Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:51

11
آبان
چند توصیه برای بارداری سالم

چند توصیه برای بارداری سالم

ورم و احساس سنگینی در پا، یکی از دردهای شایع بارداری است. برای برطرف کردن این مشکل، دوش آب سرد بسیار کمک می‌کند.

در این مقاله ما چند توصیه ساده آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند بارداری‌تان را به خوبی به پایان برسانید.

 

به اندازه کافی مایعات مصرف کنید

بدن در زمان بارداری نسبت به حالت عادی، به آب بیشتری نیاز دارد. به طوری که کارشناسان به زنان باردار توصیه می‌کنند میزان مصرف آب را – حتی در زمستان – حداقل تا یک و نیم برابر و در صورت لزوم تا دو برابر افزایش دهند. به منظور اجتناب از افزایش کار دستگاه گوارشی، بهتر است به جای نوشیدن آب یخ، آبی با دمای هجده درجه سانتیگراد مصرف کنید. از آنجایی که همچنین بخشی از آب مورد نیاز بدن، از طریق مواد غذایی تامین می‌شود، فراموش نکنید که به اندازه کافی میوه‌های آبداری همچون (هندوانه، هلو، شلیل و ...) و سبزیجات (هویج، کدو و...) مصرف کنید. البته لازم است که این میوه‌ها و سبزیجات را پیش از مصرف به دقت بشویید.

هوای پاهایتان را داشته باشید

ورم و احساس سنگینی در پا، یکی از دردهای شایع بارداری است. برای برطرف کردن این مشکل، دوش آب سرد (البته نه با آب خیلی یخ، بلکه ولرم رو به خنک)، آنهم به طور مرتب، بسیار کمک می‌کند. در هنگام استراحت، بالشتی کوچک زیر پاهای خود قرار دهید تا از سطح بدنتان بالاتر قرار گیرند. این عمل جریان خون را  در پاها بهبود می‌بخشد. در صورت امکان از سر پا ایستادن برای مدت طولانی خودداری کنید. از پزشک معالجتان راهنمایی بگیرید. او راهکارهایی را برای کاهش دردتان به شما پیشنهاد خواهد کرد. داروهای طبیعی وجود دارند که جریان خون را بهتر می‌کنند و در نتیجه درد شما را کاهش می‌دهند.

 

برچسب ها: تغذیه و بارداری، بارداری، دوران حاملگی، مراقبت های دوران بارداری، مراقبت از پاها در بارداری تعداد بازديد: 1004 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز