Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:09

29
آبان
لباس مناسب برای شیر دادن

لباس  مناسب برای شیر دادن

بخشی از لذت مادر بودن، شیر دادن به کودک است و برای داشتن تجربه‌ای خوب از شیر دادن به فرزندتان، بهتر است تلاش کنید شرایط آن را از هر نظر مطلوب نگاه دارید، مثلا در هر موقعیت و حالتی که راحت هستید

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : بخشی از لذت مادر بودن، شیر دادن به کودک است و برای داشتن تجربه‌ای خوب از شیر دادن به فرزندتان، بهتر است تلاش کنید شرایط آن را از هر نظر مطلوب نگاه دارید، مثلا در هر موقعیت و حالتی که راحت هستید، دراز کشیده یا نشسته، به او شیر بدهید و از لباس‌هایی استفاده کنید که در انجام این کار برای شما مانع ایجاد نمی‌کنند و باعث ناراحتی نمی‌شوند. کودک در فواصل زمانی کوتاه شیر می‌خورد و ممکن است لباسی که به تن دارید، وضعیت را نامطلوب کند، لذا تهیه لباس مناسب شیردادن مخصوصا در شرایطی که بیرون از خانه هستید یا در منزل فرد دیگری حضور دارید، لازم است.  ما برای شما چند ایده خوب داریم. ایده‌هایی که کمک می‌کنند هم ظاهر مناسب و خوبی داشته باشید و هم علاوه بر شیک بودن، راحت‌تر اینکار را انجام دهید تا در نهایت از این کار لذت بیشتری هم ببرید.

 

 بیشتربخوانید:

کرونا؛ حاملگی و شیردهی

 

سوتین مخصوص شیر دادن بخرید

هر زنی که بچه شیر می‌دهد باید یکی از این سوتین‌ها را داشته باشد. ظاهری شبیه سوتین معمولی دارد، ولی به راحتی قسمت جلویی آن باز می‌شود و می‌توانید خیلی راحت به کودکتان شیر بدهید. واکنش‌تان سریع‌تر خواهد شد، چرا که گیره‌ها یا بند آن راحت باز می‌شود و بخش بالایی تا می‌خورد و از بخش باز شده، سینه‌تان را خارج می‌کنید، بدون آنکه شکل و حالت سوتین تغییری کند. برخی از این سوتین‌ها پارچه‌ای هستند و در قسمت بالای کاپ، دکمه دارند و نرم و بادوام نیز هستند.

 

 

زیر لباس‌‌تان یک تاپ نازک و نرم بپوشید

اگر مجبورید برای شیر دادن به فرزندتان، پیراهن یا لباس خود را بالا بکشید یا باز کنید، داشتن یک لباس زیر مناسب‌تر به شما احساس بهتری می‌دهد. زیر پیراهن یا لباس‌تان، یک تاپ و یا یک نیم‌تنه بپوشید که راحت‌تر کنار برود و یا تا شود. هنگامی که پیراهن خود را بالا می‌برید یا دکمه‌های لباس خود را باز می‌کنید تا به کودکتان شیر بدهید، هنوز بدنتان با یک لایه دیگر از لباس پوشانده شده است و احساس امنیت می‌کنید، چرا که کمتر در معرض دید اطرافیان قرار می‌گیرید.

 

بیشتربخوانید:

فواید خوردن هندوانه در دوران بارداری و شیردهی

 

 

 

از لباس‌های دکمه‌دار استفاده کنید

لباس مناسب در زمان شیر دادن، معمولا لباسی است که انجام این کار را آسان‌تر می‌کند. در واقع علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند راحت و آسان شیر بدهید، از جنبه‌های دیگر لباس خوب هم برخوردار است. شیک و جذاب است و با آن می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری در جمع حضور پیدا کنید. لباس‌هاس دکمه‌دار، راحت‌ترین و مناسب‌ترین لباس‌ها برای این منظور هستند. به راحتی دکمه‌های بالا را باز می‌کنید و خیالتان آسوده است که دکمه‌های پایین بسته هستند. هم بلوزهای دکمه‌دار و هم پیراهن‌های بلند دکمه‌دار برای شیردادن خوب و مناسب هستند. در ضمن این انتخاب برای مادران شاغل، بهترین انتخاب ممکن است.

 

لباس‌های دور گردنی

اگر به دنبال پوشیدن چیزی راحت هستید و نمی‌خواهید که در حد تی‌شرت ساده باشد، با یک پیراهن که یقه گشادی دارد و در پشت گردن گره می‌خورد، شروع کنید. در چنین شرایطی از پارچه‌هایی استفاده کنید که بیشتر کش می‌آیند، مثلا جنس پلی‌استر دارند و حالت پارچه با بالا و پایین کشیدن یقه تغییر می‌کند. این مدل از لباس‌ها برای مهمانی‌ها مناسب‌تر هستند تا داخل خانه، چرا که بهتر است لباس‌های خانگی، پارچه نخی داشته باشند، ولی در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بسیار پرکاربرد هستند.

 

 

از یک شال یا دورگردنی استفاده کنید

با داشتن شال و دور گردنی با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم یک لایه محافظتی با خود دارید و هم می‌توانید شال را با لباس خود هماهنگ کنید و از نظر ظاهری هم شیک و جذاب باشید. روسری، شال یا دور گردنی این روزها بسیار پرکاربرد است و کمک می‌کند روی مد بمانید. از شال‌های ضخیم استفاده نکنید و از پارچه‌های ظریف‌تر استفاده کنید تا دچار کلافگی نشوید. شال و روسری وسیله خوبی برای پوشاندن بدن شما هنگام شیر خوردن کودک است.

 

بیشتربخوانید:

فواید مصرف پروبیوتیک ها در دوران بارداری و شیردهی

فواید مصرف چغندر در دوران بارداری

گیاهان افزایش دهنده و کاهش دهنده شیر مادر

 

 

 

لباس ضربدری

یک طرف روی یک طرف دیگر قرار می‌گیرد و هنگام شیردادن مشکلی با بیرون کشیدن سینه خود نخواهید داشت. این لباس‌ها هم پوشیده هستند و هم ظاهر زیبایی دارند. لباس‌های ضربدری بهترین دوست مادران در دوران شیر‌دهی هستند. به خاطر داشته باشید در این دوران از لباس‌هایی که پشت یقه‌شان زیپ دارند، استفاده نکنید، چرا که باز و بسته کردن زیپ کار سختی است. لباس‌های یک طرفه و ضربدری به شما احساس راحتی می‌دهند و هنگام استفاده از آنها به این نتیجه می‌رسید که این لباس‌ها شگفت‌انگیزند.

 

از لباس‌های چاک‌دار استفاده کنید

برخی از تی‌شرت‌ها و تونیک‌ها در قسمت جلویی دو تا چاک دارند یا زیپ خورده‌اند یا با دکمه باز و بسته می‌شوند. این لباس‌ها دقیقا مخصوص همین دوران هستند، چرا که خیلی راحت زیپ جلویی پایین می‌آید و می‌توانید به فرزند خود شیر بدهید.  به خاطر داشته باشید که در این دوران احتمالا از سینه‌هایتان شیر چکه کرده و لباس‌تان را خیس می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که حتما از دستمال در لباس زیر استفاده کنید. دستمال شیر را جذب می‌کند و لباس‌تان خیس نمی‌شود. می‌توانید پوشک فرزندتان را به دایره‌های کوچک برش بزنید و آنها را زیر لباس‌تان قرار دهید. پارچه‌های پلاستیکی قدرت جذب ندارند و مناسب نیستند. علاوه بر آن می‌توانید از لباس طرح‌دار استفاده کنید. لباس‌های چند رنگ و طرح‌دار برخلاف لباس‌های تک رنگ، خیس شدگی لباس در نوک سینه‌ها را نشان نمی‌دهند.  در این مدت سعی کنید کمتر سراغ پوشیدن لباس‌های بلند، جلو بسته و یقه کیپ بروید. در عوض لباس‌های یقه هفت و جلوباز بپوشید.

 

 

برچسب ها: شیردهی، گیاهان شیرافزا، لباس بارداری، افزایش شیر مادر، دوران شیردهی تعداد بازديد: 471 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز