Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 04:02

20
مهر
تعمیرکار همراه‌تان باشید- بخش اول

تعمیرکار همراه‌تان باشید- بخش اول

خيلی از دردسرهايی كه برای شما به‌وجود می آيد ناشی از درست كار نكردن باتری موبايلتان است.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

موبایل یك دفعه خاموش می‌شود!
شاید این مشكل برای شما اتفاق افتاده باشد؛ اینكه گوشی‌تان را توی جیبتان می‌گذارید و از شارژ بودن باتری آن هم مطمئن هستید اما هنگام استفاده از آن متوجه می‌شوید كه گوشی خاموش شده است. این مشكل می‌تواند چندعلت اصلی داشته باشد.

شاید باتری شما فاسد شده و عمرش به پایان رسیده یا جای باتری شل و یا سیم‌های مربوط به باتری قطع شده است. بهترین كار این است كه ابتدا از وضعیت باتری‌تان مطمئن شوید. اگر باتری‌تان سالم است، ابتدا باتری را یك‌بار كاملا از جایش دربیاورید و دوباره جا بیندازید. احتمال دارد كه با این اقدام، گوشی شما دوباره روشن شود و مشكل جدی وجود نداشته باشد. این مورد به‌ویژه در هنگامی دیده می‌شود كه شما ۱۰‌تا ۲۰‌درصد شارژ دارید اما یكباره متوجه می‌شوید كه موبایلتان خاموش شده است.

ریست می‌خواهد

گاهی وقت‌ها پیش می‌آید كه گوشی‌تان را روشن می‌كنید و گوشی روی آرم اندروید می‌ماند و گیر می‌كند. در چنین حالتی كافی است كه گوشی را یك‌بار ریست كنید؛ كاری كه خود تعمیركارهای موبایل به آن «فلش» یا «بوت» كردن گوشی می‌گویند.

اگر گوشی‌تان با سیستم عامل اندروید كار می‌كند در چنین حالتی باید دكمه ولوم منفی را فشار دهید و با یكی دیگر از انگشت‌هایتان دكمه خانه«Home» گوشی را چند ثانیه‌ای نگه دارید. این راهكار‌ها كمك می‌كند تا نرم‌افزار موبایل شما از حالت هنگ كردن خارج شود. البته شاید خیلی‌ها با این تكنیك آشنایی نداشته باشند و برای همین یك كار ساده، ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان برای خودشان هزینه بتراشند!

شارژر اصل بخرید

اگر به هر دلیلی شارژر گوشی‌تان خراب شد و تصمیم گرفتید شارژر جدید بخرید، حتما به اصل بودن آن توجه كنید. كیفیت شارژر اصل حتی از ظاهر آن هم معلوم است، ضمن اینكه شارژرهای فرعی یا كپی، وزن كمتری دارند. برای شناسایی شارژرهای اصلی گوشی‌های اپل باید به داخل سوكتی كه یو اس‌بی می‌خورد نگاه كنید.

در این نوع شارژر‌ها یك شماره سریال در داخل آن سوكت درج شده كه یكی از نشانه‌های اصل بودن شارژر خواهد بود. اگر می‌خواهید عمر باتری‌تان بالا برود و گوشی‌تان به مشكل فنی برنخورد حتما از شارژر اصل استفاده كنید.

گوشی را درست شارژ كنید

خیلی از دردسرهایی كه برای شما به‌وجود می‌آید ناشی از درست كار نكردن باتری موبایلتان است. این اتفاق هم‌زمانی می‌افتد كه شما شیوه درست شارژ كردن را رعایت نمی‌كنید یا از شارژر اصلی استفاده نمی‌كنید. در مورد اولی باید بگوییم كه درست شارژ كردن باتری موبایل، ارتباط مستقیمی با عمر آن دارد. باید گوشی‌تان را زمانی شارژ كنید كه انرژی آن به كمتر از ۱۰ یا ۲۰ درصد رسیده باشد.

هنگامی هم كه آن را داخل شارژ قرار می‌دهید صبر كنید تا كاملا شارژ شود و سپس آن را از برق جدا‌سازید. شارژ كردن نصفه و نیمه عمر باتری‌تان را كاهش می‌دهد و شما را زود‌تر از موعد مقرر راهی تعمیرگاه‌ها یا فروشگاه‌ها می‌كند. برخی‌ها هم عادت دارند گوشی را از شب تا صبح در حالت شارژ قرار بدهند كه این امر هم به كاهش عمر مفید باتری می‌انجامد. هنگام شارژ شدن باتری موبایل با آن صحبت یا بازی نكنید چون با این كار هم كارایی باتری كم می‌شود.

تعمیرکار همراه‌تان باشید- بخش دوم

 

برچسب ها: تعمیر تلفن همراه، موبایل، تعمیر موبایل، شارژ موبایل، فلش کردن گوشی موبایل تعداد بازديد: 1028 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز