Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 14:11

19
شهریور
یک دستورالعمل ۴ روزه برای زیبایی پوست

یک دستورالعمل ۴ روزه برای زیبایی پوست

یک متخصص پوست در صفحه شخصی خود دستورالعمل ۴ روزه‌ای را برای زیبایی و پاکسازی پوست ارائه کرده که گفته می‌شود نتیجه بخش بوده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: یک متخصص پوست در صفحه شخصی خود دستورالعمل ۴ روزه‌ای را برای زیبایی و پاکسازی پوست ارائه کرده که گفته می‌شود نتیجه بخش بوده است.

سال‌ها، بازار زیبایی با صدها محصول مختلف مراقبت از پوست که خود را به‌عنوان یک کالای «لازم» برای پوست تبلیغ می‌کند،. اکنون یک روال زیبایی کاملا جدید در حال گسترش است. ویتنی بوو، متخصص پوست و خالق روند جدید چرخه پوست، از پلتفرم خود برای حمایت از انجام کارهای کمتر برای داشتن پوستی زیباتر استفاده کرده است.

چرخه پوست یک رژیم ۴ روزه است؛ در شب اول، پس از شستن صورت، از یک لایه بردار فیزیکی یا شیمیایی استفاده می‌کنید تا سلول‌های مرده پوست روی لایه بالایی پوست خود را جدا کنید. در شب دوم، از رتینول برای باز کردن منافذ پوست استفاده می‌کنید و تولید سلول‌های پوست را افزایش می‌دهید تا ظاهری شاداب‌تر به صورت خود ببخشید. عیب استفاده مداوم از لایه بردار و سپس رتینول از نزدیک این است که می‌تواند پوست را تحریک کند؛ بنابراین بو به بینندگان خود توصیه می‌کند که از روزهای سوم و ۴م برای آبرسانی و ریکاوری استفاده کنند و فقط بعد از پاکسازی منظم صورت خود از یک مرطوب کننده استفاده کنند.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه چند ماسک میوه ای برای زیبایی پوست

 

 

 

آیا واقعا این روش می‌تواند موثر باشد؟

ملانی کینگزلی، استادیار پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا و متخصص پوست می‌گوید: «سایر روندهای تیک تاک از تاثیرگذارانی هستند که چیزی را امتحان کرده‌اند و می‌خواهند اخبار یک سناریوی تک موردی را منتشر کنند که روی پوست آن‌ها جواب داده است اما این روش‌ها آنجا خطرناک می‌شود که علمی پشت آن‌ها نباشد.

با این حال، برای آرامش خاطر، این روال توسط یک متخصص پوست تایید شده توسط هیئت مدیره توصیه می‌شود که از نظر بالینی شرایط پوستی افراد را درمان می‌کند. کینگزلی اطمینان می‌دهد که بوو «سال‌ها تجربه» دارد. او آن را به گونه‌ای فرموله کرده است که به بیمارانش کمک کرده و در طول سال‌ها آن را به خوبی تنظیم کرده است.

کینگزلی می‌گوید: در حالی که هیچ تحقیقی برای مطالعه چرخه پوست وجود ندارد، شواهدی موجود است که اهمیت خلاص شدن از سلول‌های مرده پوست و استفاده از رتینول برای افزایش تولید کلاژن و از بین بردن آسیب‌های پوستی را تایید می‌کند، اما به جای اینکه دوباره آن دو مرحله سخت را تکرار کرده و خطر خشک شدن پوست شما را تهدید کند، می‌گوید که اجازه دادن به پوست برای التیام یافتن، به شما مزایای لایه‌برداری و رتینول را می‌دهد در حالی که آسیب زیادی به این سد نمی‌زند و در نتیجه پوستی درخشان و روشن‌تر خواهید داشت.

اگرچه همه متخصصان مراقبت از پوست به روش‌های مراقبت از پوست بوو علاقه یکسانی ندارند. امبر رز جانسون، زیبایی‌شناس مشهور و بنیان‌گذار Facial Lounge، توضیح می‌دهد که روش چرخه مراقبت از پوست مفید است، زیرا به پوست زمان دریافت درمان و بهبودی را می‌دهد. با این حال، او اشاره می‌کند که هیچ پروتکل دوچرخه سواری پوستی وجود ندارد که برای همه انواع پوست ایمن باشد. روندهای مختلف زیادی وجود دارد، بنابراین من نمی‌توانم این روش را به ویژه برای پوست‌های حساس توصیه کنم. جانسون همچنین روش چرخه پوست ترجیحی خود را دارد که حول لایه برداری عمیق‌تر در طول چرخه قاعدگی یا هر ۲۸ روز یکبار می‌چرخد. این فرآیند لایه برداری طبیعی بدن ماست و حفظ آن عالی است.

بیشتر بخوانید:

با نسخه های طب سنتی همیشه جوان و زیبا بمانید!

 

 

 

با توجه به اینکه شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه رتینول‌ها ممکن است باعث نقص مادرزادی شوند، افراد باردار باید در انجام روند چرخه پوستی محتاط باشند. حساسیت به رتینوئیدها مانند افراد مبتلا به روزاسه، درماتیت تماسی و اگزما می‌تواند چرخه روتین پوست را غیرقابل تحمل کند. اگر در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرید، کینگزلی توصیه می‌کند که رتینول را کنار بگذارید و در عوض روی لایه‌برداری بسیار ملایم و مرطوب‌کننده تمرکز کنید. نکته کلیدی این است که زیاده روی نکنید و آن را آهسته انجام دهید.

جانسون می‌افزاید: پوست ما لایه برداری را دوست دارد اما ممکن است این کار باعث تحریک پوست شود، پس از انجام این فرآیند شما باید با هیدراتاسیون زیاد که پارابن و بدون عطر است از پوست خود مراقبت کنید، این نه تنها برای منافذ بزرگ، جوش‌های سرسیاه، خطوط ریز و جای زخم مفید است، بلکه قطعا روند پیری را کاهش می‌دهد.

اگر به چرخه پوست علاقه دارید، اما نمی‌دانید که برای پوست شما مناسب است یا نه، ابتدا به یک متخصص مراقبت از پوست مراجعه کنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا مشخصات پوست، حساسیت‌ها و درمان‌های خاص خود را بشناسید.

 بیشتربخوانید:

باخوردن این غذا‌ها از چین و چروک پوست در امان باشید

مبارزه با پیری پوست با اسانس های روغنی

روش های ساده پاکسازی پوست بینی

ساخت چند ماسک سیاه خانگی برای پاکسازی پوست صورت

 

 

 

برچسب ها: مراقبت از پوست، پیری زودرس، زیبایی پوست، جوانسازی پوست، ماسک، لایه برداری پوست تعداد بازديد: 247 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز