Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:35

24
تیر
۶ راه ساده برای بازگرداندن جوانی و توقف روند پیری

۶ راه ساده برای بازگرداندن جوانی و توقف روند پیری

پیر شدن حقیقت زندگی است. اما این حقیقت ما را از تلاش برای فرار و جلوگیری از پیری باز نمی دارد.

یک “رژیم غذایی طولانی مدت” جدید که کربوهیدرات‌ها و روزه را در اولویت قرار می‌دهد جدیدترین ترفندی است که ادعا می‌کند طول عمر ما را ۲۰ سال افزایش می‌دهد.

دانشمندان کشف کرده‌اند که پیوند مدفوع، از موش‌های جوان تا پیر، می‌تواند علائم پیری در روده، چشم و مغز را معکوس کند.

اما چگونه می‌توانید با زوال بدن خود مبارزه کنید؟ سیگار نکشیدن، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم فاکتور‌های ضد پیری هستند.

در ادامه خواهید خواند که چگونه قسمت‌هایی از بدن را که در معرض خطر هستند در بهترین وضعیت نگه دارید.

بیشتربخوانید:

چای سبز و سلامت پوست

 

 

 

مفاصل قدیمی

خود را تسلیم مفاصل دردناک و پوسیده نکنید. قانون طلایی این است که در حرکت بمانید؛ هر چه بیشتر حرکت کنید، کمتر احساس سفتی می‌کنید.

شنا بهترین تمرین کم‌تأثیر است که تحرک شما را افزایش می‌دهد، اما آیا به شنای همزمان فکر کرده‌اید؟ این کار باعث ایجاد استقامت و تقویت مفاصل می‌شود.

ورزش قدرتی پادشاه است. بالا بردن وزنه و تحمل وزن روی مفاصل و استخوان‌ها باعث می‌شود آن‌ها قوی‌تر شوند.

«رژیم غذایی ضد التهابی» نیز توصیه می‌شود. از آنجایی که درد ناشی از التهاب است، خوردن طیفی از غذا‌های ضد التهاب مانند فلفل، زردچوبه، سیر، روغن زیتون، آجیل، دانه‌ها و ماهی‌های روغنی ایده خوبی است.

چین و چروک

هیچ راه‌حل یک شبه‌ای برای رفع چین و چروک‌ها وجود ندارد، اما می‌توانید روی درخشش پوست خود کار کنید. کرم ضد آفتاب بزنید و رژیم غذایی خود را ارزیابی کنید.

غذا‌های چرب، روغنی، شور و شیرین می‌توانند پوست شما را خراب کنند. غذا‌های پخته شده در روغن در دمای بالا می‌توانند خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش دهند و روند پیری را تسریع کنند.

چیپس‌ها را با سیب‌زمینی‌های شیرین سرشار از مس عوض کنید، زیرا مس از تولید کلاژن پشتیبانی می‌کند که برای سلامت و کشسانی پوست مفید است. در همین حال، پروبیوتیک‌ها می‌توانند از درون به بیرون به شما کمک کنند.

طب سوزنی و فیشیال نیز فواید زیادی دارد. دستگاه گوارشی بدن شما بر اتفاقاتی که برای پوستتان می‌افتد تأثیر می‌گذارد.

 بیشتربخوانید:

سه نوشیدنی سالم برای داشتن پوستی سالم

 

 

 

سلامت گوش

بیش از ۴۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال دچار کم شنوایی هستند که به ۷۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال افزایش می‌یابد.

تصور می‌شود سلول‌های مویی در گوش داخلی ما که صدا را تشخیص می‌دهند به مرور زمان از بین می‌روند. اما آسیب ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض صدا‌های بلند قابل پیشگیری‌ترین علت است.

برای حفظ سلامت گوش توصیه می‌شود صدا را کم کنید و هر ساعت پنج دقیقه استراحت کنید تا به گوش‌هایتان استراحت دهید.

سلامت کمر

کمر دردناک در بین زنان یائسه به دلیل از دست دادن استروژن به طور فزاینده‌ای رایج می‌شود.

کمری که در ۲۰ سالگی داشتید از بین رفته است، اما می‌توانید زوال بیشتر را به حداقل برسانید، و همیشه با وضعیت بدنی خوب شروع کنید.

صاف بنشینید، دو پا صاف روی زمین بنشینید و میانه بدن خود را فعال نگه دارید. چند حرکت ددلیفت اضافه کنید تا کمرتان محکم شود. بایستید و پا‌های خود را به اندازه عرض لگن باز کنید، با پشتی صاف خم شوید. حالا یک شی مانند وزنه کتل بل را بردارید. سپس با استفاده از قدرتی که در پا‌های خود دارید، بلند شوید. این کار را هشت تا ده بار در روز تکرار کنید.

بیشتربخوانید:

جوانسازی پوست صورت با ماسک شیر خشک

 

 

 

سلامت چشم

خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی با افزایش سن افزایش می‌یابد.

همه باید از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کنند. بسیاری از اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش در اواخر زندگی خود را نشان می‌دهد، اما در اصل، به دلیل قرار گرفتن در معرض در کودکی است.

پلک بزنید. پلک زدن برای هیدراته نگه داشتن چشم‌ها لازم است. صفحه نمایش موبایل، تلویزیون، کامپیوتر و تبلت را کنار بگذارید تا از خستگی، خشکی چشم و تاری دید جلوگیری شود.

سطح لوتئین، که به جلوگیری از بیماری ماکولا کمک می‌کند را افزایش دهید. کیوی منبع خوبی است. برای حمایت از کلاژن در چشم، پوست را برای دوز اضافی ویتامین C بخورید.

قدرت مغز

با این که نمی‌توانیم زوال عقل را درمان کنیم، می‌توانیم از آن پیشگیری کنیم.

ورزش، فعالیت‌های بیرون از منزل، مدیتیشن و تعاملات اجتماعی در بهینه‌سازی سلامت مغز به اندازه تغذیه مهم هستند.

اضافه وزن در اواسط زندگی می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را دو برابر کند. در حالی که تنهایی نیز می‌تواند در بروز آلزایمر نقش داشته باشد. ارتباط انسان برای یک مغز سالم، مهم است. یک کلاس رقص را امتحان کنید تا چیز‌های جدیدی یاد بگیرید و با افراد جدید آشنا شوید. باغبانی را هم می‌توانید امتحان کنید.

مطالعات نشان می‌دهد که سطح پایین ویتامین D با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است. مقدار مناسبی از نور خورشید به افزایش سطح شما کمک می‌کند، همانطور که یک مکمل نیز می‌تواند مفید واقع شود.

 بیشتربخوانید:

با این روغن گیاهی پوستی زیبا و بدون لک داشته باشید!

 

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، طب سوزنی، آلزایمر، پیری پوست، پیری زودرس، ویتامین D، زوال عقل، جوانسازی پوست، چین و چروک پوست، فیشیال تعداد بازديد: 224 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز