Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 00:54

14
آذر
شیر دادن به نوزاد خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش می‌دهد

شیر دادن به نوزاد خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش می‌دهد

علاوه بر فواید طولانی‌مدت تغذیه با شیر مادر برای نوزاد و مادر، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شیر دادن به نوزاد ریسک افسردگی پس از زایمان را در مادر کاهش می‌دهد. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت

تحریریه زندگی آنلاین : علاوه بر فواید طولانی‌مدت تغذیه با شیر مادر برای نوزاد و مادر، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شیر دادن به نوزاد ریسک افسردگی پس از زایمان را در مادر کاهش می‌دهد. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، «کریستین تولدو»، سرپرست تیم تحقیق از کالج کریستین لین فلوریدا، می‌گوید: زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان، که چهار هفته و حداکثر ۱۲ ماه پس از زایمان رخ می‌دهد، احساس غم، اضطراب و خستگی مفرط را تحمل می‌کنند. زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان که تحت درمان قرار نمی‌گیرند، ممکن است با پیامدهای منفی از جمله مشکل در ارتباط با فرزند خود و مراقبت از وی، فکر آسیب رساندن به خود یا نوزاد و همچنین در معرض خطر سوءمصرف مواد، روبرو باشند. محققان داده‌های مربوط به حدود ۲۹,۷۰۰ زن را در ۲۶ ایالت برای بررسی وضعیت شیردهی و افسردگی استفاده کردند. بر اساس این مطالعه، تقریبا ۱۳ درصد از زنان در معرض خطر افسردگی پس از زایمان بودند، اما خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان در زنانی که در زمان مطالعه به نوزادشان شیر می‌دادند، بسیار کمتر بود.

بیشتربخوانید:

افسردگی قبل، حین و بعد از زایمان شوخی نیست

دوران بارداری را با شادی سپری کنید

افسردگی پس از زایمان

 زنان افسرده تر از مردان

 

برچسب ها: زنان، افسردگی، زایمان تعداد بازديد: 235 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز