Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:24

27
آبان
کرونا؛ حاملگی و شیردهی

کرونا؛ حاملگی و شیردهی

البته اطلاعاتی که تا الان موجود هست، نشان می دهند که خانم های حامله، بیشتر از افراد عادی در معرض خطر نیستند و وقتی هم که مبتلا می شوند، مانند افراد عادی هستند، یعنی در بیشتر مواقع، کرونا ویروس علائم شدیدی نمی دهد.

د‌کتر لاد‌ن سیفی - متخصص زنان و زایمان

 

تحریریه زندگی آنلاین : آیا خانم های حامله در معرض علائم شدیدتری هستند یا مانند افراد عادی هستند؟

البته اطلاعاتی که تا الان موجود هست، نشان می دهند که خانم های حامله، بیشتر از افراد عادی در معرض خطر نیستند و وقتی هم که مبتلا می شوند، مانند افراد عادی هستند، یعنی در بیشتر مواقع، کرونا ویروس علائم شدیدی نمی دهد. خانم های دارای مشکل زمینه ای مانند فشار خون بالا، دیابت، چاقی و یا خانم های حامله که سن بالای 35 سال دارند، بیشتر از خانم های سالم ممکن است به آی سی یو نیاز پیدا کنند.

 

بیشتربخوانید:

بارداری در دوران کرونا

 

 علائم حاملگی را با علائم کرونا اشتباه نگیرید!

یادمان باشد که بعضی از علانم حاملگی که طبیعی هستند، ممکن است با علائم کرونا اشتباه شوند؛ مثلا کم آوردن نفس که خانم های حامله گاهی نفس کم می آورند. این می تواند یکی از علانم کرونا هم باشد. همین طور احساس خستگی می تواند هم علامت حاملگی نرمال باشد و هم علائم کرونا، و به همین ترتیب سردرد و علائم گوارشی مثل تهوع...، بنابراین همیشه این علائم را به حساب حاملگی نرمال نگذارید و به آنها دقت بیشتری داشته باشید.

 

 آیا خانم حامله ای که به کرونا مبتلا شده، جنینش در معرض خطر ویژه قرار می گیرد یا نه؟

خانم حامله مبتلا به کرونا، به ویژه زمانی که بیماری شدید باشد، مثل هر بیماری عفونی دیگری در معرض زایمان زودرس قرار می گیرد، یعنی زایمان زیر 37 هفته. زایمان زودرس یکی از عوارض خطرناک حاملگی برای جنین هست. زایمان زودرس به خصوص در خانم هایی که کرونا گرفته اند و همراه آن به پنومونی (بیماری ریوی) مبتلا می‌شوند، بیشتر دیده می‌شود.

 

بیشتربخوانید:

مادران باردار در شرایط کرونایی چگونه مراقب خود باشند؟

 

 

 آیا خانم حامله، ویروس را به بچه منتقل می کند؟

مطالعات نشان می دهند ممکن است که انتقال داخل رحمی ویروس وجود داشته باشد، ولی شایع نیست و وقتی هم که اتفاق می افتد، آن جنین بیماری شدیدی نمی گیرد. بیشتر ممکن است که حین یا بعد تولد، نوزاد بیماری را از مادر مبتلا بگیرد.

 

 آیا خانم حامله مبتلا به کرونا بعد از زایمان، می تواند کودکش را شیر بدهد؟

در مورد انتقال کرونا ویروس از شیر مادر به جنین، اطلاعات کافی در دست نیست و اینکه مادر مبتلا می تواند فرزندش را مبتلا کند، بیشتر از طریق تماس نزدیک و تنفسی ممکن است تا از طریق شیر. اینها مطالبی بودند که تابحال در مورد حاملگی و کرونا در دنیا تجربه شده اند، ولی طبیعتا کافی و کامل نیستند.

 

بیشتر بخوانید:

مراقبت های بهداشتی زنان باردار در معرض کرونا

همه‌گیری کووید-۱۹ و سلامت مادر و جنین

شیردهی مادر مبتلا به کرونا منعی ندارد؟

 

 

 

 

برچسب ها: شیردهی، ویروس کرونا، د‌کتر لاد‌ن سیفی، دوارن بارداری تعداد بازديد: 285 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز