Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:04

19
اسفند
قوانین عجیب طلاق در کشورهای دنیا

قوانین عجیب طلاق در کشورهای دنیا

شاید جامعه‌ای بدون طلاق برای برخی از افراد معنا نداشته باشد، اما کشورهایی مانند ایرلند، آرژانتین و شیلی تا چند سال گذشته قانون طلاق نداشتند.

 قانون طلاق در ایرلند در سال ۱۹۹۷، آرژانتین در سال ۱۹۹۸ و شیلی در سال ۱۹۹۰ ثبت شد، اما باز هم در کشور‌های ذیل طلاق معنا ندارد:

فیلیپین

به طور کلی، طلاق در فیلیپین غیرقانونی است. اما استثناء‌هایی هم دارد؛ طبق قانون فیلیپین، مسلمانان فیلیپینی می‌توانند طلاق بگیرند و شهروندان فیلیپینی که با اتباع خارجی ازدواج کرده و در کشور دیگر طلاق گرفته‌اند، طلاق آن‌ها قانونی است.

بسیاری از فیلیپینی‌ها باید بتوانند اعتیاد،خیانت همسر و ... را اثبات کنند تا مشمول قانون طلاق شوند، در غیر اینصورت فرآیند طلاق، بسیار سخت و پیچیده است.

قوانین فیلیپین جدایی قانونی به جای طلاق را پیشنهاد می‌دهد.

فیلیپینی‌ها برای گرفتن طلاق قانونی باید مسیر طولانی و پر هزینه‌ای را دنبال کنند. طلاق قانونی در فیلیپین تنها در صورتی امکان‌پذیر است که مواردی همچون اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، همجنس‌گرایی، خیانت یا ترک همسر اثبات شود.

مالت (کشوری در جنوب اروپا)

طلاق در مالت غیرقانونی است. ۹۸ درصد جمعیت این کشور کاتولیک هستند و از سال ۱۹۶۰، طلاق در این کشور غیرقانونی اعلام شده است. البته در آن زمان، طلاق در کشور‌های کاتولیک دیگری نظیر ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و ایرلند هم غیرقانونی بود، اما طی چند سال اخیر، قانون طلاق ثبت شده است و دیگر غیرقانونی نیست.

در مالت، بر خلاف فیلیپین، طلاق از فرد خارجی حتی اگر دارای تابعیت مالتی باشد، امکان‌پذیر است. در قانون مالت فقط سه دلیل برای طلاق وجود دارد: رابطه‌ی نامشروع، مشکل روانی و خشونت رفتاری که منجر به آسیب رساندن به همسر یا فرزندان شود.

شیلی

شیلی از آخرین کشور‌هایی است که طلاق را قانونی اعلام کرد.

مصر

مصر در سال ۲۰۰۰ طلاق را قانونی اعلام کرد، اما زنان مصری همچنان از حمایت قانونی برابر و مناسب برخوردار نیستند. قبل از قوانین جدید، زنان مصری فقط در صورت اثبات سوء استفاده‌های جسمی و روحی همسر خود می‌توانستند اقدام به طلاق کنند.

در حال حاضر، زنان مصری می‌توانند بدون اثبات موارد فوق طلاق بگیرند، اما باید از همه حقوق و اموال خود بگذرند و هزینه‌های مراسم عروسی را متقبل شوند.

زنان مصری باید توسط شاهد عینی ثابت کنند که همسرشان به آن‌ها آسیب فیزیکی رسانده است، اما مردان مصری بدون قید و شرط می‌توانند بدون مراجعه به دادگاه همسرشان را طلاق دهند.

ژاپن

طلاق در ژاپن نسبتا ساده است. زوجین می‌توانند بدون مراجعه به دادگاه طلاق بگیرند و البته درباره نگهداری کوکان در ژاپن قانونی وجود ندارد.

 

منبع:فارس

برچسب ها: زندگی مشترک، ازدواج، طلاق، رابطه زناشویی، قوانین طلاق، قوانین عجیب طلاق در کشورهای مختلف تعداد بازديد: 526 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز