Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:57

9
خرداد
آشنایی با کارکرد انواع کرم

آشنایی با کارکرد انواع کرم

کرم‌های شب و روز به چه درد می‌‌خورند؟ این سؤال را خیلی از خانم‌‌ها می‌‌پرسند و حتی بسیاری از افرادی كه از این کرم‌‌ها استفاده می‌‌کنند، از زیروبم آنها بی‌‌اطلاع‌اند. آیا واقعاً لازم است از این کرم‌ها برای سلامت پوست استفاده کرد؟

تحریریه زندگی آنلاین : کرم‌های شب و روز به چه درد می‌‌خورند؟ این سؤال را خیلی از خانم‌‌ها می‌‌پرسند و حتی بسیاری از افرادی كه از این کرم‌‌ها استفاده می‌‌کنند، از زیروبم آنها بی‌‌اطلاع‌اند. آیا واقعاً لازم است از این کرم‌ها برای سلامت پوست استفاده کرد؟ در چه سنی باید استفاده از آنها را آغاز نمود؟ برای دستیابی به پاسخ پرسش‌های احتمالی در زمینه مصرف كرم روز و شب توجه شما خوانندگان گرامی نشریه را به این مطلب جلب می‌نمائیم.

 

*در طول روز و شب چه عواملی پوست را تهدید می‌‌کند؟

هنگام روز عوامل محیطی مخربی به پوست آسیب می‌رسانند که مهم‌‌ترین آنها نور آفتاب و آلودگی هوا است. خشکی پوست نیز یکی دیگر از عوامل مضر برای پوست و ایجاد چین‌وچروک‌های پوستی است. نباید فراموش کنیم که مهم‌ترین عامل پیری زودرس پوست، لک‌‌های پوستی و نیز سرطان‌‌های پوستی اشعه فرابنفش نور خورشید است و کرم‌‌های ‌روز می‌‌تواند نقش مهمی در حفاظت پوست از این دشمنان داشته باشد.

 بیشتربخوانید:

عادت های ساده برای داشتن پوست سالم و درخشنده

 

 

*یک کرم روز خوب چه خصوصیاتی دارد؟

یک کرم روز خوب مرطوب‌کننده است و با خشکی پوست مقابله می‌کند. همچنین حاوی فیلترهای ضد آفتاب بوده و تأثیر مخرب با اشعه فرابنفش نور خورشید را بر روی پوست كاهش می‌دهد و بالاخره اینکه سبک است و مانع تنفس پوست نمی‌شود. گاه وجود ویتامین C نیز در کرم‌‌های روز می‌‌تواند هم نقش جوان‌‌کننده داشته باشد و هم از اثرات مضر آفتاب تا حدودی بکاهد. یادتان باشد که کرم‌‌های روز اگرچه اغلب حاوی فیلترهای ضد اشعه فرابنفش هستند، اما هرگز نمی‌‌توانند جایگزین ضد آفتاب شوند؛ بنابراین اگر خارج از منزل کار می‌‌کنید و یا به دستور پزشک نیازمند محافظت از نور خورشید هستید، باید از کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

 

*کرم روز را باید قبل از ضد آفتاب استفاده کرد یا بعد از آن؟

اگر از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده می‌‌کنید، می‌‌توانید آنها را روی کرم‌‌های مرطوب‌کننده و کرم‌‌های روز نیز بمالید؛ ولی اگر از ضد آفتاب‌‌های شیمیایی استفاده می‌‌کنید، این کرم‌‌ها باید حتماً روی پوست بدون کرم به کار روند تا مؤثر واقع شوند.

 

* برای پوست چرب چه کرم روزی بهتر است؟

افرادی که پوست چرب و آکنه‌‌ای دارند، باید از کرم‌‌های روز خیلی ملایم و سبک و اصطلاحاً «Oil free» و فاقد چربی استفاده كنند. این مساله در مورد کرم‌‌های ضدآفتاب نیز صادق است.

 

 بیشتربخوانید:

فواید آب برنج برای سلامت بدن و زیبایی

 

 

 

 *كرم‌های روز و شب چه تفاوتی با هم دارند

هر دوی این کرم‌‌ها خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند، اما تفاوت اصلی آنها این است که کرم‌‌های روز اغلب حاوی ضد آفتاب‌‌ها و کرم‌‌های شب غلیظ‌‌تر از کرم‌‌های روز و حاوی مواد مغذی و ویتامین‌‌های مفید برای پوست هستند. همچنین برخی کرم‌‌های شب حاوی رتینول و عوامل لایه‌بردار می‌باشند که می‌‌توانند در طول روز موجب حساس شدن پوست در برابر آفتاب شوند و آفتاب می‌‌تواند اثر آنها را کمتر کند. به همین دلیل بهتر است کرم‌‌های روز را به هنگام روز و کرم‌‌های شب را هنگام شب مصرف کرد.

 

*کرم شب از چه سنی به بعد باید استفاده شود؟

 کرم شب بهتر است از سن ۳۰ سال استفاده شود. این کرم‌‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌‌اند كه در حین خواب، مواد مغذی و ویتامین‌‌های مختلف و نیز عوامل جوان‌‌کننده را به پوست فرد رسانده و در این زمان اثرات خوب خود را اعمال می‌كنند. از آنجا که بیشترین میزان جذب داروهای فعال از طریق پوست در شب اتفاق می‌‌افتد، لذا مصرف کرم‌‌های شب حائز اهمیت است. کرم‌‌های شب با آسیب ناشی از عوامل مضر محیطی، شامل آلودگی هوا، اشعه‌‌های فرابنفش خورشید، مواد آرایشی و رادیکال‌‌های آزاد که در طول روز موجب آسیب پوست شده‌‌اند، مقابله كرده و آن‌ها را تا حدی جبران می‌كند. اصولاً کرم‌‌های شب حاوی عوامل مرطوب ‌کننده و جوان ‌کننده و فاقد فیلترهای ضد آفتاب هستند توان آنها از کرم‌‌های روز بیشتر است و اصطلاحاً سنگین‌‌ترند؛ بنابراین غالباً برای افرادی که دارای پوست چرب و جوش‌‌دار هستند، مناسب نبوده و این افراد بهتر است از کرم‌‌های حاوی اسید میوه یا به تجویز پزشک از کرم‌های لایه‌‌بردار، مثل ترتینویین استفاده کنند. در این صورت، نباید مصرف ضدآفتاب مناسب را در طول روز فراموش کرد.

 

بیشتربخوانید:

چه کنیم پوست‌مان به خاطر مواد ضدعفونی خشک نشود؟

 

 

 

*آیا کرم‌‌های هورمون‌‌دار برای به تأخیر انداختن پیری پوست یا جلوگیری از آن مؤثرند؟

کرم‌‌های هورمون‌‌دار توسط سازمان غذا و دارو جزء داروهای هورمون‌‌دار طبقه‌‌بندی شده‌‌اند؛ زیرا تولیدکنندگان آنها عقیده دارند این کرم‌ها در ساختمان و کار پوست تأثیر می‌‌گذارند (مثلاً مانع تغییرات ناشی از بالا رفتن سن در پوست می‌‌شوند) لذا اگر ادعاهایی برای این فرآورده‌ها موجود باشد، باید آنها را واقعی تلقی کرد. لوازم زیبایی نباید چنین خاصیتی داشته باشند. هیچ گواهی در دست نیست که نشان دهد کرم‌‌های زیبایی حاوی هورمون به میزانی که برای فروش بدون نسخه بی‌‌خطر باشد، کاری بیش از آنچه که خود کرم می‌‌کند، انجام می‌دهند؛ بنابراین هورمون‌‌ها در لوازم آرایشی، برای شخص بی‌تأثیر خواهند بود و سازمان غذا و داروی آمریکا این فرآورده‌ها را مؤثر نمی‌‌داند.

 

برچسب ها: زیبایی، پیری زودرس، خشکی پوست، جوانسازی پوست، کرم، کرم مرطوب کننده تعداد بازديد: 247 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز