Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:07

18
مهر
این نکات را بدانید تا همیشه ناخن هایی زیبایی داشته باشید

این نکات را بدانید تا همیشه ناخن هایی زیبایی داشته باشید

خانم ها به زیبایی و ظاهر خود خیلی اهمیت می دهند و در این میان ناخن ها از جایگاه خاصی در زیبایی دست ها برخوردارند.

 مانیکور کردن ناخن ها کاری است که عمدتا خانم ها انجام می دهند تا ناخن هایی هر چه تازه تر و جذاب تر داشته باشند. این کار هم بسیار وقت گیر است و هم گران. پس برای حفظ کیفیت آن نکاتی را باید رعایت کرد که در زیر چند شیوه مراقبت از ناخن و حفظ طراوت آن و جبران خرابی ناخن های آسیب دیده و شکسته بررسی می شود:

 

  1. ناخن های خود را قبل از مانیکور کردن، کاملا تمیز و خشک کنید.

وقتی ناخن ها کاملا تمیز باشند، لاک ناخن بهتر روی آن می نشیند و باعث می شود این روکش مطمئن تر روی سطح ناخن بنشیند. در نتیجه رنگی که روی ناخن می گذارید برای مدت طولانی تری دوام می آورد.

 

  1. ناخن های خود را کوتاه کنید و به درستی سوهان بزنید.

مراقبت از ناخن های بلند سخت تر است، به خصوص اگر کار شما طوری باشد که به ناخن ها آسیب وارد کند. ناخن های خود را قبل از پولیش کردن، کوتاه کرده و سوهان بزنید. ناخن های سوهان زده به خودی خود هم ظاهری تمیز و زیبا دارند.

 

  1. از شیوه ها و محصولات مناسب استفاده کنید.

از متخصص مانیکور خود بخواهید که همیشه ابتدا یک روکش پایه ای روی ناخن تان بگذارد زیرا این پوشش کمک می کند لاک ناخن براق تر به نظر برسد و دوام بیشتری نیز داشته باشد. ضمنا این روکش باعث می شود ناخن به وسیله لاک لک نگیرد.

قبل از اینکه یک لایه نازک لاک روی ناخن بگذارید، لایه زیرین را کاملا خشک کنید. تنها دو لایه نازک روی ناخن بگذارید و در نهایت یک روکش روی آن بگذارد تا از لایه رویی و آخرین لاک محافظت کند. تا وقتی که لاک ناخن کاملا خشک شود، هیچ چیزی را با دست جا به جا نکنید.

 

  1. از مرطوب کردن دست خود اجتناب کنید.

هنگام ظرف شستن و یا هر کار دیگری که با آب سر و کار دارید، حتما از دستکش استفاده کنید تا از ناخن های مانیکور شده شما محافظت کند. دستکش باعث می شود رنگ لاک ناخن های شما بهتر حفظ شده و دیرتر رنگ ببازد. البته هر کسی باید روزانه چندین بار دستهایش را بشوید. بنابراین بهترین شیوه برای شستن دستها، مالیدن کف دستها به یکدیگر و کف یک دست به پشت دست دیگر و بالعکس است به طوری که صابون اضافه روی ناخن ها نمالد.

عموما کف دستها و انگشتان کثیف ترین جاهای بدن هستند و قسمت های خارجی ناخن ها کمترین میزان صابون و شستشو را احتیاج دارند.

 

  1. در کیف خود یک ست وسایل ناخن داشته باشید.

همراه داشتن همیشگی لوازم ناخن، باعث می شود شما بتوانید آسیب هایی را که به ناخن می رسند، هر چه سریع تر برطرف کنید. ضمن اینکه این رسیدگی به موقع، شما را از مراجعه برای مانیکور مجدد بی نیاز می کند.

به جای دائم در پی مارک ها و برندهای تازه لوازم ناخن یا هر نوع لوازم آرایش دیگری بودن، بهتر است از لوازم ارزان تر در دسترس، اما به طور منظم و با رسیدگی دایمی استفاده کنید.

برچسب ها: زیبایی، سلامتی، ناخن، مراقبت های زیبایی، دستان زیبا تعداد بازديد: 917 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز