Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:34

29
آبان
نکات مهم در خرید کرم ضد آفتاب و استفاده روزانه از آنها

نکات مهم در خرید کرم ضد آفتاب و استفاده روزانه از آنها

دربین تمام محصولات مراقبت از پوست، کرم‌های ضد آفتاب، ازجایگاه و اهمیت بالایی برخوردارند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مهم‌ترین و عمده‌ترین عامل پیری زودرس پوست، بروز مشکلات و بیماری‌های پوست به ویژه سرطان پوست می‌باشد.

انواع کرم ضد آفتاب از تخصصی‌ترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست می‌باشند. این کرم‌ها دارای تنوع بالایی برای انواع پوست هستند و استفاده از آن هیچ محدودیت سنی ندارد.

دربین تمام محصولات مراقبت از پوست، کرم‌های ضد آفتاب، ازجایگاه و اهمیت بالایی برخوردارند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مهم‌ترین و عمده‌ترین عامل پیری زودرس پوست، بروز مشکلات و بیماری‌های پوست به ویژه سرطان پوست می‌باشد.

۱۹ درصد سرطان‌های پوستی از قسمت‌هایی از پوست شما پیشروی می‌کند که در معرض نور خورشید بوده‌اند؛ به همین خاطر محققان پیشنهاد می‌کنند از همان ابتدای کودکی، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

برای مقایسه انواع کرم‌های ضد آفتاب، معیارهای مختلفی وجود دارد. سازگاری، سبک بودن بافت کرم و پوشش دهی مناسب آن‌ها بر روی پوست به شما کمک می‌کند تا بتوانید کرم ضد آفتاب را که برای شما بیشتر خوشایند است، انتخاب کنید.

کرم‌های ضد آفتاب علاوه بر جلوگیری از نفوذ نور خورشید به لایه‌های سطحی و زیرین پوست، باعث نرمی، شادابی و لطافت پوست می‌شوند. همچنین این کرم‌ها آب از دست رفته پوست را به سلول‌ها باز می‌گردانند. برخی کرم‌های ضد آفتاب حاوی ویتامین‌هایی هستند که با خاصیت آنتی اکسیدانی، مانع از فعالیت رادیکال‌های آزاد که عامل پیری پوست هستند، می‌شوند.

 

طبقه بندی انواع کرم‌های ضد آفتاب

1-کرم‌های ضد آفتاب با فیلتر شیمیایی

این کرم‌ها حاوی فیلترهای شیمیایی هستند که با واکنش شیمیایی از نفوذ و رسیدن پرتوهای نور خورشید به پوست جلوگیری می‌کنند. این کرم‌ها را باید 20 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از منزل به پوست بمالید. اثر گذاری این کرم‌ها در این مدت زمانی است. این کرم‌ها اثرات سفید رنگ در اثر تعریق به جا نمی‌گذارند، زیرا مقاومت بالایی در برابر تعریق و رطوبت دارند.

2-کرم‌های ضد آفتاب با فیلتر فیزیکی

این محصولات به کرم‌های ضد آفتاب معدنی یا (مینرال) معروف هستند. فیلترهای مورد استفاده در این کرم‌ها شامل مواد معدنی نظیر تیتانیوم دی اکسید و یا زینک اکسید هستند که با انعکاس نور خورشید از سطح پوست، مانع رسیدن پرتوهای نور خورشید به پوست می‌شوند. این کرم‌ها به خاطر انعکاس نور، پوست را اندکی براق‌تر نشان می‌دهند. این کرم‌ها هیچ نوع تحریک پوستی ایجاد نمی‌کنند؛ به آسانی از سطح پوست پاک می‌شود و باید مقدار بیشتری را استفاده کرد تا بهتر از پوست محافظت کند.

*نکته مهم که باید توجه داشته باشید:

مصرف تمام ضد آفتاب‌ها باید با نوع پوست شما متناسب باشد. توجه به این نکته که کرم ضد آفتاب، محصولی کامل و حاوی مواد و عصاره‌های طبیعی می‌باشد و دارای فیلترهایی است که طیف گسترده‌ای از پرتوهای نور خورشید را پوشش می‌دهد. کرم ضد آفتاب سبب می‌شود تا پوست شما روز به روز شاداب‌تر و بهتر به نظر برسد. کرم‌های فاقد پارابن و چربی با فاکتور حفاظتی بالای 30 می‌تواند شما را در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب بهتر کمک کند. برای انتخاب کرم‌های ضد آفتاب با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

 

راهنمای استفاده از کرم ضد آفتاب

  • کرم ضد آفتاب را باید نیم ساعت قبل از بیرون رفتن از منزل استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی حداقل 15 برای استفاده روزانه به کار می‌رود.
  • برای اثر بخشی بیشتر باید به میزان کافی از کرم را بر روی پوست خود بمالید. هر دو ساعت یک بار نیاز به تمدید دارد.
  • اگر شما زمان طولانی‌تری را در معرض نور خورشید هستید از کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی (عدد SPF) بالاتر استفاده کنید.
  • سعی کنید حتماً با یک متخصص پوست مشاوره داشته باشید تا شما را برای انتخاب بهتر این کرم‌های ضروری راهنمایی کند.

 

 فهرستی از بهترین انواع کرم ضد آفتاب

1- کرم ضد آفتاب رنگی دکتر ژیلا SPF63

این کرم ضد آفتاب رنگی، همراه با چربی کنترل شده است و برای بانوان گزینه مناسبی است و به عنوان کرم آرایشی نیز استفاده می‌شود. با داشتن چندین نوع فیلتر شیمیایی و فیلتر فیزیکی و فاکتور حفاظتی بالا، پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز و ... را حذف می کند.

با هر بار مصرف این کرم ضد آفتاب، لطافت و شادابی پوست شما تأمین می‌شود. از عصاره‌های طبیعی آلوئه ورا، چای سبز، پانگامیا و روغن آووکادو برای نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست در این محصول استفاده شده است. همچنین این کرم حاوی گلیسرین و ویتامین می‌باشد تا آب از دست رفته از پوست دوباره بازگردد.

 

2- کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا SPF30

مقدار 65 گرم از این کرم ضد آفتاب در هر تیوپ بسیار به صرفه می‌باشد. این در حالی است که این کرم، حاوی رنگدانه بوده و فاقد چربی است. این محصول، خاصیت مرطوب کنندگی و مات کنندگی نیز دارد. وجود گلیسرین و ویتامین‌ها در این کرم سبب نرمی پوست شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

 

3-فاندیشن مایع (فاقد چربی) ضد آفتاب بیزانس با SPF50

این کرم ضد آفتاب، رنگی و سفید کننده است، فاقد چربی بوده و مناسب پوست‌های چرب می‌باشد. این محصول جزو بهترین کرم‌های ضد آفتاب است زیرا به جای حلال روغنی از حلال آب در آن استفاده شده است.

این کرم، سبک‌ترین کرم ضد آفتاب پودری است و برای افرادی که جوش و آکنه صورت دارند پیشنهاد بسیار خوبی می‌باشد. مقاومت بالا در برابر رطوبت و تعریق، ضد حساسیت و مات کنندگی بدون ایجاد حالت براقی پوست از مزایای این کرم است. همچنین مناسب پوست‌های خشک و حساس می‌باشد.

در میان انواع کرم ضد آفتاب، این کرم قابلیت استفاده برای دور چشم را نیز دارد. این کرم، یک آبرسان قوی و با ماندگاری 12 ساعته می‌باشد. با داشتن ترکیبی از فیلترهای مختلف شیمیایی و فیزیکی پوست را در برابر پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز نور خورشید محافظت می‌کند.

 

4- کرم ضد آفتاب درمالیفت (سانلیفت) با SPF50

پوشش پودری با رنگ بژ روشن برای یک کرم ضد آفتاب ترکیبی منحصر به فرد است. این کرم می‌تواند چربی طبیعی پوست را افزایش دهد و برای پوست‌های معمولی و خشک مناسب است. مقاومت بالای این کرم در برابر رطوبت، افزایش شادابی و طراوت پوست، تقویت لایه سطحی پوست و جلوگیری از پیری زودرس، ناشی از وجود کاندیشنرهای مناسب در این کرم است و آن را در دسته بهترین کرم‌های ضد آفتاب قرار می‌دهد.

با داشتن ترکیبی از فیلترهای شیمیایی و فیزیکی و با داشتن فاکتور حفاظتی مناسب، پوشش دهی عالی برای پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید را نیز فراهم می‌سازد.

 

5-کرم ضد آفتاب رنگی پریم با SPF60

کرم رنگی بژ روشن پرایم، حاوی عصاره‌های طبیعی و گلیسرین مرطوب کننده و نرمی کننده پوست می‌باشد. این کرم ضد آفتاب، ضد آکنه و بهبود دهنده جای جوش می‌باشد. این کرم، فاقد چربی است و برای انواع پوست‌ها مناسب است.

 

6-کرم ضد آفتاب رنگی بیکن، مناسب پوست چرب SPF50+

این کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌های چرب و رنگی است. به دلیل داشتن عصاره‌های طبیعی، به لطافت و نرمی پوست شما کمک می‌کند. با داشتن گلیسرین می‌تواند آب و رطوبت از دست رفته از پوست را باز گرداند بدون این که احساس چربی روی پوست خود داشته باشید. در این کرم ضد آفتاب، مواد مضر، پارابن و مشتقات نفتی وجود ندارد.

 

7- کرم ضد آفتاب بیکن مخصوص پوست خشک با SPF50

این کرم ضد آفتاب حاوی عصاره و مواد طبیعی بوده و فاقد مواد شیمیایی مضر است. این محصول توانسته جایگاه خوبی در بین مشتریان مشکل پسند داشته باشد.

 

خرید اینترنتی انواع کرم ضد آفتاب

چنانچه برای داشتن ظاهری زیبا، جوان و شاداب برای خود و اعضای خانواده به دنبال کرم‌های ضد آفتاب با کیفیت می‌باشید می‌توانید کرم ضد آفتاب را به صورت آنلاین از داروخانه آنلاین "نسخه اول" خریداری نمایید.

داروخانه اینترنتی نسخه اول، یک مرجع معتبر و قابل اطمینان برای تهیه کرم‌های ضد آفتاب ایرانی و خارجی از برندهای بیزانس، درمالیفت، هیدرودرم، سی گل، آردن و سایر برندهای ایرانی و خارجی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع محصولات مراقبتی پوست به ویژه کرم‌های ضد آفتاب، ماسک صورت، تونرها، مرطوب کننده یا نرم کننده و ...، به سایت داروخانه انلاین نسخه اول به آدرس www.rx1.ir مراجعه نمایید.

منبع: نسخه اول

برچسب ها: کرم ضد آفتاب، رپورتاژ آگهی، بهترین کرم ضد آفتاب، کرم ضد آفتاب رنگی، خرید کرم ضد آفتاب، کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های حساس، ضد آفتاب برای پوست چرب، خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب، عدد SPF برای کرم ضد آفتاب تعداد بازديد: 380 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز