Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 23:32

20
آبان
حفظ سلامت روان در دوران بارداری

حفظ سلامت روان در دوران بارداری

با کودک خود صحبت کنید. او مقدس‌ترین مخاطبی است که در زندگی با شما ارتباط داشته است. او جزئی از شما نیست. او خود شما است. شما نهالی کوچک از خود را در آغوش خواهید داشت. پس سزاوار است که با او مهربان‌تر از هر شخص دیگری باشید.

به قلم : سمیرا بیژنی ؛ دانشجوی کارشناسی ارشد و  روانشناسی

 

تحریریه زندگی آنلاین : کودک شما مقدس‌ترین مخاطب زندگی شما است

با کودک خود صحبت کنید

با کودک خود صحبت کنید. او مقدس‌ترین مخاطبی است که در زندگی با شما ارتباط داشته است. او جزئی از شما نیست. او خود شما است. شما نهالی کوچک از خود را در آغوش خواهید داشت. پس سزاوار است که با او مهربان‌تر از هر شخص دیگری باشید. با او صحبت کنید و بگویید چقدر منتظر آمدنش هستید. بگویید برای آمدنش لحظه‌شماری می‌کنید. بگویید که بسیار خوشحال هستید که او را دارید. بگویید که در تدارک نامش هستید. او بی‌شک سخنان شما را می‌شنود و از سخنان و صدای آرام شما به آرامش می‌رسد. بگویید که منتظرید تا بیاید و موهایش را خرگوشی ببندید. بیاید و برایش روزی به خواستگاری بروید. از اتفاقات مثبت و شیرین که در زندگی‌تان رخ داده، برایش بگویید. با شادی، شوق و آرامش با او صحبت کنید. او صرفا جنین در حال رشد نیست، بلکه قلب، روح و احساس دارد و بیش از هر کس دیگری شما را درک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دوران بارداری را با شادی سپری کنید

افسردگی پس از زایمان

 

 

 

 

قدرت کلام

هرگز در کلام خود در مورد فرزندی که در وجودتان دارید با اطرافیان منفی‌بافی نکنید، مثل اینکه نمی‌دونم الان وقت بچه‌دار شدن بود، این یکی (بچه) رو دیگه کجای دلم بزارم و ...‌‌‌ . این سخنان زهر‌آلود را نگویید. به جای آن شکرگزار باشید که بار دیگر مخاطب خداوند قرار گرفته‌اید و حامل پرورش بزرگ‌ترین سازه خداوند، یعنی انسان هستید؛ انسانی که وجودی از شما است. بابت آن مفتخر باشید. چه بسیار کسانی که دوست داشتند مادر بشوند، اما نتوانسته‌اند، اما شما این شانس را دارید و به آن ببالید. هرگز با جنین در حال رشد با طرز منفی سخن نگویید. هرگز او را سرزنش نکنید. او قلب و روح دارد و متوجه تمام سخنان شما خواهد شد. اگر خوشحال یا ناراحتید، اگر افسرده یا پرانرژی هستید، اگر خسته یا سرزنده هستید، او متوجه تمام حالات شما می‌شود و از تمام آنها نیز بهره‌مند می‌شود. پس اجازه دهید در مورد احساسات مثبت شما برانگیخته شود و این بسیار زیبا است. حتی با خود نیز گفتگویی منفی در مورد دوران بارداریتان نداشته باشید. همواره مثبت، شاد، در آرامش و صبور باشید و بگذارید فرزند شما نیز از این روحیه شاد و صفات عالی شما ارث ببرد و بهره‌مند شود.

 

آگاهی و هوشیاری

آگاهی و هوشیاری در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است. به وفور دیده می‌شود که به علت غفلت در دوران بارداری، جنین دچار نقصان‌هایی می‌شود. آگاهی شما به این صورت است که حتما باید در زمان‌های تعیین شده، به پزشک مراجعه کنید و از سلامت جسمی فرزند خود مطمئن شوید و اگر توصیه‌ای در این مورد از سوی پزشک شما گفته شود، حتما جدی بگیرید، به آن عمل کنید و پشت گوش نیندازید و اگر کوچک‌ترین مسئله‌ای نیز وجود داشت، اصلا فکر و ذهن خود را به آن مشغول نکنید، احساس نگرانی و اضطراب نداشته باشید و سریعا در جهت رفع آن کوشش کنید. گاهی دیده می‌شود که والدین به علت غفلت یا سهل دانستن دوران بارداری و پراهمیت ندانستن نکات ملزوم آن باعث می‌شوند که سلامت جنین به خطر بیفتد. شما باید با هوشیاری و آگاهی کافی و نه وسواس‌گونه، رشد تدریجی فرزند خود را زیر نظر پزشک مشاهده‌گر باشید. با اطمینان و ایمان به خدای خوبی‌ها...

بیشتربخوانید:

پیامدهای روحی بارداری

 

 

 

باشوق و اشتیاق به پیش روید

۹ ماه عشق، ۹ ماه عبادت، 9 ماه ...

سعی کنید دوران بارداری خود را با عشق به پیش برانید، نه با ترس، نگرانی و دلهره. هر روزی از بارداری شما می‌گذرد، شوق این را داشته باشید که یک روز به دیدار فرزند محبوب‌تان نزدیک می‌شوید. در روز به دنیا آمدن فرزندتان نیز همین‌طور با آرامش و عشق فعالیت به دنیا آمدن فرزندتان را بپذیرید. این عمل جراحی زیباترین عمل جراحی دنیا است که بسیار مقدس و با اهمیت می‌باشد. با لبخند باز و آرامش، کودک تازه متولد شده خود را در آغوش بگیرید. این را به یاد داشته باشید که آرامش، نشاط و ایمان شما در روز زایمان باعث این خواهد بود که با سلامت کامل روح و جسم آن روز را پشت سر بگذارید، هم شما و هم نوگل زیبایتان، البته با چاشنی لبخند ...

در پناه خدای خوبی‌ها، مواظب سلامتی روح و جسم فرزندتان باشید...

برچسب ها: سلامت روان، افسردگی، بارداری تعداد بازديد: 254 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز