Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02:04

20
شهریور
اضطراب و ترس‌های بیمارگونه (فوبیاها) (2)

اضطراب  و ترس‌های بیمارگونه (فوبیاها) (2)

بخش دوم- نوشته‌ای را كه پیش روی خود دارید در مورد اضطراب و ترس‌های بیمارگونه است. امید است افراد مبتلا به اضطراب و فوبیا برای شناخت مشكل و رویارویی با آن كمك لازم را بگیرند.

 

كمك به افراد دارای ترس‌های بیمارگونه

گفتگو درباره مشكل: اگر اضطراب در پی مشكلات اخیر به وجود آمده است، مثل متاركه با همسر یا بیمار شدن فرزندتان یا از دست دادن شغل و ... گفتگو درباره آن كمك‌كننده است. اما با چه كسی باید گفتگو كرد؟ سعی كنید با دوست یا خویشاوندی كه به او اعتماد دارید، شخصی كه عقاید وی مورد احترام شماست و شخصی كه به شما گوش می‌دهد، مشكل را در میان بگذارید.

ممكن است آنها هم با مشكلاتی مانند شما روبه‌رو باشند و بنابراین شما این شانس را دارید كه ببینید آنها چگونه با مسائلی مشابه شما برخورد می‌كنند.

یادگیری روش‌های آرام سازی

برای ایجاد آرامش و رهایی از اضطراب روش‌های خاصی وجود دارد. اگر آنها را بیاموزید و به كار بگیرید، غلبه بر تنش، اضطراب و هر نوع فشاری برای‌تان آسان خواهد بود. استفاده از این روش به شكل تمرین روزانه و همیشگی و نه فقط هنگام بروز مشكل، كمك بیشتری به ایجاد احساس آرامش و راحتی در شما خواهد كرد.

روان‌درمانی

این روش درمانی یكی از موثرترین روش‌های درمانی است كه می‌تواند به كاهش علائم و همچنین یافتن عوامل اضطراب‌های‌تان كه پیش از این قادر به تشخیص آن نبودید، كمك كند. روان‌درمانی می‌تواند انفرادی یا گروهی باشد. برخی درمان‌گران برای اختلالاتی نظیر اضطراب‌ها و ترس‌های بیمارگونه از روش گروه‌درمانی استفاده می‌كنند. این نوع درمان‌ها می‌تواند با استفاده از داروهای مورد نیاز نیز همراه شود.

دارو درمانی

با نظر پزشك متخصص گاه برای درمان علائم بیماری داروهای ضد اضطراب و احیاناً ضدافسردگی كه دارای تركیبات مناسب و آرام‌بخش هستند، تجویز می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌‌گردد حتما دارو را زیر نظر روانپزشك مصرف كنید.

 

 

برای خواندن بخش اول- اضطراب  و ترس‌های بیمارگونه (فوبیاها)- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: دارو درمانی، احساس نگرانی، ترس‌های بیمارگونه، روش‌های آرام سازی، روان‌درمانی، داروهای ضد اضطراب تعداد بازديد: 602 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز