Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 15:03

18
مرداد
روانشناسی سلامت در دوران بارداری

روانشناسی سلامت در دوران بارداری

پر اهمیت ترین دوران زناشویی دوران بارداری است این دوران بسیار حاعز اهمیت است چه برای فرزند و چه برای مادر غفلت در این زمان می تواند عوارض منفی داشته باشد

به قلم : سمیرا بیژنی

 

تحریریه زندگی آنلاین : پر اهمیت ترین دوران زناشویی دوران بارداری است این دوران بسیار حاعز اهمیت است چه برای فرزند و چه برای مادر غفلت در این زمان می تواند عوارض  منفی داشته باشد ولی در صورتیکه نکات و آداب مسعله بارداری رعایت شود شما شاهد شیرین ترین و زیباترین دوران عمر خود خواهید بود ... شما مادر شده اید، شما مخاطب خداوند قرار گرفته اید و چه شانسی می تواند از این بزرگتر باشد ؟ در وجود شما موجود زنده ای شکل میگیرد صدای قلب شما را می شنود و پا به پای شما بزرگتر می شود تا زمانی که آماده ورود به هستی گردد آن گاه شما بزرگترین مسئولیت زندگی تان را انجام داده اید گلی در گلستان هستی کاشته اید فرزندی بسیار زیبا فرزند شما قطعا زیباست زیرا رب النوع زیبایی جز زیبا را خلق نمی کند اما بارداری سلامت مسئله ای است که نمی توان ساده و راحت از آن عبور کرد باید هوشیار و با دقت عمل کرد من در این راستا مواردی را خدمت شما عزیزان ذکر میکنم که اگر رعایت شود بدون تردید شاهد سلامتی کامل خود و فرزندتان در دوران بارداری خواهید بود.

بیشتربخوانید:

ملاحظات تغذیه ای در دوران بارداری

 

 

 * معنویات را هرگز فراموش نکنید

اگردر فصل سرما دوران بارداری را طی می کنید هوای گرم و مطبوع لازمه خانه شما است و اگر در تابستان هستید به شرط نبودن آلودگی هوا پنجره ها را باز بگذارید هوای تازه وارد و خنک معجزه حال خوب شما است در این دوران موسیقی های شاد و انگیزه بخش گوش دهید هرگز به ترانه های غمگین نپردازید نظر شخصی من گوش دادن به قطعات بی کلام ریچارد کلارید من و پاییز طلایی استاد فریبرز لاچینی است این قطعات را با صدای بلند گوش کنید به طوری که کل خانه را صدای این موسیقی ها پر کند و خودتان راحت دراز بکشید یا یک فنجان چای بنوشید .

با خداوند حرف بزنید، دفتری بردارید و بنویسید خدای خوبم سلام و شروع کنید با خدا صحبت کنید هر چه میخواهید بگویید از غم هایتان از شادی هایتان خداوند را مانند دوستی مهربان در قلب خود محفوظ داشته باشید .

صدای گنجشک ها صدای باران دیدن بارش برف ریزش برگ های پابیزی و شکوفه دادن گل های بهاری می تواند لذت بخش تریت پدیده های زندگی تان باشد از آن ها غافل نشوید . با خداوند مناجات کنید مناجات های روزانه و از او قوت قلب بخواهید بی شک او در شما قدرتی زیبا خواهد دمید . دراین دوران کمی در سکوت باشید سکوت مرهم زیبایی برای دوران بارداری شما خواهد بود اگر توام با آرامش روحی باشد.  خودتان را رها کنید و سنگین نگیرید همانند بانویی خفته برقایق خود را به دست جریان زیبای رودخانه بسپارید تا زیباترین منظره ها را نشانتان دهد راحتی روح را به جان بخرید و در خلسه شادی و آرامش باشید .

بیشتربخوانید:

خشکی پوست در بارداری، از علت‌ تا راه های درمان

 

 

 

 

* از کشمکش و جدال دوری کنید

در این دوران تا می توانید از کشمکش و جدال دوری کنید در صحبت اقوام در مورد ملک و طلاق و مساعل و مشکلاتی که در پیرامون شما اتفاق می افتد بی توجهی نشان دهید درست است سخت است اما شما خواهید توانست اگر نسبت به این موضوع عادت پیدا کنید برای شما آسوده خواهد بود خود را در دایره امن وجودتان حفظ کنید چه با دلیل و چه بی دلیل هیزم آماده آتش کسی نباشید حتی دفاع از حقوق خودتان را کنار بگذارید به فرض مثال اگر با کسی به اختلاف نظر خوردید یا از شما انتقادی شد بگویید حق با شما است و بگذارید مسعله تمام شود به گونه ای شما باید آب روی آتش باشید چه آتش خود و چه آتش دیگران ! چیزی که اینجا مهمتر است آرامش شما است باید به آرامش خود بیش از هر چیز دیگری اهمیت بدهید آرامش روح و روان شما مهم ترین اصل سلامتی جنین خواهد بود پس تا می توانید وارد مسعله های خانوادگی اقتصادی نشوید این گونه بگویم : خو را به گونه ای به بی خیالی بزنید که کوچکترین مساعل اطرافیان نتواند آرامش شما را برهم بزند آرامش خود را در الویت قرار دهید و از ارتباطاتی که باعث میشود این مهم از بین برود دوری کنید هرگز به فیلم های خشن و کتاب های جنایی نپردازید قصر طلایی شما در این دوران منطقه امن شما است پس ملکه وار بر این قصر حکومت کنید.

بیشتربخوانید:

بارداری و تغییرات پوست و مو

 

 

 

 

* برنامه های بعد از تولد را بنویسید

چه اهدافی دارید؟ چه کارهایی دوست دارید بعد از تولد فرزندتان انجام دهید؟ چه برای خودو چه برای مسافر زیبای در راه چه برای همسرتان توصیه من به شما این است چند خودکار زیبا و خوش رنگ تهیه کنید من خودم رنگ های آبی صورتی و طلایی را می پسندم و دفترچه  ای با جلدی قشنگ تهیه کنید می تواند جلدی باشد که یادآور فرزند دلبندتان باشد مثل جلد های عروسکی من خودم دفترچه ای با گل های رز را پیشنهاد می کنم در این دفترچه تمام آرزوهای خود را بنویسید اینکه مثلا بعد از تولد می خواهید عکاسی بعد از زایمان داشته باشید یا نه ... دوست دارید جشن یک هفته ای نوزادتان را چگونه برگذار کنید ان را بنویسید ترجیح میدهید چه کسی به  گوش فرزندتان اذان  بگوید ... دوست دارید اولین مسافرت سه روزه تان کجا باشد نوشتن این موارد فواید زیادی دارد از جمله اینکه شور و شوق مادری را وجودتان شعله ور می کند و همین شور و شوق و اشتیاق به فرزندتان منتقل می شود از اضطرابتان می کاهد و به شما خالق بودن را هدیه می دهد شما علاوه بر اینکه خالق فرزندتان هستیدخالق شگفتی هدی بعد از تولد او نیز خواهید شد این دفترچه را نگاه دارید این دفترچه مقدس شما است هر زمان که احساس کسل بودن و بی حوصلگی داشتید این دفترچه را بردارید و رویاپردازی کنید حتی به همسرتان نیز این دفترچه را نشان دهید و از او نیز بخواهید که مواردی را اضافه کند تبریک می گویم شما رویا سوار شده اید پس بروید و رویاهای زیبای خود را بسازید.

 بیشتربخوانید:

میان وعده‌های مفید برای خانم‌های باردار

تغذیه ماه به ماه در دوران بارداری

 

 

 

* طبیعت و کتاب دو دوست صمیمی شما 

به یادداشته باشید دو دوست بسیار صمیمی شما طبیعت و کتاب است کتاب های الهام بخش کتاب های طنز و شعر من کتاب اشعار سهراب سپهری و کتاب های هوشنگ مرادی کرمانی را بسیار دوست دارم و آن ها را به شما پیشنهاد می کنم در این دوره به کتاب های عرفانی کتاب هایی که روح شما را تغذیه می کنند توجه خاصی نشان دهید کتاب های طنز و شعر و رمان را اصل قرار دهیدکتاب غذای روح شما است و طبیعت نیز دایه مهربانی است که شما را عاشقانه در آغوش می گیرد اگرکه  به دامان او پا بگذارید منظور از طبیعت می تواند پارک کنار منزلتان باشد می تواند باغچه مادربزرگ باشد می تواند روستایی نزدیک باشد که در محل اقامت شما است .

طبیعتی که فاصله دوری با خانه شما دارد را انتخاب نکنید مثلا اگر در تهران زندگی می کنید بعد از ماه سوم بارداری به شمال نروید تا میتوانید از سفر ها و مساعل ریسک دار دوری کنید و روحیه ماجراجویی خود را در این دوران به تعویق  بیاندازید و به همان طبیعت اطراف منزلتان که سریعا به آن جا می رسید اکتفا کنید بروید هوای تازه استشمام کنید و حال خوبی داشته باشید بهترین زمان برای حال خوب صبح زود یا نزدیک غروب می باشد داشتن هن زبان می تواند بسیار لذت بخش باشد دوست  دلسوزی  که به شما نزدیک است را به خانه دعوت کنید دوستی که مشکلات خانوادگی و زناشویی اش را برای شما نیاورد دوستی که بیاید و با شما از شادی و آرامش صحبت کند دوست خوش لباس و خوش سخن و لبخند به لب را به خانه دعوت کنید تا با دیدن او شور و اشتیاق به دست اوردید دورهمی های ساده نز میتواند خوب باشد به شرط آن که به زحمت نیفتید و صرفا جهت تعویض احوالات درونی باشد. دوستان عزیز و همراهان گرامی تا شماره بعد روزگاری طلایی را برایتان آرزومندم مراقب سلامتی روح و جسم خود باشید این تنها وظیفه شما به عنوان یک انسان است  بدرود سبز تر از همیشه باشید.

بیشتربخوانید:

این ۳ اصل مهم در تغذیه دوران بارداری را فراموش نکنید

 

 

 

 

پزشک سلامت و تغذیه

در این  دوران تغدیه بسیار مهم است و همچنین شما باید سلامت جسمی خود را در اولیت قرار دهید حتما در این دوران نزد  پزشک متخصص تغذیه و پزشک متخصص زنان و زایمان بروید و زیر نظر آن دو باشید در این دوران به جز مواردی قرص  ویتامین و آهن که پزشک تجویز می کند دارو مصرف نکنید به خصوص اگر این دارو با صلاحدید خود یا توصیه شخص دیگری باشد در مورد داروهای گیاهی با پزشک خود مشورت کنید این دوران بسیار حساس می باشد مبادا که با کوچکترین سهل انگاری باعث پدیده جهش ژنی بشوید که تبعات  مضری برای فرزند شما خواهد داشت تا می توانید از آنتی بیوتیک و ... دوری کنید اگر مشکل جسمی دارید سعی نمایید به پزشک سنتی یا طب سنتی مراجعه کنید در این دوران برای بانوانی که مسعله ای جسمی دارند مراجعه به طب سنتی بسیار کمک کننده و شفابخش خواهد بود اما به یاد بسپارید که اشخاص سود جویی وجود دارند کوشش کنید تا از قابل اطمینان بودن پزشکانی که به آن ها سر می زنیو اطلاع کافی پیدا کنید و تبلیغات صرف فضای مجازی را نشان اعتماد ندانید.

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، طب سنتی، سلامت روان، روابط زناشویی، سلامتی، آرامش، بارداری، زایمان، دارو، آنتی بیوتیک، فرزندپروری، سمیرا بیژنی تعداد بازديد: 213 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز