Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 18 شهریور 1403 - 03:55

24
اردیبهشت
بارداری موفق در فصل زمستان

بارداری موفق در فصل زمستان

فصل زمستان فصل سرما و بوران و برف است، اما زیبایی و دل‌چسبی‌های خود را دارد. درست است که غالبا هوا ابری و مه‌آلود است، اما گاهی نیز دیده می‌شود که شفق خورشید در پهنای آبی آسمان جا خوش می‌کند

به قلم : سمیرا بیژنی ، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

تحریریه زندگی آنلاین : استفاده درست از سرمای لذت‌بخش زمستان

فصل زمستان فصل سرما و بوران و برف است، اما زیبایی و دل‌چسبی‌های خود را دارد. درست است که غالبا هوا ابری و مه‌آلود است، اما گاهی نیز دیده می‌شود که شفق خورشید در پهنای آبی آسمان جا خوش می‌کند و بر تمام برف‌های ننه سرما به زیبایی تمام می‌تابد.

اگر شما دوران بارداری خود را در فصل زمستان سپری می‌کنید، مراقبت‌های بسیاری لازم است که شما دچار سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها نشوید، اما اگر به هوای مطبوع و لذت‌بخش در زمستان دسترسی پیدا کردید، لباس‌های گرم بپوشید و با همسرتان یا دوست و مادرتان به قدم زدن در حیاط منزل یا پارک نزدیک خانه بپردازید. توصیه می‌کنم که این لذت شما را نفریبد و زود به خانه برگردید. عکس انداختن از فضای برفی بیرون خانه، قدم زدن بر روی برف‌های تازه و تنفس هوای تمیز زمستان، برای شما بسیار لازم و ضروری است. در این فصل شما از افراط و تفریط دوری کنید. بسیاری به دلیل علاقه فراوان خود به فصل زمستان و رعایت نکردن نکات بارداری در بیرون از منزل با سرعت به سرماخوردگی مبتلا شده و تب می‌کنند. بسیاری نیز این فصل زیبا را تماما در منزل می‌مانند و از زیبایی‌های آن لذت نمی‌برند. از زمستان زیبا لذت ببرید. این فصل را دوست داشته باشید و مراقب سلامتی خودتان باشید.

بیشتربخوانید:

تهوع صبحگاهی در حاملگی

 

 

 

 

طرح‌ریزی‌های بسیار برای اوقات فراغت

زمستان، این فصل سرد و زیبا گاهی رنگ افسردگی به خود می‌گیرد. در این فصل خورشید گرمای خود را نشان نمی‌دهد. هوا وهم آلود است. بیشتر اوقات یا برفی است یا ابری و بارانی. سرما و خشکی هوا از جمله مواردی است که باعث می‌شود انسان گاهی احساس غمگین بودن کند و بی‌حوصله باشد، اما هیچ نگران نباشید. داروی افسردگی فصل زمستان اینجا است. توصیه می‌کنم که در این فصل طرح‌ریزی‌های کوچک و بی‌زحمتی برای خود داشته باشید. در یک دفترچه تمام کارهای کوچک و بی‌دردسری که می‌توانید در این فصل انجام دهید، تهیه کنید. آن‌ها را فهرست نمایید و دوباره نگاهی به آن‌ها بیندازید. جزئیات تکراری آن را حذف کنید. حالا یک فهرست واقعی از مجموعه فعالیت‌های لذت‌بخش و خواستنی دارید که می‌توانید در فصل زمستان به انجام آن مشغول باشید. این فهرست می‌تواند شامل مجموعه کارهای آسان و عقب‌افتاده شما باشد؛ شامل: تمام کردن تابلوی نقاشی‌تان، نوشتن یک رمان، خواندن یک رمان، درست کردن آلبوم خانوادگی، صحنه‌آرایی اتاق فرزندتان، دیدن فیلم‌های محبوب، شروع کردن و بافتن تابلوی گلدوزی، بافتن شال گردن یا یک بلوز زیبا برای همسرتان، نوشتن خاطرات‌تان، دیدن فیلم‌های قدیمی که با آنها خاطره‌های شیرین داشته‌اید و  ... .

 

یکدیگر را فراموش نکنید

فصل سرما را در کنار یکدیگر گرم کنید. به یاد داشته باشید که با در کنار هم بودن می‌توانید بر سرمای زمستان غلبه کنید. فلسفه یلدا نیز چنین است؛ یلدا بهانه‌ای است برای بودن در کنار یکدیگر. ورود به زمستان پیام یلدا را همچون خورشید بر تارک آسمان می‌پراکند: اینکه در کنار یکدیگر باشید و جویای احوال هم باشید و از هم غافل نباشید تا این فصل با دلنشینی و هم‌نشینی عزیزان و دوستان با شادی سپری شود. شما مادران عزیز و بانوان گرامی در زمستان صله رحم انجام دهید. دید و بازدید باعث می‌شود تا با خویشان، اقوام، دوستان و آشنایان دیدار تازه کنید و خاطرات زیبا و لذت‌بخش‌تان را با هم به اشتراک بگذارید. در این فصل به خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های گرم توجه بیشتری کنید. خرما، شیر و عسل، میوه‌های فصل زمستان، فرآورده‌های گوشتی و ... در این فصل باید مورد استفاده قرار گیرند تا جسم شما از لحاظ بیولوژیکی دمای مناسب خود را حفظ کند. خوردن آجیل و حبوبات نیز بسیار توصیه می‌شود. به یاد داشته باشید که در این فصل پوشیدن یک یا دو پیراهن گرم کفایت می‌کند. لباس‌های گرمی بپوشید که بر روی جسم شما سنگینی نکند تا بتوانید جریان دم و بازدم را به خوبی انجام دهید و تنفس مشکلی نداشته باشید و احساس راحتی داشته باشید.

 بیشتر بخوانید:

تعیین جنسیت جنین با جوش شیرین

آیا رنگ کردن مو در بارداری خطرناک است؟

 

 

 

 

فصل آرامش

فصل زمستان به علت سرما و برودت‌های خاص آن به فصل (خانه) شهرت دارد، یعنی در این فصل معمولا کانون گرم خانه و خانواده با آغوش بیشتری پذیرای اعضای آن است تا دنیای بیرون... .

در این فصل سعی کنید خستگی‌های ناشی از فصول بهار، تابستان و پاییز را یکجا از تن به در کنید. آری؛ بسیار بخوابید و مراقبه کنید. استراحت روحی، ذهنی، جسمی و عاطفی داشته باشید.

استراحت روحی

بسیار مدیتیشن کنید و با خدا حرف بزنید. عبادت کنید و روح خود را صیقل داده و به پرواز درآورید.

استراحت ذهنی

به مسائل و ناراحتی‌های زندگی، تفکرات و هر چیزی که فکر شما را مشغول و ناراحت می‌کند، بی‌توجه باشید. به باریدن برف از آسمان به زمین نگاه کنید. به بازی کردن بچه‌ها و ساختن آدم برفی‌های آن‌ها نگاه کنید و لذت ببرید. سودوکو و جدول حل کنید.

استراحت عاطفی

فیلم‌های طنز و کمدی ببینید. کتاب‌های لطیفه بخوانید و بیشتر از همیشه ببخشید. هر کسی را که به عاطفه و احساس شما انرژی منفی وارد کرده، با کلامی سنگین با شما صحبت کرده و عاطفه شما را رنجانده است، بدون در نظر گرفتن جزئیات ببخشید. به احساسات خود اجازه استراحت و بازسازی بدهید تا فصل تازه‌ای به زندگی شما وارد کند، فصلی که بی‌شک با ورود نوزاد شما به زندگی‌تان پربار‌تر و زیباتر خواهد شد.

 

 

تعداد بازديد: 102 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز