Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 12:19

19
تیر
بزن به هدف (2)

بزن به  هدف (2)

به اتفاقات ناخوشایند مسیر، به دیده فرصت‌هایی برای یادگیری نگاه كنید.

 

به یاد داشته باشید كه تغییر كردن یك فرایند است و باید به صورت تدریجی و مداوم اتفاق بیفتد

 عادت‌های ناسالم كه قصد تغییرشان را دارید، در طول سال‌ها شكل گرفته‌اند و به وجود آمده‌اند؛ آیا می‌توانید توقع داشته باشید كه ظرف چند ماه یا چند روز عوض شوند؟ شاید نیاز به زمان بیشتری باشد تا به هدف‌تان برسید، اما به خاطر داشته باشید كه در مسابقه شركت نكرده‌اید و قرار نیست به آخر خط برسید.

برای تغییر یك عادت باید به طور مستمر تمرین كنید. شاید لازم باشد تمام عمر خود را در حال تمرین كردن باشید تا عادت ناخوشایند قبلی را فراموش كنید.

7- اجازه ندهید تلوتلو خوردن‌ها شما را به پایین بكشاند

رویارویی با سختی‌ها و مشكلات نباید موجب انصراف و كناره‌گیری شما شود. اگر به ناگاه در یك وضعیت و موقعیت ناخوشایند قرار گرفتید، آن را به منزله شكست خود قلمداد نكنید. راه رسیدن به اهداف و برنامه‌ها در سال جدید، راه هموار و مستقیمی نیست و باید چالش‌های بسیاری را تحمل كنید.

به اتفاقات ناخوشایند مسیر، به دیده فرصت‌هایی برای یادگیری نگاه كنید. اگر هدف و برنامه خود را مثل یك سفر در نظر بگیرید، بهتر است تمام پستی و بلندی‌های راه را در نظر داشته باشید. با درك درست سختی‌های راه، خود را بهتر آماده رویارویی با آنها خواهید كرد و غافلگیر نخواهید شد. 

8- حمایت خانواده و دوستان خود را جلب كنید

شاید این جمله را بارها و بارها شنیده‌اید، اما تكرارش به دلیل اهمیت بسیار آن است. حمایت نزدیكان واقعا شما را در رسیدن به اهداف یاری می‌كند و به شما انگیزه می‌دهد. هدف و برنامه خود را به دوستان بسیار نزدیك و خانواده‌تان بگویید و از آنها كمك بخواهید.

9- انگیزه‌های خود را تازه كنید

در نخستین روزهای سال، كه تصمیمات خود را تازه گرفته‌اید، احساس اعتماد به نفس و انگیزه بالایی می‌كنید و بسیار مشتاقانه و مصمم در راه رسیدن به هدف‌تان گام برمی‌دارید؛ زیرا هنوز با سختی‌‌ها و مشكلات راه برخورد نكرده‌اید. اجازه ندهید پس از گذشت مدتی انگیزه‌های‌تان فروكش كنند.

در چنین شرایطی به خاطر بیاورید كه به چه دلیلی می‌خواهید این كار را انجام دهید و رسیدن به این هدف چه مزایایی برای شما دارد.

10- روی هدف‌تان تمركز كنید

هرگز دست از حركت و تلاش برندارید. روی اهداف خود متمركز شوید و به تلاش مستمر خود ادامه دهید. هیچ‌كس به اندازه خودتان به شما كمك نخواهد كرد. اگر راه‌تان را درست انتخاب نكرده‌اید و این راه شما را به مقصد نمی‌رساند، در مورد آن تجدید نظر كنید. یك تكه كاغذ و یك خودكار بردارید و دلیل خواسته و هدف خود را بنویسید.

سال جدید را با انگیزه جدید برای رسیدن به موفقیت بیشتر آغاز كنید. باور داشته باشید كه اگر بخواهید و تلاش كنید، موفقیت نزدیك است.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- بزن به  هدف- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: اعتماد به نفس، رسیدن به هدف، مقابله با سختی ها، عادت‌های ناسالم، تغییر عادات، عادات ناخوشایند تعداد بازديد: 641 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز