Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:24

17
مهر
دردسر عروسی‌های بعد از ماه صفر؛ پزشکان نگرانند

دردسر عروسی‌های بعد از ماه صفر؛ پزشکان نگرانند

دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به سیر کاهشی کرونا در استان، گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا هستیم و پیش بینی می شود این روند کاهشی تداوم داشته باشد.

ایسنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت شکننده کرونا دراستان، گفت: با توجه به پایان گرفتن ماه صفر، نگران شروع موج جدید عروسی ها و دورهمی ها و در پی آن اوج گیری دوباره کرونا در استان هستیم.

دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به سیر کاهشی کرونا در استان، گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا هستیم و پیش بینی می شود این روند کاهشی تداوم داشته باشد.

مرادی با اشاره به وضعیت شکننده کرونا در استان، گفت: وضعیت کرونا تابع رفتارهای بهداشتی مردم است و اگر در مراسم و تجمعات شرکت کرده و نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه باشند احتمال اوج گیری دوباره کرونا در استان وجود دارد.

وی از احتمال بروز پیک ششم کرونا در آبان ماه خبر داد و افزود: پیش بینی ها بر این است که آبان ماه موج جدید کرونا در کشور شروع شود و طبیعتا با بروز این موج، استان هم گرفتار خواهد شد و همه باید از هم اکنون هوشیار باشند.

مرادی با اشاره به واکسینه شدن بخشی از مردم استان بر علیه کرونا، گفت:  تزریق یک دوز ایمنی لازم در برابر کرونا را ایجاد نمی کند، بلکه تاثیرگذاری واکسن حدود سه هفته پس از تزریق دوز دوم خواهد بود و تا آن زمان ایمنی لازم در بدن ایجاد نمی شود، بنابراین هنوز درصد زیادی از مردم استان به ایمنی لازم علیه کرونا نرسیده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: از طرفی ایجاد این ایمنی به معنی عدم ابتلا به کرونا نیست و تزریق واکسن تنها می تواند از ایجاد فرم شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از آن پیشگیری کند که این پیشگیری هم بصورت 100درصدی نخواهد بود.

مرادی تاکید کرد: بنابراین افراد با وجود تزریق دو دوز واکسن هم باید همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پایان گرفتن ایام عزاداری ماه محرم و صفر، گفت: بطور معمول بعد از این مدت شاهد موج عروسی ها خواهیم بود و این امر نگران کننده است.

وی افزود: تجمعات عامل مهمی در شیوع بیماری کرونا محسوب می شود و برگزاری این مراسم می تواند آتش کرونا را دوباره در استان شعله ور کند.

مرادی گفت: مردم باید بدانند که خطر کرونا همچنان وجود دارد و نباید از آن غافل شوند و یکی از  فضاها برای انتقال این ویروس همین تجمعات و عروسی هاست که افراد هم بدون ماسک و رعایت دستورات بهداشتی در آن شرکت می کنند، بنابراین باید بطور جدی از برگزاری و شرکت در این مراسم خودداری کنند.

 

 

 

برچسب ها: مراسم عروسی، واکسیناسیون، ویروس کرونا، پیک ششم کرونا تعداد بازديد: 179 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز