Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:43

24
خرداد
زبان عشق شریک زندگی تان را بشناسید !

زبان عشق شریک زندگی تان را بشناسید !

زبان عشق به ما می آموزد که چطور می­ توانیم با وجود چالش­ ها، تعارضات و مشغله ­های روزمره ، رابطه ­مان را عاشقانه و شاد پیش برده و عشق ورزیدن را فراموش نکنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از very well mind، به عقیده دکتر گری چاپمن، مشاور ازدواج و خانواده، عاشق شدن آسان است، اما عاشق ماندن یک چالش واقعی است . وی سال­ ها با بررسی زوجین و مشکلات آن ­ها به پنج زبان کلی عشق رسیده است که دانستن این زبان ­ها یکی از ساده ­ترین راه­ ها برای ابراز عشق و بهبود روابط زوجین است.

 

زبان عشق شما ممکن است با زبان عشق همسرتان متفاوت باشد ، همانند تفاوت زبان چینی با فارسی ؛ اگر زبان همسر شما چینی باشد ، هر چقدر به زبان فارسی به او ابراز عشق کنید او متوجه نشده و در نهایت در عشق ورزیدن به یکدیگر با مشکل مواجه می شوید . زبان عشق منحصر به فرد بوده ، ریشه در کودکی انسان دارد و مبتنی بر ساختار روانی فرد شکل می گیرد .

 بیشتربخوانید:

نشانه های عاشق شدن مردان

 

 

زبان عشق شما چیست؟ تا چه حد نسبت به زبان عشق خودتان و همسرتان شناخت دارید؟

 پنج زبان اصلی عشق

1- کلام تأیید آمیز

این زبان برای تایید ، تشویق ، ستایش ، قدردانی و ابراز محبت استفاده می ­شود ؛ وقتی زبان اصلی عشق کسی تعریف و تمجید باشد ، او از کلام محبت آمیز و تشویق کننده لذت برده و شما می­ توانید با ستایش و تایید او ، عشق و دوست داشتن خود را به او یادآوری کنید.

 

 

2- اختصاص زمان

این زبان در مورد اختصاص دادن وقت و توجه بی ­اندازه است ؛ هنگامی که با شریک زندگی ­تان وقت می ­گذرانید با او تماس چشمی برقرار کنید ، فعالانه به او گوش داده ، بدون هیچ قضاوتی همدلی کرده و عواملی که باعث حواس ­پرتی تان می شود را حذف کنید . افرادی که زبان عشقشان اختصاص زمان است ، کیفیت را به کمیت ترجیح می دهند، وقتی فعالانه حضور دارید و به آن ها توجه می ­کنید، احساس دوست داشتن و عشق را به شریکتان انتقال می­ دهید.

  بیشتر بخوانید:

نیازی که شوهر‌ها بروز نمی‌دهند!

 

 

3- صمیمت فیزیکی

زبان عشق برخی افراد لمس فیزیکی است و این یک ابزار قوی برای تبادل عشق در زندگی زناشویی این افراد است ؛ آن ها از طریق محبت جسمانی مانند گرفتن دست یکدیگر ، احساس دوست داشته­ شدن می­ کنند.

 

 

4- ارائه خدمات

برخی افراد زبان عشقشان ارائه خدمات است ؛ برای این افراد ، رفتار بسیار موثر تر از کلام است ، وقتی برای او کار های خوبی نظیر کمک به شستن ظرف­ ها ، نگه داری از فرزندان و ... را انجام می دهید ، در واقع به دنبال کسب رضایت و ابراز عشق خود به او هستید .

 

 

5- دریافت هدیه

در برخی افراد هیچ چیز به اندازه هدیه گرفتن احساس عشق را به آن­ ها انتقال نمی دهد ؛ مهم نیست که ارزش مادی هدیه چقدر است ، چیزی که اهمیت دارد این است که شما به فکر او بوده ­اید.

 

 

و در نهایت ...

همه­ ما انسان­ ها عشق را متفاوت بیان و احساس می­ کنیم ؛ به گفته دکتر چاپمن درون هر فردی یک مخزن عاطفی وجود دارد که باید با عشق پر شود و بسیاری از بدرفتاری های همسران، ناشی از خالی بودن مخزن عشق است .

 زمانی که زبان عشق یکدیگر را بشناسید ، می ­بینید که عمل کردن آن آسان است . صحبت با زبان عشقِ شریکِ زندگیتان ، نیاز به کمی تلاش و تمرین دارد و اگر هر دو متعهد بوده و به زبان عشق با هم صحبت کنید، خود را نه تنها در عشقی عمیق بلکه در رابطه ­ای شاد و پر از رضایت ، همدلی و صمیمیت خواهید یافت .

 بیشتربخوانید:

نابودگران عشق در زندگی‌مشترک

 

 

«به یاد داشته باشید روابط سالم متولد نمی­ شوند، بلکه با توجه و تلاش ساخته می شوند»

ترجمه از مجله ویرا

 

برچسب ها: زندگی مشترک، عشق، عاشق شدن، زبان عشق تعداد بازديد: 3869 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز