Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 02:45

2
مرداد
روز به خیر (1)

روز به خیر (1)

بخش اول- قبل از آنكه به سراغ قهوه، چای و نان بروید، روز خود را با یك لیوان آب و چند قطره لیموی تازه شروع كنید.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

 

6/30 تا 7 صبح: آب بنوشید

قبل از آنكه به سراغ قهوه، چای و نان بروید، روز خود را با یك لیوان آب و چند قطره لیموی تازه شروع كنید. وقتی كه در خواب هستید، بدن‌تان از آب استفاده می‌كند؛ زیرا بیشتر ویتامین‌ها قابلیت حل شدن در آب را دارند. نوشیدن یك لیوان آب قبل از صبحانه، باعث می‌شود بدن مواد مغذی را بهتر جذب كند. خاصیت اسیدی لیمو نیز كمك می‌كند، تا سیستم گوارش دوباره متعادل شود.

7 صبح: یك پیاده‌روی كوتاه

 برای سوزاندن چربی‌ها بسیار مفید است. 20 دقیقه پیاده‌روی و نرمش كنید؛ از پله‌ها بالا و پایین بروید و بپرید. به این ترتیب ذخیره انرژی بدن به مصرف می‌رسد. منظور ما این نیست كه یك ساعت با شكم خالی ورزش سنگین كنید؛ فقط مختصری تحرك داشته باشید و حركات بسیار ساده انجام دهید.

7/5 صبح: صرف صبحانه

بیشتر متخصصان خوردن نان جو را برای صبحانه پیشنهاد می‌كنند. بدن شما فیبر را به كندی هضم می‌كند؛ بنابراین تا چند ساعت احساس سیری خواهید كرد. برای دریافت پروتئین می‌توانید یك لیوان شیر بدون چربی، ماست یا یك عدد تخم‌مرغ آب‌پز بخورید و یا اینكه مقداری گردو همراه با پنیر و نان میل كنید.

در بخش میوه‌ها، متخصصان تغذیه خوردن نصف فنجان توت (هر نوع توتی) را پیشنهاد می‌كنند تا علاوه بر فیبر، آنتی‌‌اكسیدان و ویتامین‌های دیگر نیز جذب بدن شود. بهتر است تا وقت ناهار دیگر قهوه ننوشید. برای ناهار خیلی گرسنه خواهید شد؛ از خوردن غذاهای ناسالم بپرهیزید. میزان كالری‌هایی كه تا این لحظه دریافت كرده‌اید، 300- 400 كالری است.

صبح: نوشیدن آب

شما می‌توانید در طول روز چندین بار آب بنوشید. بهتر است آب مورد نیاز بدن به تدریج در طول ساعت بیداری تامین شود؛ نه اینكه یك جا 5 یا 6 لیوان آب بنوشید.

 10 صبح: حركات كششی

 از جای‌تان بلند شوید و كمی حركات كششی انجام دهید. اگر امكان پیاد‌ه‌روی كردن وجود دارد، از خانه خارج شوید و كمی راه بروید.

10/30 تا 11 صبح: خوردن یك میان وعده

برای اینكه همیشه انرژی داشته باشید، از خوردن غذاهای پر حجم خودداری كرده و در عوض هر 3-4 ساعت یكبار غذای مختصری بخورید. مشتی آجیل یا یك سیب انتخاب مناسبی برای یك غذای سبك میان وعده است. به نظر متخصصان هر شخص باید دست‌كم یك سیب در كشوی میز كارش داشته باشد؛ زیرا هم یك غذای مختصر و بسیار سالم و مفید است و هم در هر موقعیتی خوردنش ساده و راحت می‌باشد.

به غیر از سیب و یا آجیل، می‌توانید مقداری ماست همراه توت (توت فرنگی) میل كنید. هنگام خوردن غذا (هر چه باشد) تا می‌توانید زمان آن را طولانی‌تر كنید. هر چه غذای‌تان را بیشتر بجوید، مواد مغذی موجود در آن را بیشتر جذب خواهید كرد. میزان كالری دریافتی: 150- 300 كالری.

11/30 صبح تا 12 ظهر: آب، ویتامین و پیاده‌روی

یك لیوان آب بنوشید و دوباره لیوان را پر كنید و مولتی‌ویتامین بخورید. متخصصان استفاده از ویتامین‌‌های گروه B و املاح خاص را پیش از ناهار پیشنهاد می‌كنند. بعد دوباره از جای خود برخیزید و كمی حركات كششی انجام دهید. این حركات باعث می‌شوند سطح انرژی‌ بدن بالا بماند و در ضمن دستگاه گوارش برای ناهار آماده شود...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- روز به خیر- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: میان وعده، تغذیه مناسب، نوشیدن آب، صبحانه مناسب، پیاده روی، صبحانه، حركات كششی، صرف صبحانه تعداد بازديد: 661 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز