Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:34

16
آذر
چه زمانی زوجین نیاز به مشاوره دارند؟ - بخش دوم

چه زمانی زوجین نیاز به مشاوره دارند؟ - بخش دوم

زمانی که زن و مرد در کنار هم قرار می‌‌گیرند باید لحظات شاد و آرام بخشی را تجربه نمایند در صورتی كه زن و مردی این احساس را زمانی كه در كنار هم هستند تجربه نكنند بهتر است مدتی در روابط‌شان دقیق شوند.

ستاره حمیدی؛ كارشناس ارشد روانشناسی

 

 

راهکارهای سنجش زمان مراجعه به مشاور 

1-  زمانی که زن و مرد در کنار هم قرار می‌‌گیرند باید لحظات شاد و آرام بخشی را تجربه نمایند در صورتی كه زن و مردی این احساس را زمانی كه در كنار هم هستند تجربه نكنند بهتر است مدتی در روابط‌شان دقیق شوند و محاسبه کنند‌‌ آیا از کنار هم بودن و هم‌صحبتی با یکدیگر لذت  می‌‌برند؟ ‌‌آیا زمانی که دچار بحران روحی می‌‌شوند زوج‌شان می‌‌تواند آرامشان کند؟ به ‌‌این نکته فکر کنند که آیا برای دیدار همسر لحظه شماری می‌‌کنند؟ 

2-  به روابط شان با همکاران، والدین و افراد خانواده دقیق شوند نسبت به آنان چه حسی دارند مسلماً در صورتی که زندگی زناشویی در خطر باشد آثارش را  می‌‌توان بر روی تمامی‌‌جنبه‌های زندگی مشاهده کرد مشکلات در روابط زوجین سبب تاثیر منفی بر روی روابط اجتماعی و کاری می‌‌شود  و هر روز ناخواسته زن و یا مرد افسرده و نگران‌تر خواهد شد. بسیاری از افرادی که در روابط کاری و اجتماعی شان دچار مشکل می‌‌شوند به احتمال زیاد، آن احساس امنیت و عشقی که نیاز دارند را از شریک زندگی دریافت نمی‌‌کنند همین مسئله سبب بروز رفتارهای بیمارگونه، خشن و پر استرس در محیط خانواده و کار می‌‌شود.

3-  در صورتی که در کنار همسرتان زمان کمی‌‌ را خوشحال و شاد هستید بهتر است سریعاً به مشاوره مراجعه کنید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است بسنجید نسبت زمان خوشحالی با وی را به زمان ناراحتی. چه رفتارهایی سبب ناراحتی و نگرانی شما می‌‌شود؟ آیا قابل حل است؟ 

4- زمانی مشاوره ضروری به نظر می‌‌رسد که زوجین در نحوه ارتباط برقرار کردن با یکدیگر دچار مشکل شوند. چنانچه زن و مردی در صحبت کردن با یکدیگر مشکل دارند و بعد از هر صحبت احساس می‌‌کنند شریک زندگی‌شان قادر به درک گفتار و احساس‌شان نیست و مکالمات یک سویه است بهتر است تدبیری بیندیشند. فقط صحبت کردن با شریک زندگی کافی نیست مهم ‌‌این است دو طرف  همدیگر را درک کنند با مراجعه به مشاوره و استفاده از تکنیک‌های ارائه شده نحوه برقراری ارتباط مناسب را بکار گیرند.

با همه نمی‌‌توان به یک شیوه صحبت کرد. برخی زوجین تصور می‌‌کنند به دلیل ‌‌اینکه با همسر خود بحث و جدلی ندارند و پس هیچ مشکلی وجود ندارد شاید ‌‌این مسئله بحرانی‌تر باشد زوجینی که برای جلوگیری از ناراحت کردن یکدیگر با هم سر هیچ موضوعی صحبت نمی‌‌کنند و تمامی ‌‌احساسات و خشم را درون خود می‌‌ریزند و ظاهر خود را آرام نشان می‌‌دهند، ‌‌این زوجین باید منتظر روزی باشند که تمامی ‌‌این دورن ریزها فوران و روابط را نابود کند. اگر در مورد مشکلی بحث نمی‌‌شود دلیل بر آن نیست که مشکلی وجود ندارد در صورتی‌که هم‌صحبتی بین زوجین اندک باشد باید سریع‌تر به مشاور مراجعه نمایند.

5- در شرایطی یكی از زوجین تمایلی به بیرون رفتن با شریك زندگی‌اش ندارد و اگر از موفقیت‌های طرف مقابل خوشحال نمی‌شود در این حالت باید احساس نگرانی كرد حتی زمانی كه یكی از زوجین احساس حسادت نسبت به شریك‌اش داشته باشد بهتر است جهت رفع مشكل تدبیری بیاندیشد.

6- نباید فراموش كرد هر یك از احساس‌های زوجین خبرهای خوب یا بدی را برای شریك زندگی به ارمغان می‌‌آورد ازدواج مشاركت است زمانی كه یكی از زوجین احساس كند احساس خوبی نسبت به طرف مقابل ندارد مطمئناً مشكلی در كار وجود دارد.

7- استرس های ناشی از مسائل ناگهانی و مشكلات زندگی می‌تواند تاثیرات منفی بر روی روابط زوجین داشته باشد مشاوره در این موارد كمك بسزایی به زوجین جهت كنار آمدن با این استرس‌ها می‌‌نماید. مشاور همراهی است جهت تطبیق زوجین با شرایط جدید. برخلاف عقیده قشری كه احساس می‌‌كنند فقط زمانی باید به مشاور مراجعه كنند كه روابط شان تیره‌وتار شده و با هم جرو بحث می‌‌کنند  مشاوره می‌‌تواند وسیله‌ای برای بهبود بخشیدن به تمام جنبه‌های روابط زن و مرد باشد.

 

برچسب ها: روابط زناشویی، مشاوره خانواده، جدایی و طلاق، ایجاد ارتباط زناشویی، حل اختلاف زناشویی تعداد بازديد: 767 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز