Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:49

1
بهمن
سقط جنین چه عوارضی برای سلامت زنان دارد؟

سقط جنین چه عوارضی برای سلامت زنان دارد؟

در برخی موارد، سقط به دلایل پزشکی مرتبط با سلامت مادر یا معلولیت شدید جنین و با تایید پزشکی قانونی اتفاق می‌افتد. گاهی نیز جنین به طور عمدی سقط می‌شود و در واقع سقط جنایی (غیرقانونی) اتفاق می‌افتد

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از ایسنا، دکتر مژگان قاسمی اظهار کرد: در برخی موارد، سقط به دلایل پزشکی مرتبط با سلامت مادر یا معلولیت شدید جنین و با تایید پزشکی قانونی اتفاق می‌افتد. گاهی نیز جنین به طور عمدی سقط می‌شود و در واقع سقط جنایی (غیرقانونی) اتفاق می‌افتد که از نظر شرعی حرام و ممنوع است. سقط عمدی به سلامت جسمی و روانی مادر آسیب جدی می‌رساند. همچنین باید توجه شود رحم، اندام بسیار آسیب‌پذیری است و هر گونه دست‌کاری در آن به شکل دارویی اعم از گیاهی یا شیمیایی یا فیزیکی مانند وارد کردن ضربات بیرونی و درونی به منظور سقط جنین ممکن است منجر به عوارض جدی و حتی مرگ مادر شود. بستری در بیمارستان، خونریزی‌های خطرناک، عفونت، از دست دادن رحم ناشی از خونریزی، عفونت یا پارگی و ناباروری از مهم‌ترین عوارض جسمی سقط عمدی جنین هستند. ریسک سرطان سینه نیز در افرادی که سابقه سقط القایی داشته‌اند ۵۰ درصد بیش از سایر زنان است.

بیشتربخوانید:

برچسب ها: سقط جنین، بارداری، حاملگی، دارو، غربالگری، رشد جنین، مراقبت بارداری تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز