Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:45

20
اردیبهشت
خوردن جگر برای مادران باردار خطرناک است

خوردن جگر برای مادران باردار خطرناک است

جگر پروتئین خوبی دارد و ویتامین B12 بدن را تأمین می‌کند و به درمان کم‌خونی کمک می‌کند. جگر محلی است که هورمون‌های اضافی را غیر سمی می‌کند و وقتی جگر هر حیوانی را برای مصرف می‌گیریم

تحریریه زندگی آنلاین : احمدرضا درستی؛ مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در برنامه در انتهای الوند اظهار کرد: جگر پروتئین خوبی دارد و ویتامین B12 بدن را تأمین می‌کند و به درمان کم‌خونی کمک می‌کند. جگر محلی است که هورمون‌های اضافی را غیر سمی می‌کند و وقتی جگر هر حیوانی را برای مصرف می‌گیریم، باید به این نکته دقت کنیم. ویتامین A جگر بسیار بالا است. به عنوان نمونه ویتامین A جگر خرس قطبی به قدری بالا است که می‌تواند به مرگ فرد کمک کند. از این رو زنان باردار به هیچ عنوان نباید از جگر استفاده کنند. خانم باردار نباید سراغ هیچ مدلی از جگر برود.

به گزارش کودک سالم به نقل از مهر، مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد: جگر آلودگی دارد و وقتی در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح انجام می‌شود، گاه یک سوم جگرها معدوم می‌شود. هرچه مواد غذایی ارزش بیشتری داشته باشند، بیشتر آلوده می‌شوند. برخی جگر را خام می‌خورند و گاه کسانی که جگر را می‌پزند با حرارت کم آن را طبخ می‌کنند که این امر خطرناک است. همچنین جگر باید از جای معتبر خریداری و در اسرع وقت به منزل رسانده شود و بلافاصله استفاده گردد.

  بیشتربخوانید:

بهترین غذاها برای بارداری

میان وعده‌های مفید برای خانم‌های باردار

تغذیه ماه به ماه در دوران بارداری

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، ویتامین A، بارداری، ویتامین B12، کم‌خونی، جگر تعداد بازديد: 222 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز