Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:20

24
آبان
اهمیت مصرف ویتامین A در دوران بارداری

اهمیت مصرف ویتامین A در دوران بارداری

در دوران بارداری تامین مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز برای حفظ سلامت مادر و جنین از اهمیت بیشتری برخوردار است و ضرورت دارد در این دوران چندین نوع ویتامین از جمله ویتامین A در رژیم غذایی مادر گنجانده شود.

به گزارش ایسنا،  ویتامین A از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که در کبد وجود دارد. این ویتامین در رشد جنین نقش حائز اهمیتی دارد. وجود ویتامین A در رژیم غذایی به رشد قلب، ریه ها، کلیه ها، چشم‌ها و استخوان‌های جنین و همچنین رشد سیستم تنفسی و عصبی مرکزی کمک می‌کند.

لازم نیست روزانه مقدار کافی ویتامین A در رژیم غذایی گنجانده شود، اما می‌توان این ویتامین را در عرض چند روز یا حتی به طور متوسط در یک هفته مصرف کرد.

ویتامین A بیشتر در محصولات لبنی، میوه‌ها و سبزیجات و ماهیان روغنی وجود دارد. میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ حاوی بتاکاروتن است که بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می‌کند.

 زنان می‌توانند میزان کافی از این ویتامین را از طریق رژیم غذایی تامین کنند و نیازی به مصرف مکمل نیست. همچنین از آنجاییکه این ویتامین به راحتی از طریق مصرف مواد غذایی تامین می‌شود فقر ویتامین A شایع نیست. از جمله علائم کمبود این ویتامین در بدن می‌توان به دید ضعیف در شب و ضعیف بودن سیستم ایمنی اشاره کرد. همچنین کمبود این ویتامین موجب بروز بیماری‌های مرتبط با چشم می‌شود.

بیشتربخوانید:

ارتباط میزان ویتامین D دوره بارداری با ضریب هوشی کودک

اثر مثبت ویتامین D بر کودکان

ویتامین های گروه B در بارداری و شیردهی

ویتامین D برای رشد مغزی جنین ضروری است

4ویتامین مهم برای دوران بارداری

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، ویتامین A، بارداری، سیستم ایمنی بدن، کمبود ویتامین A، منابع ویتامین A تعداد بازديد: 286 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز