایی كه با سیستم عامل اندروید كار می‌كنند این قابلیت را دارند تا رم بخورند و حافظه گوشی بالا برود. برای تعویض رم نیازی نیست حتما به یك متخصص این كار مراجعه كنید. شما می‌توانید رم مورد نظرتان با حجم مناسب را از فروشگاه خریداری كنید، پشت قاب موبایل را باز كنید و رم قبلی را از داخل موبایل خارج كنید.

سپس اطلاعات رم را با استفاده از یك «رم ریدر» و رایانه به رم جدید منتقل كنید، همین «كپی- پیست» ساده می‌تواند هزینه‌ای ۱۰‌تا ۱۵ هزار تومانی برایتان بتراشد اما اگر خودتان این كار ساده را انجام بدهید دیگر نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. یادتان باشد اگر رم قدیمی كه حاوی اطلاعات قدیمی، عكس‌ها و فیلم‌های شماست را اصلا لازم ندارید، پس از تخلیه اطلاعات، آن را بشكنید چرا كه اطلاعات قدیمی یك رم با نرم‌افزارهای ریكاوری قابل بازیافت است. حتی اگر رم را فرمت كنید، باز هم خطر بازگشت اطلاعات توسط افراد دیگر وجود خواهد داشت.

بدنه گوشی را تعویض كنید

بدنه گوشی جزو قطعاتی است كه می‌تواند پس از مدتی جایگزینی جدید با طرح و رنگ متفاوت‌تری داشته باشد. اگر می‌خواهید بدنه گوشی را تعویض كنید تنها كافی است آن را از یك فروشگاه بخرید و خودتان این كار را انجام دهید. بدنه گوشی‌های جدید تقریبا تنها بخش پشتی موبایل به‌حساب می‌آیند و دردسری برای تعویض به‌وجود نمی‌آید.

گاهی اوقات هم پیش می‌آید كه شیشه گوشی قدیمی شما می‌شكند یا خط خطی می‌شود. تعویض شیشه آن هم برای شما چندان سخت نخواهد بود. اما در گوشی‌های جدید كه صفحه لمسی با صفحه تاچ اسكرین آن یكی شده نیاز به تخصص بیشتری هست، به همین دلیل، خیلی مراقب باشید تا گوشی‌تان از دست‌تان نیفتد یا ضربه سخت نخورد. البته تعویض قاب گوشی‌های اپل به‌دلیل فرایند نسبتا سختی كه دارد كمی تخصصی و هزینه‌بر است چرا كه پیچ‌های داخل این گوشی شش پر هستند و با پیچ گوشتی‌های خاص باز می‌شوند. برخی از شهروندان سعی می‌كنند كه پیچ‌های این نوع گوشی‌ها را با پیچ گوشتی معمولی یا حتی چاقو باز كنند كه در ‌‌نهایت منجر به هرز شدن پیچ می‌شود.

در حال حاضر تعویض قاب گوشی‌های اپل هزینه‌ای حدود ۱۰۰ هزار تومان را برای صاحب آن دربر خواهد داشت، ضمن اینكه فرایند تعویض قاب گوشی اپل یك ساعت زمان هم لازم دارد. قیمت قاب‌ها هم از ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و همینطور با افزایش كیفیت آن، بالا می‌رود.

خودتان نرم‌افزار نصب كنید

بسیاری از نرم‌افزارهای كاربردی برای گوشی‌هایی كه سیستم عامل اندروید دارند به‌صورت رایگان در فضاهای مجازی وجود دارد به همین دلیل هنگامی كه شما گوشی جدید می‌خرید، حتما لازم نیست هزینه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی برای نصب نرم افزار‌ها یا فعال‌سازی‌ آن بپردازید. وقتی گوشی را خریدید كافی است كه سری به برخی سایت‌ها مانند «بازار» بزنید و تقریبا تمام نرم‌افزارهای مورد نیازتان را به‌صورت رایگان دانلود و نصب كنید.

خیلی از فروشنده‌های گوشی تلفن همراه سعی می‌كنند با گفتن عبارت‌هایی مثل «ما برنامه‌ها را گارانتی می‌كنیم» یا «برنامه‌ها را برایتان به‌صورت آپ دیت یا اصلی می‌ریزیم!» مبلغ مورد نظرشان را از شما بگیرند اما اصولا پرداخت هزینه برای نصب برنامه هم جزو مواردی است كه می‌توان آن را حذف كرد.

آب یا ضربه؟ مسئله این است!
بعضی وقت‌ها سراغ گوشی‌تان می‌روید و می‌بینید كه بی‌دلیل خاموش شده. البته شاید برای شما بی‌دلیل باشد! ممكن است گوشی بر اثر ضربه سخت خاموش شده باشد. گاهی اوقات هم گوشی داخل آب می‌افتد و خاموش می‌شود. اگر گوشی‌تان ضربه بدی خورده باید آن را به تعمیركار بسپارید تا مشخص شود دقیقا كدام‌یك از قطعات گوشی خراب شده است.

هنگامی كه گوشی‌تان در آب می‌افتد هم خیلی نگران نشوید. ابتدا روی گوشی را سریع خشك و سپس در پشت آن را باز كنید. باتری گوشی را درآورده و سپس بدنه اصلی آن را داخل یك گونی برنج قرار دهید. برنج به سرعت رطوبت گوشی را به‌خود جذب می‌كند و می‌تواند دوباره آن را به شما هدیه بدهد.

البته خشك كردن گوشی با سشوار با باد ملایم و غیرمستقیم هم پیشنهاد خوبی به‌حساب می‌آید. گاهی اوقات، باتری تلفن همراه شما به‌دلیل اینكه زیاد سراغ آن نرفته‌اید اصطلاحا «دی شارژ» شده و نیاز به یك شوك الكتریكی دارد. این كار معمولا با استفاده از وسیله‌ای به نام منبع تغذیه انجام می‌شود.

تعمیرکار همراه‌تان باشید- بخش اول

 

برچسب ها: تعمیر تلفن همراه، موبایل، تعمیر موبایل، فلش کردن گوشی موبایل، تلفن همراه تعداد بازديد: 920 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز