Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:17

6
اسفند
بهترین سن مادرشدن که باعث طول عمر می‌شود

بهترین سن مادرشدن که باعث طول عمر می‌شود

تحقیقات قبلی مادر شدن در ۳۰ سالگی را با طول عمر مرتبط می‌دانست و کارشناسان این نظریه را مطرح می‌کردند که زایمان ممکن است روند پیری را تسریع کند.

ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، نوشت: نتایج یک مطالعه نشان می دهد زنانی که در ۲۴ یا ۲۵ سالگی بچه دار می شوند، بیشترین طول عمر را دارند.

تحقیقات قبلی مادر شدن در ۳۰ سالگی را با طول عمر مرتبط می‌دانست و کارشناسان این نظریه را مطرح می‌کردند که زایمان ممکن است روند پیری را تسریع کند.

اما اکنون محققان دانشگاه سئول در کره جنوبی پس از مطالعه چهار هزار زن دریافتند که این نقطه ممکن است بین ۲۴ تا ۲۵ سالگی باشد. آنها دریافتند زنانی که که قبل یا بعد از ۲۴ یا ۲۵ سالگی بچه دار شده اند تا ۵ درصد بیشتر احتمال دارد در مدت ۱۸ سال بعد به هر دلیلی در معرض خطر مرگ قرار گیرند.

بر اساس نتایج این مطالعه، این روند به شکل U است، به این معنی که هر چه سن مادر شدن از ۲۴ یا ۲۵ سالگی فاصله می گرفت، این خطر بیشتر می شد. گفته محققان، مادران بسیار جوان معمولاً از مناطق محروم هستند که آنها را در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های روحی و جسمی قرار می دهد.

بیشتربخوانید:

زایمان زودرس چه بلایی سر مغز نوزاد می آورد؟

 

آنها حدس زدند که عوارض فرزندآوری و زایمان ممکن است برای مادران مسن‌تر سخت‌تر باشد. آنها می گویند: زنان مسن تر برای بهبودی از اثرات فیزیکی بارداری مشکل بیشتری دارند.

سن اولین بارداری زنان در انگلیس و آمریکا تقریباً همانند کره جنوبی در دهه های اخیر افزایش یافته است. میانگین سنی که زنان در انگلیس اولین فرزند خود را به دنیا می آورند اکنون ۲۹ سال است. در آمریکا مرکز کنترل بیماری ها نیز گزارش می دهد که میانگین سن اولین بارداری زنان در این کشور در سال ۲۰۱۴،  ۲۶ سال بود.

دلایل مختلفی برای افزایش میانگین سنی اولین بارداری در انگلیس و آمریکا مطرح شده است. برخی این روند را به زنانی نسبت می‌دهند که می‌خواهند قبل از مادر شدن شغلی ثابت داشته باشند. برخی دیگر افزایش هزینه زندگی و قیمت ملک را عامل به تعویق انداختن بچه دار شدن می دانند چرا که زوج ها می خواهند از نظر مالی امنیت بیشتری داشته باشند. 

با این حال نویسندگان این مطالعه اذعان کردند که مطالعه آنها چندین محدودیت دارد، یکی این که آنها فقط داده های دو منطقه از کره جنوبی را بررسی کردند و تحقیقات بیشتر باید به جمعیت های وسیع تری انجام شود. 

مشروح این مطالعه در مجله  Maturitas منتشر شده است.

 بیشتربخوانید:

ارتباط قد مادران با زایمان زودرس

عصبانیت ناشی از بارداری و مدیریت آن

مصرف کافئین در حاملگی

نحوه نشستن در دوران بارداری

عوارض جبران‌ناپذیر سزارین بر کودکان چیست؟

همه چیز درباره بارداری خارج از رحم

برچسب ها: نوزاد، طول عمر، بارداری، حاملگی، سن بارداری، بهترین سن بارداری تعداد بازديد: 305 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز