Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:47

19
بهمن
چطور والدینی شاد باشیم؟

چطور والدینی شاد باشیم؟

شاد بودن و توجه مناسب داشتن به کودک و نوجوان اساس تربیت فرزند سالم است. والدین شاد، کسانی هستند که فرزندانی شاد نیز تربیت می‌کنند. تا زمانی که خود والدین احساس شادی و خوشبختی در زندگی نداشته باشند

تحریریه زندگی آنلاین : شاد بودن و توجه مناسب داشتن به کودک و نوجوان اساس تربیت فرزند سالم است. والدین شاد، کسانی هستند که فرزندانی شاد نیز تربیت می‌کنند. تا زمانی که خود والدین احساس شادی و خوشبختی در زندگی نداشته باشند، نمی‌توانند آن را در کودک خود نیز ایجاد کنند. 1- مادر و پدر شاد، صبح‌ها با عجله و غر زدن کارهایشان را انجام نمی‌دهند یا سر صبحانه خوردن دعوا راه نمی‌اندازند! 2- مادر و پدر شاد، تفریحات سالم و جذاب را جایگزین استفاده بی‌رویه از موبایل و تلویزیون می‌کنند، چون می‌دانند با دعوا کردن و دستور دادن فقط جو خانه خراب می‌شود. موبایل و تلویزیون را کنار بگذارید و یک بازی جدید اختراع کنید تا بچه‌ها را سر ذوق بیاورد. 3- مادر و پدر شاد، توجهشان را روی کارهای مثبت و خوب فرزندشان می‌گذارند. کارهای خوب را تشویق کنید و کارهای اشتباه را با تمرین و صبوری تغییر دهید. 4- مادر و پدر شاد در مهمانی یا بیرون از خانه با چشم‌غره، اخم یا تهدید نمی‌کنند چون می‌دانند بی‌تأثیر است. قبل از مهمانی به فرزندتان بگویید چه کارهایی انجام بدهد و اگر مشکلی بود فرزند را از جمع خارج کنید و بعد دو مرتبه او را به جمع برگردانید. سعی کنید مهربان باشید چون همه می‌دانند که بچه‌ها چطور هستند. نیازی نیست خود را اذیت کنید. 5- مادر و پدر شاد فرزندشان را با استرس یا دعوا کردن نمی‌خوابانند. پس مراسم آرام‌بخش تدارک می‌بینند تا مراحل خواب با آرامی اجرا شود. مثلاً برای کودک کتاب می‌خوانند یا برایش یک موسیقی آرام یا قرآن پخش می‌کنند. 6- مادر و پدر شاد با خودشان و یکدیگر رابطه خوبی دارند. 7- مادر و پدر شاد بیشتر در صحبت‌هایشان از کلمات مثبت استفاده می‌کنند. 8- با تفکر شاد، تصویر مثبت ایجاد کنید.

بیشتربخوانید:

10روش برای اینکه عزت نفس دختر نوجوان تان را بالا ببرید

نسخه‌ تــقــویت اعتماد بــه نـفس کودکان ( بخش اول )

نسخه‌ تــقــویت اعتماد بــه نـفس کودکان ( قسمت دوم )

 

 

برچسب ها: کودک، عزت نفس، شاد بودن، تربیت فرزند، روابط عاطفی، تربیت تعداد بازديد: 240 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز