Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 17:43

22
اسفند
دعای خیر و توصیه در آستانه سال نو

دعای خیر و توصیه در آستانه سال نو

یک برگ دیگر از صفحات زندگی تک تک ما ورق خورد و سال 1400 با همه فرازونشیب‌هایش، واپسین روزهای خود را سپری می‌کند. در ابتدا خداوند متعال را به خاطر همه نعمت‌ها و برکاتی که ارزانی‌مان داشته است

تحریریه زندگی آنلاین : یک برگ دیگر از صفحات زندگی تک تک ما ورق خورد و سال 1400 با همه فرازونشیب‌هایش، واپسین روزهای خود را سپری می‌کند. در ابتدا خداوند متعال را به خاطر همه نعمت‌ها و برکاتی که ارزانی‌مان داشته است، ستوده و از درگاه پر مهرش برای همه آنانی‌که در سال 1400 رخ در نقاب خاک کشیده و آسمانی شدند، آمرزش ابدی مسئلت می‌نمایم.

در سالی که گذشت بسیاری از خانواده‌ها به دلیل پاندمی منحوس کرونا، عزیزانی از دست دادند و در قیاس با سال‌های دیگر سوگواران عزیز از دست داده زیادی را داریم که با قلبی مکدر و روحی آزرده و داغ‌ها بر دل، به استقبال سال نو می‌روند. با همه این بزرگواران احساس همدردی دارم و بعنوان یک ایرانی خود را شریک اندوه جانکاه و عضو کوچک خانواده آن گرامیان می‌دانم. دنیا دنیا دعا و آمرزش ارزانی آسمانی‌ها و صبر و شکیبایی نثار بازماندگان غم‌زده باشد.

سال 1400 موسسه دنیای تغذیه نیز از همراهی یکی از خستگی‌ ناپذیرترین اعضای تحریریه خود که سال‌های عمر خود را وقف بهبود تغذیه و سلامت مردم کرد باز ماند. فقدان برلیانت بزرگمهر که تمامی شماره‌های نشریه دنیای تغذیه و سایت زندگی آنلاین و مخاطبان فرهیخته و فهیم آن از تراوشات فکری و ذهن کاوشگر این فقیده بهره‌های زیادی برده بودند، آسیب و غمی جانکاه برای کارکنان و اعضای تحریریه نشریه بود به‌طوری که نبود وی همواره احساس می‌شود. ‌جا دارد در آستانه‌ سال نو درودی به روح بزرگ این بانوی تلاشگر عرصه سلامت هدیه کنیم و آرامش ابدی را برای وی از خداوند طلب نماییم.

همانطوری که اشاره شد پاندمی کرونا ناجوانمردانه بسیاری از عزیزان هموطن را داغدار کرد، بسیاری را راهی بیمارستان کرد و سال سختی را برای همه رقم زد. اگرچه این پاندمی درس ‌هایی هم داشت که بیان آن در این نوشتار نمی‌گنجد، ولی جا دارد ضمن طلب آمرزش برای همه درگذشتگان 1400، درود و سلامی نثار روح بزرگ همکاران رسانه‌ای کنیم که کرونا فرصت و مجال همراهی آنان را با جامعه رسانه‌ای در سال 1401 نداد.

گرامی می‌داریم یاد حسین احمدی عزیز، مدیر مسئول فرهیخته و نجیب روزنامه هنرمند که در آستانه شکوفایی و درخشش در عرصه رسانه به دلیل بیماری کرونا پر پر شد و با آسمانی شدنش، ما زمینیان را در غمی سترگ فرو برد. از این‌رو در آستانه سال نو برایش آمرزش طلب نموده و از خداوند صبر و شکیبایی و عزت همیشگی برای خانواده ایشان مسئلت می‌نمایم.

همچنین درگذشت ناباورانه دوست عزیز و سختکوش عرصه رسانه، شادروان فقید آقای مهدی بیگلری مدیر مسئول روزنامه پرسپولیس و عصر ارتباط، غم جانکاه دیگری بود که سنگینی آن سال‌ها بر جان و دلمان خواهد ماند. او که عمری در عرصه‌‌های مختلف رسانه تلاش نمود و سختی‌های زیادی را در این مسیر برای اعتلای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی همگانی متحمل شد، روحش شاد و یادش گرامی!

ضرورت دارد تا از همه خبرنگارانی که در حین ماموریت، چه به دلیل سانحه و چه بخاطر ابتلا به بیماری کرونا، دیگر در بین ما هنرنمایی نمی‌کنند، قلم نمی‌زنند و در جبهه حق‌گویی و حق جویی با خاطرات غنی از عشق و صبوری تنها‌یمان گذاشتند، غفران الهی و درجات متعالی آرزو کنیم.

درود و سلامی می‌فرستیم به تمامی شهدای مدافع سلامت که جان خویش را فدا کردند تا پدرانی بمانند، تا مادرانی دوباره دست نوازش بر سر فرزندانشان بکشند تا لبخندی تکرار گردد و... خداوند روح بزرگ همه این عزیزان را غریق رحمت ابدی گرداند.

روایت‌های فوق قطره‌ای کوچک از اقیانوس غم و رنجی بود که به همه جهانیان به ویژه ایرانیان عزیز در اثر پیامدهای پاندمی کرونا تحمیل شد. به هر روی، تقدیر چنین بود.

 به قول حافظ شیرازی؛

ناظر فرعی ز اصلی بی‌خبر               فرع ماییم، اصل، احکام قدر

چرخ گردان را قضا گمراه کند                       صد عطارد را قضا ابله کند

تنگ گرداند جهان چاره را               آب گرداند حدید و خاره را

بی‌تردید کرونا درس‌های زیادی در کنار پیامدهای غمبار به جهانیان داد. کرونا ناتوانی جهانیان در اوج غرور علمی و توانمندی‌هایش در شناخت دنیا از رازهای ریز ذرات گرفته تا ساختارهای شگفت‌آور کهکشانی را به رخ کشید و ضعف همیشگی‌ بشر را مهر تائید زد. کرونا به ما آموخت چقدر محتاج و نیازمند محبت هستیم، چقدر زندگی در تنهایی سخت است، چقدر دلداده‌ی آغوش گرم فرزند، پدر، مادر و.... هستیم. تا قبل از این پاندمی از بیشمار نعمت‌‌های لذت‌بخش که روحمان را جلا می‌داد و به وجد می‌آورد، بی‌خبر بودیم. همانند ماهی در آب بودیم و پی آب می‌گشتیم!

کرونا به ما یادآوری کرد که سلامت برترین نعمت‌ها است،‌ رنج‌های بیماری را به ما گوشزد کرد، به ما فهماند دنیا دنیا ثروت و آسایش به رنج یک ثانیه زندگی با زجر تنفسی نمی‌ارزد.

از این‌رو با توجه به رویکرد سلامت‌نگر موسسه از همه پیامدهای پاندمی عبور می‌کنم و قصد دارم در این مقاله توجه شما عزیزان خواننده را معطوف دارم به این نکته کلیدی که در سال جدید، «به سلامت خود بیشتر توجه کنیم».

بیایید سلامت را به طور جدی در سال جدید در برنامه‌هایمان بگنجانیم، چکاپ‌های دوره‌ای را منظم انجام دهیم، پرونده سلامت داشته باشیم، ورزش را بعنوان یک عامل مهم برای تضمین سلامتی در برنامه روزانه خود بگنجانیم و سبک زندگی  تغذیه را که ریسک بالا و بروز بسیاری از بیماری‌ها ناشی از آن است را جدی بگیریم.

کرونا را با همه تلخی‌ها بعنوان یک درس تلقی ‌کنیم و با تلنگر قوی آن بیدار شویم و برای سلامت خود و داشته‌هایی که در سایه سلامت از آنها برخورداریم ارج و بها قائل شویم.

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد                            وجود نازکت آزرده گزند مباد

سلامت همه آفاق در سلامت توست               به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد

آگاه باشیم مهمترین سرمایه زندگی ما، سلامت است، بنابراین آن را در هفت‌سین سال نو برجسته‌تر کرده و به آن جدی‌تر فکر کنیم. امیدوارم در سال پیش رو، با توجه ویژه به موضوع سلامت، همواره از این نعمت بزرگ برخوردار باشیم.

از خداوند با قلبی شکسته از مصیبت‌های گفته شده، مسئلت می‌نماییم تا سال 1401 را به گونه‌ای مقدر گرداند که ویروس کرونا دیگر بعنوان کابوس جهانیان نباشد.

 با دلی مطمئن به الطاف خداوند، به استقبال سال نو می‌رویم و برای همه عزیزان و هموطنان آرزوی بهترین‌ها را در این سال داریم.

برچسب ها: عید نوروز، سفره هفت سین، برلیانت بزرگمهر، زندگی آنلاین، آداب و رسوم، موسسه دنیای تغذیه، سال 1400، سال 1401 تعداد بازديد: 214 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز