Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:20

22
بهمن
برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی

مراسم چهل‌ویکمین فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از سوی راهپیمایان برگزار شد.

مراسم چهل‌ویکمین فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور گسترده مردم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با چهلمین روز شهادت سردار  قاسم سلیمانی مصادف شده، با گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و دیگر همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت، با حضور گسترده مردم در تهران از ساعت ۹ صبح امروز همزمان با 5200 نقطه دیگر در کشور برگزار شد، آغاز شد و با قرائت قطعنامه پایانی و سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور پایان یافت.

راهپیمایان با در دست داشتن تصاویری از شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، در آستانه ورود نظام جمهوری اسلامی به ۴۱ سالگی، بار دیگر اعلام کردند که قدردان شهدای مقاومت هستند. در حاشیه این مراسم مردم بر روی پارچه‌ای بزرگ دلنوشته‌های خود را برای شهید سردار سلیمانی می‌نوشتند.

همچنین پلاکاردهایی در حمایت از سردار سلیمانی در دستان مردم بود. مردم حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران پرچمِ متحد کشورهای جبهه مقاومت را در دستان خود حمل می‌کردند.

به گزارش ایسنا، مردم با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و شعارهای "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" راهپیمایی خود را ادامه دادند.

حضور گسترده اقشار گوناگون مردم از سنین مختلف در سرمای شدید هوای تهران از نکات جالب توجه این راهپیمایی بود.

نصب پیکسل‌های سردار سلیمانی توسط راهپیمایان، حمل نمادین تابوت سربازان آمریکا و رژیم صهیونیستی، لگدکوب کردن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی، برگزاری نمادین دادگاه جنایتکاران جنگی محور عبری-عربی-غربی و گرامیداشت شهدای هسته‌ای از حاشیه‌های برگزاری این مراسم بود.

در این مراسم تعدادی از جوانان با در دست داشتن عکس‌هایی از سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران، همبستگی خود را با این نیرو و فرمانده آن اعلام کردند.

پلاکاردهایی با عنوان "ما همه قاسم سلیمانی هستیم"، مقاومت قرن بزرگ‌تر از معامله قرن"، مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و ... در دستان مردم دیده می‌شد.

همچنین ماکت موشک‌های ایرانی مزین به نام شهدای هسته‌ای و مقاومت در حاشیه این مراسم به نمایش در آمد.

بیش از 1500 غرفه و  بیش از 250 کیلومتر امکانات صوتی در مسیر راهپیمایی امسال فعال بود.

بیش از ششصد هزار دانش‌آموز در غرفه‌ها و مسیر راهپیمایی کنندگان سرود اجرا کردند.

شرکت کنندگان در مراسم توسط بالگرد گلباران شدند.

بیش از شش هزار خبرنگار داخلی و خارجی مراسم امسال را پوشش دادند که بیش از سه هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی در تهران حضور داشتند.

اندیشمندان و علاقه‌مندان جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت از سایر کشورها نیز در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ از سوی  سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در شش بند قرائت شد.

انجام تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها و جناح‌های سیاسی پیش از آغاز فرصت تبلیغات انتخابات دوم اسفند مجلس شورای اسلامی از نکات حاشیه‌ای این مراسم بود.

مسئولان و مقامات کشوری و لشگری هم همراه مردم در راهپیمایی گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی خامنه‌ای فرزند رهبر انقلاب، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، قاضی مسعودی، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و ... از جمله مقامات حاضر در این مراسم بودند.

مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت ۹ صبح امروز در تهران و  بیش از ۵۲۰۰ نقطه در کشور  با شعار محوری "حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل‌ها" با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

بیش از شش هزار خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خبری دادند. حضور پرشور و گسترده مردم در این راهپیمایی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی و عربی داشت.

حسن روحانی رئیس‌جمهور سخنران مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران بود. همچنین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قصاییه در مراسم ۲۲ بهمن مشهد سخنرانی کرد.

برچسب ها: تهران، راهپیمایی، راهپیمایی 22بهمن، سرداز قاسم سلیمانی تعداد بازديد: 356 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز