Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 03:29

22
دی
زینب گونه بکوشیم

زینب گونه بکوشیم

زینب کبری(س) تحت تربيت پدر و مادری بزرگوار، جامع همه کمالات و صفات پسندیده‌ی ایشان بودند. ایشان، الگویی ایده آل است؛ زنی که برای هر کاری برنامه دارد.

سیده فاطمه ذوالقدر؛ نماینده مجلس

 

روز پنجم جمادی‌الاولی، روز میلاد بانویی است  که به‌عنوان الگو و اسوه برای همه زنان و مردان آزاده، آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز در همه زمان‌ها مطرح است.

زینب کبری(س) تحت تربيت پدر و مادری بزرگوار، جامع همه کمالات و صفات پسندیده‌ی ایشان بودند. ایشان، الگویی ایده آل است؛ زنی که برای هر کاری برنامه دارد و باصلابت و شجاعت تصمیم‌گیری می‌کند و در راه حق و نیل به حقيقت از هيچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، تسليم نمی‌شود و در مسیر باورهایش از عزیزترین داشته‌هایش می گذرد.

پاکی و تقوا، دانایی و معرفت، شجاعت و شهامت، انجام‌ فعالیت‌های‌ سیاسی‌ وامداد رسانی‌ به‌ انسان‌ها و توجه به خانواده‌ از ویژگی‌های‌ زینب‌ کبری‌ (س‌) محسوب‌ می‌شود و لذا هر فردی‌ از خانواده‌ تا جامعه‌ و در مسائل‌ علمی‌ و سیاسی‌ و ارزش‌های‌ اخلاقی‌ می‌تواند به‌ زندگی‌ آن‌ حضرت‌، تأسی‌ جوید.

حضرت زینب(س) از نظر روحی و سعه صدرو قدرت تحمل در حدّ عالی و درجات بالا قرار داشتند؛ انجام مسئوليت خطیر و مهم پیام‌رسانی عاشورا، خود، گویای روح بزرگ و توان غیرقابل وصف و رشد سیاسی و آگاهی این بانوی والامقام است.

به تعبیر مقام معظم رهبری، این‌گونه نبود که یک عده مستمع جلوى حضرت زینب نشسته باشند، گوش فراداده باشند و ایشان هم مثل یک خطیبى براى این‌ها خطبه بخواند.

یک عده دشمن، نیزه‌داران دشمن دوروبرشان بودند، یک عده  مردم مختلف‌الحال هم حضور داشتند.

حضرت زینب کبرى‌ با این عده‌ ناهمگون و غیرقابل‌اعتماد مواجه است، اما محکم حرف می‌زند. بابیان قوى و با کلمات رسا، آن‌هم در شرایطی دشوار، صحبت می‌کند.

انقلاب نبوی و علوی را آسیب‌شناسی می‌نماید. او زن تاریخ است؛ این زن است که الگوست؛ الگو براى همه‌ى مردان وزنان بزرگ عالم.

بررسی و مطالعه تاریخ و مرور ابعاد شخصیتی زنان بزرگی چون حضرت زینب(س)، زنان جامعه‌ی امروز را از بی‌هویتی و سرگردانی بیرون خواهد آورد و ارزش واقعی و توانایی زن را به آنان یادآور می‌شود؛ چنانکه شخصیت ایشان، بیانگر کرامت زن و ارزش و توانایی اوست؛ تا جایی که آن حضرت کاری می‌کند که  در مسیر سرنوشت بشریت تأثیری شگرف می‌گذارد.

در این میان شناساندن و تبیین شخصیت این بانوی بزرگ، مسئولیت نهادهای فرهنگی است.

در جامعه‌ای که زنان به دنبال شناخت خود و کسب علم و دانش ، خواهان فعالیت‌های اجتماعی می‌باشند، بیش از هر زمان دیگری نیاز به شناخت مسیر صحیح زندگی فردی و اجتماعی خود دارند.

از سویی برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی نیز با تبلیغات و نمایشی سخیف از شخصیت زنان، در پی تخفیف زن و جایگاهش می‌باشند.

لذا این مسئولیت نهادهای فرهنگی است که  به مدح و بزرگداشت در روز میلاد و وفات آن حضرت بسنده نکنند و به دنبال تداوم آموزش، تبلیغ و روشنگری واقع بینانه و ارتقای جایگاه زنان جامعه باشند.

ضمن تبریک این روزبه همه پرستاران که متعهدانه، شب و روز در حال خدمت‌رسانی در مراکز درمانی هستند، امیدواریم که همه، در انجام وظایفمان، زینب گونه بکوشیم و ایمان، استقامت و روشنگری ایشان را فرا روی خود قرار دهیم.

 

برچسب ها: سیده فاطمه ذوالقدر، حضرت زینب، تولد حضرت زینب، میلاد حضرت زینب، ولادت حضرت زینب، روز پرستار، پنجم جمادی الاول تعداد بازديد: 234 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز