Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 11:05

13
شهریور
موفقیت در كسب و كار اتفاقی نیست (2)

موفقیت در كسب و كار  اتفاقی نیست (2)

بخش دوم- آرزوی شغلی اول و آخر كسانی كه كسب و كار مستقلی دارند این است كه در كارشان موفق شوند و به مرحله سودآوری برسند. رسیدن به این هدف به عوامل مختلفی بستگی دارد كه داشتن سرمایه كافی فقط یكی از آنهاست.

 

آگاهی از همه جزئیات

یكی از رموز موفقیت در كسب و كار این است كه از تمامی ویژگی‌های كارتان باخبر باشید و رموز كار را به خوبی بدانید. صاحب یك كسب و كار باید همه چیز را، از چگونگی تولید كالا یا ارائه خدمات گرفته تا قیمت تمام‌شده و چگونگی محاسبه آن و مدیریت قیمت‌ها و حساب‌ها بداند تا هرگونه بی‌نظمی و اشكال در هر كدام از این فرایندها او را دستپاچه و گیج نكند و سررشته كار از دستش خارج نشود. به صرف اینكه شما تحصیلكرده یا با تجربه هستید، نباید دست روی دست بگذارید.

آستین‌های‌تان را بالا بزنید و وارد مراحل كار شوید. حتی اگر مجبور شوید برای سر درآوردن از برخی جزئیات و ریزه‌كاری‌ها دوره آموزشی جدیدی هم ببینید. این سختی را به جان بخرید و این كار را بكنید. در ضمن به این نكته هم توجه كنید كه اگر كارمندان شما – هر چند تعدادشان اندك باشد – بدانند كه كارفرمای‌شان از مراحل كارها آگاه است تا امكان سوءاستفاده‌های احتمالی آنها كاهش یابد.

مدیریت مالی توانمند

یكی از بزرگ‌ترین و شاید مهم‌ترین چالش‌های پیش روی یك كسب و كار جدید، تامین منابع مالی لازم برای شروع و حفظ آن است. پیش از شروع كارتان از داشتن پول كافی برای راه‌اندازی و مدیریت اولیه آن تا زمان كسب درآمدهای اولیه اطمینان حاصل كنید. زمانی كه می‌خواهید توان مالی و سود و زیان‌های احتمالی‌تان را بررسی كنید، با بدبینی هرچه بیشتر این كار را انجام دهید؛ به این معنا كه تا حد ممكن مخارج و زیان‌های احتمالی را زیاد و توان مالی‌تان را محدود فرض كنید. به این ترتیب می‌توانید با ارقامی كه با این فرض تنظیم شده‌اند، كسب و كارتان را با موفقیت مدیریت كنید.

تا اینجا درباره شرایط و ملاحظات پیش از شروع كسب و كار مستقل صحبت كردیم. حالا درباره برخی ملاحظاتی كه باید در حین مدیریت یك كسب و كار در حال جریان رعایت كنید، می‌خوانید:

كیفیت كالا یا خدمات شما باید بالا باشد

مردم همیشه خواهان بهترین‌ها هستند. باید كیفیت كالا یا خدماتی كه ارائه می‌كنید، بسیار بالا باشد تا پیام‌های بازاریابی شركت شما مردم را به بهترین‌ها دعوت كند. در غیر این صورت فقط برای شركت‌تان تبلیغ منفی كرده‌اید. تمام توان‌تان را برای رسیدن به این هدف خرج و این پیام را كه شركت باید برای بهترین‌ها تلاش كند، در بین كارمندان‌تان نهادینه كنید.

در یك شركت، كار گروهی موفق است كه نتیجه مطلوب به بار آورد و اگر حتی یكی از این كارمندان به این هدف معتقد نباشد، كیفیت كالا یا خدمات شما افت خواهد كرد.

تصویر مثبتی از كالا یا خدمات شركت در بین كارمندان‌تان ایجاد كنید

این كار هم در راستای رسیدن به هدف قبلی است. وقتی كارمندان از كاری كه می‌كنند تصویر مثبتی در ذهن داشته باشند، آن را مفید تلقی كرده و به آن علاقه پیدا می‌كنند و با انگیزه‌ای دوچندان آن را به بهترین شكل انجام می‌دهند. فضا را طوری فراهم كنید كه آنها چه در بیرون از شركت و چه بین خودشان درباره شركت حرف‌های منفی نزنند و البته درباره رقیب هم بد نگویند. اینها از فلسفه‌های كاری شركت است كه باید با سیاست‌های موثر بین كارمندان جا بیفتد.

از نیازهای مشتریان آگاه باشید

وقتی مشتریان به دنبال خدماتی هستند، انتظارات زیر را از شركت‌های ارائه‌دهنده كالا یا خدمات دارند:

قابل اعتماد بودن

آنها می‌خواهند وقتی شركت قول ارائه خدماتی را می‌دهد، آن را بدون كم و كاستی انجام دهد و آنها را راضی كند.

اطمینان‌بخشی

برآوردن این انتظار برعهده كارمندان است تا با برخورد گرم و دوستانه خود اعتماد مشتریان را جلب كنند.

همدلی

مشتریان دوست دارند كارمندان شركت به مشكلات آنها توجه كرده و آنها را درك كنند.

پاسخگویی

مشتریان انتظار دارند كه كارمندان همیشه آماده پاسخگویی و حل مشكلات و برآوردن نیازهای آنها باشند.

ظاهر مناسب

كسانی كه به یك شركت مراجعه می‌كنند، دوست دارند با ساختمان و دفتر كاری منظم و آراسته روبه‌رو شوند و كارمندان با ظاهری مناسب و منظم از آنها استقبال كنند. ممكن است بسیاری از صاحبان شركت‌ها به این نكته توجهی نداشته باشند، ولی نكته بسیار مهمی است؛ زیرا برخورد اول برای مشتریان بسیار مهم است و یكی از معیارهای آنها برای قضاوت درباره شركت همین است.

 

 

 برای خواندن بخش اول- موفقیت در كسب و كار  اتفاقی نیست- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: مدیریت مالی، کار مناسب، موفقیت در کار، ویژگی کار خوب، کیفیت کار خوب، اعتماد به نفس در کار تعداد بازديد: 608 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز