Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:59

19
آبان
استفاده از خوشبو کننده‌های بدن چه عوارضی دارد؟

استفاده از خوشبو کننده‌های بدن چه عوارضی دارد؟

مام زیر بغل و اسپری های خوشبو کننده برای جلوگیری از تعریق بسیار کاربردی هستند، اما استفاده از این خوشبو کننده ها برای بدن عوارضی دارد که بهتر است بدانید.

طبق گفته متخصصان، استفاده از این دسته محصولات، به دلایلی که در ادامه خواهید خواند، توصیه نمی‌شوند.

تعریق برای سلامت بدن لازم است

محققان کانادایی بعد از انجام مطالعاتی در این زمینه به شدت در مورد استفاده از مام زیر بغل که برای جلوگیری از تعریق استفاده می شود هشدار دادند. آنها در یک جمله ساده گفتند: بدن ما بدون تعریق و با ماندن مواد سمی داخل بدن به نوعی فاسد می شود و به سمت بیماری ها می رود. تعریق برای سلامت بدن امری حیاتی است و توسط آن بدن سموم را از خود خارج نموده و به حالت طبیعی از لحاظ درجه حرارت و بدون سموم می رسد.

تعریق به خنک شدن بدن کمک می کند

پروفسور جورج هونیس می گوید یکی از اصلی ترین راههای خنک شدن بدن و کم شدن درجه حرارت تعریق است و به هیچ عنوان نباید جلوی آن گرفته شود. با جلوگیری از تعریق در بدن درجه حرارت به اندازه ۴۰ درجه هم خواهد رسید که عواقبی بدتر به دنبال خواهد داشت.

بیشتربخوانید:

عطر را به این نقاط از بدن نزنید!

 

 

 

تعریق سبب کاهش استرس می شود

از آنجایی که تعریق به طور معمول بعد از انجام یک سری فعالیت ها و حالات روحی خاص همچون استرس - ترس - داشتن رابطه ی جنسی و انجام حرکات ورزشی ایجاد می شود بهتر است بدانید که با قرار گرفتن در شرایط مثبت می توانیدسموم بدن را تا حدی خارج کنید و در عین حال با کاهش میزان استرس و ترس در خود تعریق را کاهش دهید.

استفاده بیش از حد از مام زیربغل و اسپری های ضد عرق، عوارض جدی برای سلامت بدن دارند که شامل:

تهدید جدی برای سلامت سیستم عصبی

اسپری هایی که استفاده می شوند هرگز نباید به طور مستقیم به پوست به خصوص پوست زیر بغل زده شوند چرا که ۴ ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی آنها برای سلامت سیستم عصبی - قلب - مغز و کلیه ها یک تهدید جدی هستند.

مقاومت به آنتی بیوتیک

تریکلوسان یا پولی اگزامتیلن مواد شیمیاییموجود در ضد عرق ها هستند که استفاده زیاد از مواد ضد میکروبی موجب ایجاد زنجیره های باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک ها می شود.

ابتلا به بیماری جنون و آلزایمر

آلومینیوم عاملی برای ابتلا به بیماری جنون می باشد که دربرخی اسپری های ضد عرق وجود دارد. مقدار زیادی از آلومینیوم در مغز می تواند باعث سمی شدن عصب و ابتلا به بیماری آلزایمر گردد.

بیشتربخوانید:

بادی اسپلش و روش های استفاده از آن

استفاده از خوشبو کننده‌های بدن چه عوارضی دارد؟

ابتلا به سرطان سینه

آلومینیوم فعال موجود در این محصولات در کنار غده عرق حفره ای را ایجاد می کنند که سبب جلوگیری از تعریق می شود. مواد خطرناک موجود جذب شده از محصولات ضد عرق سبب سرطان سینه می شود زیرا زیر بغل نزدیک سینه است.

خطر ابتلا به بیماری کلیوی

با استفاده مکرر از مام و محصولات ضد عرق ماده ای به نام آلومینیوم هیدرواکسید در خون افزایش می یابد که بر روی کارکرد صحیح کلیه اثر می گذارد.

آلرژی و حساسیت

استفاده زیاد از ضد عرق ها موجب آلرژی و حساسیت در افراد می شوند و ممکن است شما با استفاده از این محصولات علائمی مانند خارش ، قرمزی و حساسیت داشته باشید.

شیمیایی بودن عطرها در مام زیر بغل

عطر مورد استفاده در مام زیر بغل شیمیایی است بنابراین ممکن است بدن شما به این مواد شیمیایی واکنش خوبی نشان ندهد.

بهم ریختگی هورمون ها

وجود پارابن ها یا تریکلوسان در برخی از محصولات ضد عرق باعث آشفتگی های هورمونی می شوند زیرا این دو ماده با تیروئید و عملکرد ژن واکنش نشان می دهد.

بیشتربخوانید:

با این مواد غذایی بدنتان را خوشبو کنید

 

 

 

ایجاد آسم

استفاده از مام زیر بغل احتمال ایجاد آسم در افراد می شود زیرا در مام فتالات و چند ماده مضر دیگر وجود دارد.

استفاده از مام در بارداری

استفاده از مام در بارداری بدون مشکل و ایمن تلقی می شود. مگر این که خانم باردار به مواد خاصی مانند آلومینیوم مام آلرژی داشته باشد. مواد شیمیایی موجود در مام زیر بغل به پوست نفوذ نمی کند و روی سطح پوست باقی می ماند بنابراین اگر پوست شما بریدگی داشته باشد، این مواد وارد بدن شده و به مادر و جنین آسیب می رساند.

 

 

برچسب ها: پوست، آلرژی، سرطان سینه، حساسیت، مواد آرایشی، مام تعداد بازديد: 172 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز