Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 08:21

28
مهر
تعيين جنسـيت فرزند رويا نيســت

تعيين جنسـيت فرزند رويا نيســت

در این روش رعایت كامل رژیم غذایی توسط بانوان تعیین جنسیت جنین را تا حدود 80 درصد امكان پذیر می‌سازد.

دکتر سید علی کشاورز؛ متخصص تغذیه، گفتگو: مهناز خدادوست

 

 آیا در روش تعیین جنسیت با تغذیه هر دو زوج تحت رژیم خاص قرار می‌گیرند؟

در این روش رعایت كامل رژیم غذایی توسط بانوان تعیین جنسیت جنین را تا حدود 80 درصد امكان پذیر می‌سازد و رعایت رژیم غذایی مرد ضرورتی ندارد بلكه تنها همراهی آنان باهمسرشان از لحاظ روانی موثر است.

آقای دكتر لطفا درخصوص نقش یون‌ها در تعیین جنسیت و نقش و عملكرد آنها در انسان توضیح بفرمائید.
 یون‌ها در تعیین جنسیت بسیار موثرند البته اهمیت غلظت یون‌ها كمتر از اهمیت نسبت بین یون‌ها می‌باشد. به این معنا كه نسبت پتاسیم به كلسیم به اضافه منیزیم در این خصوص تعیین كننده و اهمیت وافری دارد.

اصول غذایی لازم برای پسردار شدن چیست؟

برای پسردار شدن لازم است رژیم غذایی غنی از سدیم و پتاسیم و فقیر از كلسیم باشد.

اصول غذایی لازم برای دختردار شدن چیست؟

برای دختر دار شدن لازم است رژیم غذایی فقیر از سدیم و پتاسیم و غنی از كلسیم باشد.

چه زمانی باید رژیم غذایی را شروع كرد؟
برای این منظور ابتدا تأكید می‌كنم اگرچه اصول كار ساده است اما اجرای آن آسان نیست و نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد. اما شیوه‌ی اجرا به‌این صورت می‌باشد كه داوطلب باید زیر نظر متخصص حداقل 2 پریود قبل از تاریخ پیش‌بینی شده برای بارداری، رژیم غذایی تنظیم شده را به طور جدی و دقیق رعایت نماید. ضمنا حداقل زمان برای رعایت رژیم غذایی 2 ماه می‌باشد. چون امكان دارد پس از 2 ماه و 2 پریود بارداری اتفاق نیفتد. لذا باید تا زمانی كه بارداری با انجام تست‌های آزمایشگاهی اثبات نشده رژیم ادامه یابد. پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و متناسب با دوران بارداری معمولی را ادامه می‌دهد و نیازی به رعایت محدودیت‌های رژیم پیش از بارداری نیست.

نحوه‌ تاثیر رژیم غذایی چگونه است؟
رژیم غذایی سبب تغییر یونی محیط درونی و محیط رحم شده و زمینه‌ تغییر تمایل غشای اوول می‌شود. به این ترتیب برحسب نوع رژیم تجویز شده و جنسیت موردنظر زمینه و شانس برای ورود اسپرماتوزوئیدهای نر نسبت به اسپرماتوزوئیدهای ماده و یا برعكس مساعد می‌شود.

در رژیم غذایی برای تعیین جنسیت چه ممنوعیت‌هایی وجود دارد؟
ابتدا باید مطمئن شویم ممنوعیت برای اجرای رژیم غذایی وجود نداشته باشد. ممنوعیت رژیم غذایی برای پسردار شدن عبارتند از : افراد مبتلا به بیماریهای فشارخون بالا، ناراحتی‌های قلبی – عروقی و نارسایی كلیه، افراد مبتلا به این بیماریها مجاز به استفاده از اینگونه رژیم نیستند.
و ممنوعیت‌های اجرای رژیم غذایی برای دختردار شدن: افراد مبتلا به بیماریهای اختلالات عصبی، بالا بودن كلسیم خون و نارسایی‌های كلیوی نباید از این‌گونه رژیم‌ها استفاده كنند.

ویژگی‌های رژیم غذایی برای پسردار شدن چیست؟
در اینگونه رژیم غذایی سدیم باید زیاد مصرف شود. بنابراین هنگام تهیه غذا به مقدار زیاد نمك اضافه شود. ضمنا مواد غذایی مصرف نمایند كه طبیعتاً نمك زیادی داشته و یا در هنگام تهیه آنها نمك زیادی اضافه شده است. مانند سوپ‌های آماده، بیسكویت شور، زیتون شور و غیره. همچنین این رژیم باید غنی از پتاسیم باشد. بنابراین توصیه می‌شود میوه‌‌های خشك نظیر برگه‌ی زردآلو، آلوی خشك، انجیر، خرما، كشمش، عدس، لوبیا، نخود و سایر مواد غذایی كه غنی از پتاسیم هستند مصرف شود.
البته متخصصان تغذیه و پزشكانی كه در این زمینه فعالیت دارند متقاعد شده‌اند كه برای پسردار شدن می‌توانند توصیه به مصرف پتاسیم نموده و اینكه كلسیم به كمترین مقدار ممكن مصرف شود. بنابراین در طول دوران اجرای این رژیم، مصرف هرگونه فرآوری لبنی ممنوع است.

رژیم غذایی مناسب برای دختردار شدن؟
در این رژیم همان‌طوری كه اشاره شد نباید پتاسیم مصرف شود. بنابراین علاقه‌مندان به فرزند دختر از مصرف میوه‌های خشك، حبوبات و موز پرهیز كنند. نمك رژیمی كه غنی از پتاسیم است نباید به جای نمك معمولی مصرف شود. منابع كلسیم همانند شیر، پنیر تازه بدون نمك. (تمام پنیرهای تخمیر شده غنی از سدیم است) به مقدار زیاد مصرف شود. برای دختردار شدن می‌توان كلسیم تجویز نمود.

برای تدارك و اجرای رژیم وهمچنین احتیاط‌های لازم چه توصیه‌ایی دارید؟
در گام اول در تمام مراحل اجرای رژیم فرآیند آن زیرنظر متخصصین صورت پذیرد و بعد ضرورت دارد از ایجاد هرگونه انحراف از رژیم توصیه شده پرهیز شود. اگرچه نوع تغذیه مرد تاثیری ندارد اما همراهی و همدلی وی از نظر روحی كمك موثری در توفیق اجرای این رژیم دارد.
خاطرنشان می‌سازد رعایت رژیم غذایی نباید از 6 ماه تجاوز نماید. چرا كه تداوم آن می‌تواند منجر به سوء تغذیه مادر و پیامدهای ناگوار شود. همچنین درمانگاههایی كه در جهان مسئول ارائه اینگونه رژیم‌های غذایی هستند تاكید دارند كه مصرف تمام قرص‌های ضد بارداری در دوران اجرای رژیم غذایی متوقف شود. بنابراین برای پیشگیری از بارداری از سایر روش‌های جایگزین استفاده شود.

آیا استرس و سبك زندگی بر موفقیت این روش موثر است؟
بدون شك استرس بر سلامت بشر تاثیر منفی دارد چون سیستم هورمونی را كاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد و از اعتدال خارج می‌كند. بنابراین زمانی كه به مادر رژیم می‌دهیم تأكید ویژه‌ای داریم كه در دوران رژیم به آرامش خود اهمیت دهد. و در كنار سایر دستورات غذایی امگا 3 یا روغن ماهی نیز تجویز می‌كنیم.
همان‌طور كه اشاره داشتید سلامت نوزاد مهمتر از جنسیت آن می‌باشد، لذا جنابعالی به عنوان متخصص برجسته حوزه  بهداشت و سلامت برای فرزند‌آوری سالم چه توصیه‌ای به زوج‌های جوان دارید؟
 ما كشوری در حال گذار هستیم، متاسفانه رفتارهای سنتی پدران و مادران‌مان را كه از قضا بسیار مطلوب و شایسته بودند در كمال ناباوری فراموش كرده و آن را با یك سری از رفتارهای جدید و غریب جایگزین كرده‌ایم. عادات غذایی‌مان تغییر كرده است و شیوه‌ تغذیه و تربیت فرزندانمان متاثر از تبلیغات و فرهنگ مصرف‌گرایی غرب است. فرزند سالم در سایه‌ تغذیة بی‌قید و شرط از شیر مادر پرورش می‌یابد. بنابراین توصیه اكید دارم كودكان را از این اكسیر حیات محروم نكنند و بعد از عبور آنان از سنین نوزادی بجای هله‌هوله آنها را به میان‌وعده‌های سالم عادت دهند. گرفتاری‌های امروزی جامعة ما در خصوص رشد فزاینده‌ی بیماری‌های غیر واگیر نظیر چاقی و اضافه وزن، بیماری‌های قلب و عروق و... جملگی ناشی از تغییر سبك زندگی، كم تحركی و استفاده بیش از حد از فست‌فودهاست. برای داشتن نسلی سالم، پویا و با نشاط كه سرمایه‌ی اصلی تولید در كشور محسوب می‌شوند. مراقبت‌های تغذیه‌ایی نقش اول را ایفا می‌كند. بنابراین برای حفاظت و صیانت از این سرمایه عظیم به سلامت آنها بهاء دهیم تا نسلی پرشور را برای سازندگی ایران عزیز وارد عرصه كار و تلاش نماییم.

 

برچسب ها: تعیین جنسیت، بارداری و تعیین جنسیت، رژیم غذایی دختردار شدن، رژیم غذایی پسردار شدن، رژیم درمانی در تعیین جنسیت تعداد بازديد: 2358 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز