Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 03:27

27
تیر
زوجین پیوندهای «عاطفی» میان خود را تقویت کنند

زوجین پیوندهای «عاطفی» میان خود را تقویت کنند

با توجه بر لزوم بازسازی نظام خانواده، پر کاری بیش از حد زن و شوهر، نداشتن تفریح و افزایش مسائل حل نشده بین اعضای خانواده از جمله نشانه‌های کاهش منزلت اجتماعی زن و شوهر است که برای جلوگیری

به قلم : دکتر امیر لطفی حقیقت ؛ عضو تیم تخصصی مشاوره ازدواج و زوج در انجمن ازدواج و خانواده کشور

 

تحریریه زندگی آنلاین : با توجه بر لزوم بازسازی نظام خانواده، پر کاری بیش از حد زن و شوهر، نداشتن تفریح و افزایش مسائل حل نشده بین اعضای خانواده از جمله نشانه‌های کاهش منزلت اجتماعی زن و شوهر است که برای جلوگیری از آن باید پیوندهای عاطفی زن و شوهر در خانواده‌ها تقویت شود.

غافل شدن زن و شوهرها از خود و یا شدت دادن توجه به خود و از دست دادن قدرت ابراز وجود زوجین در قبال مسائل فرزند پروری و امور مربوط به فرزندان از دیگر نشانه‌های کاهش منزلت اجتماعی زن و شوهر است، دغدغه‌های زندگی باعث شده منزلت روابط زن و شوهر کاهش یابد که با تقویت پیوند عاطفی میان زوجین باید با آن مقابله کرد.

باید با بازسازی نظام خانواده و پیوند عاطفی بین زن و شوهر منزلت اجتماعی زوجین را تقویت کرد که البته در مسیر تقویت این منزلت نباید فراموش کرد که موارد یاد شده وابستگی شدید به شرایط اقتصادی کشور دارد.

لطفی با بیان اینکه زن ستون زندگی و مرد دیوار خانه و کاشانه است، مردان جامعه ما طی ۲۰ سال اخیر با شدت گرفتن حجم بالای کار، دغدغه معیشت و شرایط جاری زندگی غرورشان شکسته شده و جایگاهشان به واسطه مسائل مالی و حجم بالای کار تنزل پیدا کرده است.

بیشتربخوانید:

مهارت زندگی کلید طلایی موفقیت

 

 

نقش مرد در مرز بندی زناشویی و فرزندپروری و تأمین نیازهای اولیه و ثانویه معیشتی اعضای خانواده افول کرده‌ است. تک تک این موارد نشان می‌دهد جایگاه والدین به ویژه پدران شکسته شده و این امر با بحران اقتصادی و اجتماعی مرتبط است.

وقتی نقش پدر در جامعه ضعیف شود، منزلت پدرانه دیده نمی‌شود. تصویر ذهنی مرد از خود گم شده و مرد خانه از اعتماد به نفس پایینی برخوردار می‌شود. منزلت همسران در زندگی باید حفظ شود و برای حفظ آن باید نظام خانواده بازسازی شود.

هر خانواده بدون توجه به جایگاه اقتصادی و اجتماعی دیگران و مقایسه جایگاه زندگی خود با سطح زندگی دیگران، باید گوشه امن و خلوتی درون خانواده برای گفتگوی اعضاء با هم ایجاد کند، اعضای خانواده باید مطالعه و دانش خود را بالا ببرند و روابط مثبت و صله رحم با اقوام داشته باشند تا اینگونه منزلت همسران به تدریج تقویت شود.

بیشتر بخوانید:

عشق از نگاه روانشناسان

چرا در گفت و گو با همسرمان تفاهم نداریم؟

 

برچسب ها: خانواده، روابط زناشویی، ازدواج، اعتماد به نفس، فرزندپروری، روابط عاطفی، روابط اجتماعی، وابستگی، دکتر امیر لطفی حقیقت تعداد بازديد: 80 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز