Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:42

31
مرداد
سه نوشیدنی سالم برای داشتن پوستی سالم

سه نوشیدنی سالم برای داشتن پوستی سالم

همیشه گفته‌اند که نوشیدن مقدار فراوان آب باعث می‌شود پوستی سالم و شفاف داشته باشیم. چرا که سلول‌های پوست برای کارکرد صحیح، باید حاوی درصد بالایی از آب باشند.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

اگرچه آب، تنها مایع بسیار ضروری بدن و پوست است اما نوشیدنی های دیگری نیز وجود دارد که به سلامت پوست کمک شایانی می کنند.

این نوشیدنی ها نه تنها آب لازم را به بدن مان می رسانند، بلکه برای پوست، مواد مغذی مورد نیاز به منظور عملکردهای اصلاحی و حفاظتی نیز فراهم می کند. از این نوشیدنی ها می توان به سه نوع بسیار موثر آن اشاره کرد.

1- شیر نارگیل

شیر نارگیل در مقایسه با نوشیدنی های ورزشی، انتخاب سالم تری است. زیرا به طور طبیعی شیرین است و هیچ نوع شیرین کننده مصنوعی به آن افزوده نشده است.

شیر نارگیل، منبعی غنی از پتاسیم و مناسب افرادی است که در رژیم غذایی شان میوه و سبزی کمی مصرف می کنند.

اما چیزی که شیر نارگیل را برای پوست بسیار پرفایده می کند، محتوی بسیار زیاد آنتی اکسیدان آن است که به جنگ رادیکال های آزاد، مسئول پیری زودرس پوست، می رود.

همچنین، باید گفت شیر نارگیل حاوی مواد مغذی دیگری است که فواید پزشکی دیگری دارد و در حال حاضر، محققان روی آن موارد در حال تحقیق هستند.

موادی مانند هورمون های گیاهی، مثل زیاتین، که بنابرتحقیقی در سال 2005، اثرات ضدپیری و حفظ جوانی دارد در شیر نارگیل یافت شده است.

2- چای سبز

از آنجایی که قهوه، آب بدن را بسیار می گیرد، بهتر است مصرف آن را محدود کنید و به جای آن از چای سبز استفاده کنید.

چای سبز اثرات خشک کنندگی بدن را نداشته و حاوی آنتی اکسیدان هایی قوی به نام پلی فنول است که ویژگی های ضد التهاب و ضد سرطانی دارند.

در تحقیقی مشخص شده است که یکی از این ترکیبات به نام اپی‌گالوستاچین گالت (EGCG) به درمان برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، آکنه روزاسه و جراحت ها کمک می کند و حتی چروک های پوست را تا حدی برطرف می نماید.

پلی فنول ها همچنین برای درمان پوست صدمه دیده از نور آفتاب مناسب هستند. شواهد نشان داده است که مصرف چای سبز از مشکلات ناشی از نور آفتاب پیشگیری می کند.

3- آب میوه و سبزیجات

آب سبزیجات آسان ترین روش برای رساندن مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات به پوست است.

این آب به مراتب بهتر از آب میوه های کارخانه ای است که تحت حرارت قرار گرفته و به آن شکر افزوده می شود. چراکه ویتامین، مواد معدنی و آنزیم های آن بهتر حفظ می شوند.

البته ارزش غذایی آنها بسته به نوع میوه و سبزی انتخابی تان متغیر است.

اما بیشتر میوه ها و سبزی ها، حاوی ویتامین های مفیدی مانند ویتامین C هستند که با افزایش تولید کلاژن و دیگر مواد مغذی غنی از آنتی اکسیدان، از سلول های پوست حفاظت می کنند.

 

برچسب ها: زیبایی، چای سبز، آبمیوه، نوشیدنی سالم، مراقبت از پوست، شیر نارگیل، آب سبزیجات تعداد بازديد: 733 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز