Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:08

2
مرداد
روز به خیر (2)

روز به خیر (2)

بخش دوم- قبل از آنكه به سراغ قهوه، چای و نان بروید، روز خود را با یك لیوان آب و چند قطره لیموی تازه شروع كنید.

 

12 ظهر

 برای خودتان یك سالاد رنگین تهیه كنید. از سبزیجات و میوه‌هایی كه رنگ‌های تیره دارند شروع كنید و كمی سبزیجات رنگی و پروتئین به آنها بیفزایید. می‌توانید از مخلوط گوجه، هویج، فلفل دلمه‌ای و قارچ، یك سالاد خوب و سالم كه در واقع تركیبی از ویتامین‌ها املاح و آنتی‌اكسیدان‌هاست، تهیه كنید.

برای ناهار می‌توانید یك چهارم فنجان كلم بروكلی و یك دوم فنجان ماهی‌تن و یا مرغ كبابی، بوقلمون و لوبیا سبز و كمی عدس آماده كنید. سعی كنید هر روز از یك نوع سبزی متفاوت استفاده كنید. هر چه تنوع رنگی سبزیجات بیشتر باشد، بهتر است. سالاد شما به كمی چربی نیاز دارد تا ویتامین‌هایی مثل E,D,A و K بهتر جذب بدن شوند و روغن زیتون بهترین انتخاب است. بعد از غذا كمی آب بنوشید. می‌توانید كمی نان هم در كنار غذای‌تان میل كنید.

میزان كالری‌های دریافتی

400-500 كالری

2 بعدازظهر : آب و كمی پیاده‌روی

اگر بتوانید از خانه خارج شوید، پیاده‌روی كردن را توصیه می‌كنیم. هوای تازه روح شما را تقویت خواهد كرد و مانع از آن می‌شود كه در اثر حال و هوای بد روحی پرخوری كنید. كمی آب بنوشید.

3/30 - 4 بعدازظهر: غذای میان وعده

همه ما به خوردن یك غذای مختصر بین ناهار و شام نیاز داریم. تركیبی از فیبروپروتئین برای عصرانه مناسب است. كمی موز به همراه مقداری كره بادام و یا كمی كاكائوی تلخ انتخاب خوبی است؛ زیرا هم باعث كاهش فشار خون می‌شود و هم ذهن را آماده و هوشیار می‌كند.

برای عصرانه خود هر چه میل دارید، بخورید. بهتر است عصرانه هر روز با روز دیگر فرق داشته باشد. اگر برای ناهار غذای سنگینی میل كرده‌اید، به یك عصرانه بسیار مختصر نیاز دارید. اگر می‌خواهید بعد از كمی كار پیاده‌روی كنید، بهتر است كمی از عصرانه خود را نگه دارید تا هنگام نزدیك شدن به خانه میل كنید.

میزان كالری دریافتی: 150- 250 كالری.

 6-7 بعدازظهر: پیاده‌روی و زمان فراغت از كار

 اگر صبح نتوانستید پیاده‌روی كنید، حالا بهترین زمان برای ورزش و كمی پیاده‌روی است. وقتی كه از قبل برای یك كار برنامه‌ریزی كرده باشید، كمتر به آشپزخانه می‌روید و درصدد خوردن چیزی برمی‌آیید. اگر با اتومبیل خودتان به خانه برمی‌گردید، نرسیده به منزل توقف و كمی پیاده‌روی كنید. اگر از تاكسی و یا اتوبوس استفاده می‌كنید، یكی دو ایستگاه جلوتر پیاده شوید و مقداری از راه را پیاده بروید.

7/30 عصر: خوردن شام

 متخصصان پیشنهاد می‌كنند این وعده غذایی خود را با مقداری سوپ شروع كنید. می‌توانید بعد از سوپ مقداری ماهی كباب‌شده بخورید كه سرشار از پروتئین است و چربی‌های امگا 3 مورد نیاز را تامین می‌كند. كمی هم اسفناج یا بروكلی به همراه مقدار كمی برنج سیاه نیز به آن اضافه كنید. گوشت بوقلمون نیز انتخاب خوبی است.

میزان كالری دریافتی: 400- 500 كالری.

 ساعت 30: 9 شب

 یكی دو ساعت بعد از شام به رختخواب بروید. قبل از خواب مقداری توت فرنگی، كمی شكلات یا كاكائو، كمی سیب (یك قاچ) و یا مقداری بستنی پرتقالی به عنوان دسر بعد از شام میل كنید.

میزان كالری دریافتی: 100- 150 كالری

10:30 تا 11 شب: رفتن به رختخواب

 با این هدف كه هر شب 7-8 ساعت خواب شبانه داشته باشید، در این محدوده زمانی به رختخواب بروید. هر چه خواب خوب، كافی و مناسبی داشته باشید، كمتر در معرض اضافه‌وزن، دیابت، افزایش فشار خون و سایر بیماری‌ها قرار می‌گیرید. قبل از خواب یك لیوان دیگر آب بنوشید و با آرامش به رختخواب بروید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- روز به خیر- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: پرخوری، خواب مناسب، سالاد رنگین، ناهار، کالری مناسب، غذای میان وعده، شام مناسب تعداد بازديد: 552 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز