Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 17:29

24
اردیبهشت
توصیه هایی برای مهارتهای روزهای اول زندگی

توصیه هایی برای مهارتهای روزهای اول زندگی

اگر در حال آماده شدن برای زندگی مشترک با همسرتان هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. در ادامه درباره مهارتهای روزهای اول زندگی مشترک مطالب بیشتری بیان خواهیم کرد.

به قلم :  دکتر کامیار سنایی - روانشناس

 

تحریریه زندگی آنلاین : اگر در حال آماده شدن برای زندگی مشترک با همسرتان هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. در ادامه درباره مهارتهای روزهای اول زندگی مشترک مطالب بیشتری بیان خواهیم کرد.

 

چگونه رابطه خود را در زندگی مشترک با همسرتان هدایت کنید؟

چگونه کاری کنید که رابطه‌تان در زندگی مشترک خوب پیش برود؟ زوج‌هایی که با هم زندگی می‌کنند ممکن است متوجه شوند که یک رابطه در زندگی مشترک خیلی بیشتر از تصور شیرینی است که دو نفر لبخند می‌زنند، می‌خندند و عاشقانه هستند.

چه در حال آماده شدن برای زندگی مشترک با همسرتان که مدت طولانی است او را می‌شناسید باشید، چه در حال حاضر چند ماهی از زندگی مشترک با همسرتان می‌گذرد یا زندگی مشترک را به عنوان آزمایش رابطه خود برای ازدواج بهتر انتخاب کرده‌اید، این نکات به شما کمک می‌کند تا با همسرتان زندگی کنید و از رابطه خود در زندگی مشترک لذت ببرید.

مهارتهای روزهای اول زندگی مشترک می تواند تعیین کننده کیفیت رابطه در ادامه زندگی باشد. این مهارتها را جدی بگیرید.

 بیشتربخوانید:

آیا ازدواج مجدد با همسر سابق عاقلانه است؟

 

 

 

نکاتی درباره‌ی مهارتهای روزهای اول زندگی مشترک

۱. عشق و صمیمیت را زنده نگه دارید و ارزش یکدیگر را از بین نبرید

دلیل اصلی که باعث شد بخواهید با همسرتان زندگی مشترک داشته باشید را فراموش نکنید. پرتاب کردن کف به یکدیگر هنگام شستن ظروف، بیدار شدن از خواب برای دیدن چهره یکدیگر در زیر نور ملایم خورشید، در کنار یکدیگر قهوه صبحگاهی خوردن یا مقداری شیطنت در حین تمیز کردن خانه، مواردی هستند که باید شما را به خود مشغول کنند. اجازه ندهید روال زندگی مشترک، جذابیت رابطه شما را از بین ببرد.

به خودتان یادآوری کنید که خوب به نظر برسید، احساس جذابیت کنید و کارهایی را که لازم است انجام دهید تا جرقه رابطه خود را زنده نگه دارید. اجازه ندهید این واقعیت که شریک زندگی خود را هر روز می‌بینید در زمانی که کنار او از خواب بیدار می‌شوید، لبخند را از لبانتان پاک کند.

۲. مسئولیت‌های خانگی را تقسیم کنید و اجازه ندهید که جنسیت وظایف را معلوم کند

چرا تو ظرف‌ها را نشسته‌ای؟ چرا لباس‌هایت در طرف من روی تخت است؟ چرا جوراب‌های کثیفت در سالن هستند؟ چرا حمام را کثیف گذاشتی؟ چرا لباس زیرت روی میز من است؟ این‌ها سؤال‌های ساده‌ای هستند که می‌توانند هر روز باعث بحث‌های جزئی شوند.

مشکلات کوچک و ساده‌ای مانند کارهای خانه می‌تواند به یک مانع بزرگ در ایجاد یک رابطه مؤثر در زندگی مشترک شود. از روز اولی که زندگی مشترک خود را با همسرتان آغاز می‌کنید، یک برنامه را به‌طور جدی با یکدیگر هماهنگ کنید تا جایی برای سردرگمی وجود نداشته باشد.

چه بیرون آوردن ظروف از ماشین ظرفشویی باشد یا شستن لباس‌ها، همه مسئولیت‌های خانه را تقسیم کرده و به اشتراک بگذارید. با دعوا کردن مثل یک زوج متأهل زیبا، ماهیت رابطه خود را در زندگی مشترک خراب نکنید.

بیشتربخوانید:

تکنیک های پیشگیری از فحاشی در زندگی مشترک

 

 

 

 

۳. از بارداری ناخواسته در زندگی مشترک اجتناب کنید

اگر زوجی هستید که هنوز قصد بارداری ندارید و زندگی مشترک را  فعلا بدون فرزند میخواهید ادامه دهید، لازم است از بارداری اجتناب کنید.صمیمیت فیزیکی محافظت نشده که منجر به بارداری ناخواسته می‌شود، می‌تواند هدف اصلی زندگی مشترک در روابط را از بین ببرد.بارداری می‌تواند مسائل را پیچیده کند و فشار غیر ضروری را بر رابطه شما وارد کند. اگر شما و شریک زندگیتان درگیر نگرانی‌های بارداری باشید، کل اهمیت زندگی مشترک خنثی می‌شود و شمارا دچار چالش های اقتصادی و عاطفی خواهد کرد.

۴. قوانین واضحی در مورد مهمان‌های خود داشته باشید

مهمان‌های خانه شما می‌توانند شامل دوست‌های دختر همسرتان، دوست‌های پسر شوهر که شاید از دوست‌های مطالعه او هستند یا حتی خانواده همسر یا شوهر شما باشند.هردوی شما به احتمال زیاد سطوح راحتی متفاوتی با مهمان‌ها در خانه خواهید داشت، به خصوص زمانی که آن‌ها را به خوبی نمی‌شناسید.با اجتناب از دعوا کردن در مورد مهمان ناخواسته، رابطه زندگی مشترک خود را حفظ کنید. درک روشنی با شریک زندگی خود داشته باشید که چه کسی را می‌توانید به خانه‌تان دعوت کنید.اگر زوج مشغولی هستید، این قوانین همچنین می‌تواند شامل بازه‌های زمانی باشد که شریک زندگی شما در آن‌ زمان‌ها می‌تواند دوستان خود را به خانه بیاورد.شما حتی می‌توانید این را مشخص کنید که آیا کینه خاصی نسبت به یکی از دوستان همسر خود دارید یا خیر. اجازه ندهید حضور دیگران در خانه شما حس بدی ایجاد کند که در نهایت، منجر به مشاجره‌ها و دعواها شود.درباره رابطه با مادر و پدر یکدیگر بروشنی گفتگو کنید.

بیشتربخوانید:

لطفا کدورت های خود را مطرح کنید

 

 

 

۵. در مورد وضعیت رابطه خود بحث کنید

آیا صرفاً به دلیل اینکه می‌خواهید وضعیت مالی بهتری داشته باشید ازدواج می‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید آنقدری که همسرتان عمیقاً عاشق شما است به او علاقه ندارید؟ آیا به دلیل اینکه زندگی مشترک را به عنوان پله‌ای برای ازدواج می‌بینید، وارد آن شده‌اید؟

تصمیم شما برای شروع زندگی مشترک با شریکتان احتمالاً بر پایه عشق، عواطف، احساسات یا حتی چیزهای کاربردی‌تری است. چه دوست داشته باشید یا نه، رابطه زندگی مشترک، انتظارات زیادی را از دید یک رابطه ایجاد می‌کند.

اگر شما و شریک زندگیتان در جای مشترکی از وضعیت رابطه خود نیستید، این مسئله ممکن است بعداً عوارض جدی ایجاد کند. صمیمانه با شریک زندگی خود صحبت کنید. رابطه زندگی مشترک شما باید بر اساس احساسات مشترک و متقابل باشد.

۶. امور مالی خود را جدا نگه دارید

اگر زوجی هستید که هنوز ازدواج نکرده‌اید، پول باید آخرین چیزی باشد که زندگی مشترک شما را به هم می‌زند. مسائل مالی می‌توانند زمینه دشواری در رابطه زندگی مشترک باشند زیرا ممکن است طرفین احساس کنند که موظف به حمایت مالی از یکدیگر نیستند. هر چقدر هم که خونسرد به نظر برسد، وقتی زندگی مشترک را شروع می‌کنید در مورد مسائل مالی صحبت کنید. نحوه تقسیم هزینه‌های مواد غذایی، قبض‌های آب و برق، اجاره و سایر هزینه‌هایی که با زندگی مشترک همراه است را مشخص کنید. اگر شما این کار را به درستی انجام دهید، زندگی مشترک می‌تواند فوق‌العاده باشد.

بیشتربخوانید:

چارچوب گفت و گوی سالم در زوجین چگونه است؟

قابلیت های زنان در رفتار با همسر

 

 

 

۷. اجازه ندهید عشق از بین برود

«دوستت دارم،» «امروز زیبا به نظر می‌رسی،» «آن لباس قشنگ است،» «آن کفش‌های پاشنه بلند جذاب هستند،» این‌ها برخی از تعریف‌های رایج و چیزهای شیرینی هستند که زوج‌ها به یکدیگر می‌گویند. این عادت ممکن است زمانی که پس از چند روز با همسرتان زندگی می‌کنید، به‌طور طبیعی ایجاد شود.

زمانی که با هم زندگی می‌کنید، این ممکن است آسان باشد که از چنین جنبه‌ی ساده اما مهم زوج بودن چشم‌ پوشی کنید. این واقعیت که شما دائماً با همسرتان هستید ممکن است باعث شود فراموش کنید که چنین چیزهای شیرینی را بیان کنید. اجازه ندهید که این اتفاق بیفتد.

۸. مدتی را جدا از هم بگذرانید، زوج‌هایی که با هم زندگی می‌کنند به فضا نیاز دارند

زندگی با هم ممکن است به این معنی باشد که پس از بازگشت از محل کار به خانه یا در تعطیلات آخر هفته، زمان زیادی را با یکدیگر سپری می‌کنید. در حالی که ممکن است در ابتدا از این همه وقت گرانبها با هم لذت ببرید، احتمالاً با پیشرفت رابطه زندگی مشترک، نیاز به فضای شخصی خود خواهید داشت.

اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید، از این واقعیت استفاده کنید و زمانی را که جدا از هم می‌گذرانید را بسنجید. هر چند وقت یکبار با دوستان خود معاشرت کنید و به یکدیگر فضای تنفسی که بسیار لازم است را بدهید.

۹. خصوصیات اخلاقی و عادات بد یکدیگر را کنار بگذارید

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای اینکه رابطه زندگی مشترک خوب پیش برود، این است که مایل به اصلاح عملکرد خود و مصالحه باشید. درست مانند هم‌خانه‌ها یا هم اتاقی‌ها که عادات و ویژگی‌های بچگانه یکدیگر را کنار می‌گذارند، شرکای یک رابطه نیز باید مایل به سازگاری باشند.

از پخش موسیقی با صدای بلند گرفته تا تمیز کردن سکوی آشپزخانه، از یادگیری نحوه شنونده خوب بودن تا دانستن اینکه چه زمانی باید صحبت را متوقف کنید، از خرید برند‌های خاص مواد غذایی تا بیرون بردن زباله‌ها، فرصت‌های زیادی خواهید داشت تا رفتار خود را اصلاح کنید و یاد بگیرید که چیزی را رها کنید.

بیشتربخوانید:

تقسیم یا شکستن عاطفه؟!

روش های جلوگیری از طلاق عاطفی

 

 

 

۱۰. انتظار سعادت و قدرت رابطه زناشویی را نداشته باشید

سعادت زناشویی می‌تواند شامل این باشد که شوهر بخواهد همسرش را به یک سفر رمانتیک به دور از خانه ببرد، قدرت رابطه زناشویی می‌تواند به این معنی باشد که همسر با بازیگوشی از شوهر خود بخواهد تا برای چند هفته به مهمانی‌های شلوغ دوستانه نرود.اگر زوجی هستید که هنوز ازدواج نکرده‌اید، مدام به خود یادآوری کنید که شما در رابطه زندگی مشترک هستید و نباید انتظاراتی که مرتبط با ازدواج هستند را داشته باشید.اگرچه بسیاری از جنبه‌های روابط زندگی مشترک در ظاهر شبیه به ازدواج هستند، اما در واقعیت، آن‌ها می‌توانند کاملاً متفاوت باشند. اینکه انتظار سعادت و قدرت رابطه زناشویی که تنها با ازدواج ممکن است را داشته باشید، می‌تواند شما و شریک زندگیتان را افسرده کند.

۱۱. به یاد داشته باشید که دو شخصیت فردی در خانه وجود دارد

فراموش نکنید که اگرچه شما و همسرتان اکنون به عنوان یک زوج با هم زندگی می‌کنید، اما شما دو نفر هنوز شخصیت‌های متفاوت و فردی دارید. این را همیشه به خود یادآوری کنید تا از بحث‌های جزئی جلوگیری کنید.

اجازه دهید که این فکر نسبت به اعمال و گفتار روزانه شما اولویت داشته باشد. زمانی که این را در چند روز اول تمرین کنید، به‌طور طبیعی عادت می‌شود و به شما کمک می‌کند تا رابطه زندگی مشترک خود را بدون نقص پیش ببرید.

۱۲. لحظات خصوصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید

این را به یاد داشته باشید که هر اتفاقی در خانه شما با همسرتان می‌افتد باید بین خودتان بماند. زمانی که شما با همسرتان زندگی می‌کنید، به احتمال زیاد لحظات و گفتگوهای صمیمی‌تری خواهید داشت. همچنین جنبه کاملاً جدیدی در رفتار همسرتان خواهید دید.

از ارتباط عاشقانه شما تا عادت‌های خنده‌دار و احمقانه او، همه این‌ها را بین خودتان نگه دارید. هیچ کدام از مسائل خصوصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید زیرا ممکن است بعداً بین شما و همسرتان مشکل ایجاد کند.

بیشتربخوانید:

مردان چگونه عاشق زنان می شوند؟

4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!

 

 

برچسب ها: زندگی مشترک، روابط زناشویی، ازدواج، شریک زندگی، همسرداری، تفاهم، عشق، مسئولیت پذیری، رابطه عاطفی، صمیمیت، مشکلات مالی، دکتر کامیار سنایی تعداد بازديد: 146 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز