Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:45

16
آذر
خون ریزی بعد از رابطه جنسی

خون ریزی بعد از رابطه جنسی

اگر پس از رابطه جنسی متوجه خون‌ریزی از واژن شدید به سرعت دنبال علت آن باشید و به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

دکتر ندا مقتدری؛ متخصص زنان و زایمان

 

اگر پس از رابطه جنسی متوجه خون‌ریزی از واژن شدید به سرعت دنبال علت آن باشید و به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

دلایل مهمی می‌تواند در بروز خون‌ریزی پس از برقراری رابطه زناشویی نقش داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دیسپلازی گردن رحم، عفونت با کلامیدیا، سوزاک، واژینیت سرویسیت، پولیپ دهانه رحم، تریکومونا، عفونت‌های قارچی واژن و پولیپ رحم اشاره کرد.

در سرطان دهانه رحم در ابتدا سلول‌ها متحمل تغییراتی می‌شوند که به آن ضایعه قبل از سرطان یا دیسپلازی گفته می‌شود.

احتمال خطر ابتلا به دیسپلازی گردن رحم در کسانی که قبل از 18 سالگی رابطه جنسی داشته یا قبل از 16 سالگی باردار شده‌اند یا شرکای جنسی متعددی دارند و سابقه ابتلا به بیماری آمیزشی مثل زگیل تناسلی در آن‌ها وجود داشته بیشتر است.

کلامیدیا و سوزاک جزو بیماری‌های آمیزشی محسوب می‌شوند و از طریق رابطه جنسی انتقال می‌یابند.

اگر این بیماری‌ها درمان نشوند می‌تواند منجر به نازایی شوند.

از آن‌جا که بروز علائم سوزاک در خانم‌ها در مقایسه با مردان، زیاد و شدید نیست، تشخیص این بیماری در آنها، به ظن قوی نیاز دارد.

تریکومونا نیز جزو بیماری‌هایی است که به‌وسیله رابطه جنسی منتقل می‌شود و اگر خانمی مبتلا به این انگل باشد، موقع زایمان می‌تواند آن را به نوزاد خود منتقل کند.

نباید خون‌ریزی به‌دنبال رابطه جنسی را کم اهمیت تلقی کرد، با توجه به این‌که تشخیص علت خون‌ریزی پس از رابطه جنسی معمولاً به صورت کنار گذاشتن یکی ازتشخیص‌ها صورت می‌گیرد، هرگاه خون‌ریزی به دنبال رابطه جنسی داشتید، حتماً به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا هر چه سریع‌تر عاملی که باعث بروز این مشکل شده تشخیص و اقدام‌های درمانی لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید:

توصیه های طب سنتی در مورد رابطه جنسی

تأثیرات فراگیر رابطه جنسی سالم بر سلامت

روابط جنسی همسران

شخصیت شناسی معتادان جنسی

وقتی میل جنسی اوج می گیرد

تأثیر رابطه جنسی سالم بر زیبایی

ملاحظات رابطه جنسی در دوران بارداری

 

برچسب ها: زگیل تناسلی، رابطه زناشویی، بیماری های جنسی، پولیپ رحم، سوزاک، خون ریزی بعد از رابطه جنسی، خون ریزی بعد از نزدیکی، خونریزی بعد از رابطه جنسی، کلامیدیا، تریکومونا، دیسپلازی گردن رحم، واژینیت سرویسیت، پولیپ دهانه رحم، عفونت های قارچی واژن تعداد بازديد: 445 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز